Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Gromt! Nå må jeg kjøpe bladet :D

Cool!

Kjøpte bladet ista, gleder meg til å lese gjennom!

Sto endel gøy ting der. Kjekk reportasje om min bil, og en sinnsyk reportasje om Yngves 1M..

Leste artikkelen i går. Godt skrevet av gatebil synes jeg. Nøytral artikkel uten for mye bla bla om drifting og burning, virket som om den var skrevet av kar med respekt for bilen.

Ikke tvil om at du har landets mest strøkne E28!

Ja, jeg syns han formulerte seg ganske bra. Han har faktisk lest en god del av tråden min, og drevet med litt egen research om Alpina. Det imponerte meg litt.

Landets mest strøkne? Takk for det, men jeg tror vi skal formulere oss som "en av landets bedre" heller. Det er lett å la seg lure av fine bilder på internett, det er nå helt sikkert...

Fikk tak i et blad i dag, kul repotasje! Vel fortjent! :)

Takk for det, morro at andre får med seg reportasjen!

Men over til en annen ting...

Nå som E28en begynner å nærme seg ferdig, og oljerestene i huden på hendene har sakte men sikkert blitt skiftet ut med bilshampoo - så klør det i fingrene mine.

Så da måtte jeg jo ut på luftetur med Snake Oil'en og tilhengeren i dag.

Fant en gammel murbygning i Haugesund som jeg aldri før hadde vært i, og det endte jo med at jeg måtte ha noe med meg derfra...

Se her:

IMG_3737_zps64f233fc.jpg

Damn!! Dette er gammelt stål.....

IMG_3735_zps43f20a13.jpg

Og gammelt treverk, ikke minst!

IMG_3736_zpsc5af2691.jpg

Tilogmed litt alu var å finne der...

Vel hjemme igjen, måtte jo ha en mann med for å losse de lange rammevangene...

IMG_3742_zps8cf7d27c.jpg

Lett-montering, bare for morro skyld....

IMG_3743_zps6d4bd201.jpg

Side view....

IMG_3746_zps38bcfdae.jpg

And her we are. En norskregistrert (lokalt) Chevrolet International Truck 1,5 tonn 1929 modell. Førstegangsregistrert i Haugesund 2/1-1930.

IMG_3745_zpsb0f08e8c.jpg

Om jeg har ramlet og slått meg?

Neppe.

Om jeg er blitt så gammel at jeg ikke kan ta ansvar for mine egne handlinger lengre?

Ikke usannsynlig.

Jeg har alltid likt designet på enkelte av de gamle amerika-trallene. Det har jo bare vært ett problem med de, alt for mye amerikansk...

Så what the hell, jeg får bygge meg en Pedi-Truck da... Enkelt og greit.

Planene er der - selvsagt - men tid og penger tilsier at jeg får ta E21en først - og sanke deler etterhvert til Chevy Truck'en - ehh... Pedi-Trucken... ;)

Noen formeninger om dette?

Er det "Kill Pedi" nå, eller er det en åpning for tilgivelse etterhvert som Pedi-Truck planene blir avslørt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har sett bildene på facebook, og må si at dette skal bli morsomt å se! Selv om det er burger-bil, så har den helt klart et potensiale til å gi deg reportasjer i flere blader enn Gatebil ;) Selv håper jeg at E21`n står først på prioriteringslista (det tror jeg den gjør, og at dette blir et prosjekt litt frem i tid), men når jeg ser denne, så kjenner jeg at jeg får lyst til å følge med på oppussingen ;)

I Bakhodet svirrer tanker som rettes mot det som Mike Burroughs har gjort med sin 1928 Ford Model ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er ikke tam! Viktig og til enhver tid ha minst to prosjekter klare, sånn i tilfelle :P

Tror dette kan bli veldig kjekt å følge med på, men det tar vel et par år før du er i gang, tenker jeg :wink: Gleder meg uansett til å høre hva "Pedi-Truck-planene" innebærer..., blir vel ikke amerikansk V8'er hvertfall?! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har sett bildene på facebook, og må si at dette skal bli morsomt å se! Selv om det er burger-bil, så har den helt klart et potensiale til å gi deg reportasjer i flere blader enn Gatebil ;) Selv håper jeg at E21`n står først på prioriteringslista (det tror jeg den gjør, og at dette blir et prosjekt litt frem i tid), men når jeg ser denne, så kjenner jeg at jeg får lyst til å følge med på oppussingen ;)

I Bakhodet svirrer tanker som rettes mot det som Mike Burroughs har gjort med sin 1928 Ford Model ;)

E21en står først ja. Jeg har desverre ikke verken stor nok lommebok til å ta helt av, eller tid nok til alt jeg har lyst til...

Mike's er tøff den, men planene mine er ikke helt like...

Hehe, du er ikke tam! Viktig og til enhver tid ha minst to prosjekter klare, sånn i tilfelle :P

Tror dette kan bli veldig kjekt å følge med på, men det tar vel et par år før du er i gang, tenker jeg :wink: Gleder meg uansett til å høre hva "Pedi-Truck-planene" innebærer..., blir vel ikke amerikansk V8'er hvertfall?! 8)

Amerika-motor??? Er du gal???

Jeg skal annonsere hele planen min etterhvert. Håpte faktisk at admin godtar at jeg lager en byggetråd på Bimmers, ser ikke for meg å ha en byggetråd på et amerika-forum...

Gjør som Per Harildstad har gjort med rod'en sin, sett inn en v12'er! :)

Jeg har alltid drømt om å ha V12 i en bil. Derfor skulle jeg ha meg en E9 med V12. Men ville ikke hatt en E9 uten superfinish, og det blir for kostbart. En Bad-Ass Pedi-Truck går det ann å ha uten superfinish, og da er mange kroner og timer spart...

Du er ikke god Pedi... :lol:

Ser for meg ; Bmw Diesel turbomaskin, rød, skamsenka og gromme oldschoolfelger :D :D

Eller blir dette restaurering til org. stand igjen..? :roll:

Original?? Er du også blitt gal nå? Hehe, ingenting er værre enn en original 1929 truck.

Jeg kunne godt tenkt meg en feit BMW dieselmotor i der, med svartrøyken osende ut fra 2 stk rakrør opp bak hytta...

Lag bilfrakter!! :mrgreen:

Heeeeelt riktig!! Bullseye!!

Dette blir en "Flatbed", og håpet var å få godkjent et bilfrakterpåbygg. Har allerede vært i dialog med en kompis som jobber på et påbyggerverksted, og de var positive til dette...

Kunne også tenkt meg å montert på en ekstra aksel, men får se hva BT sier til planene mine etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag bilfrakter!! :mrgreen:

Heeeeelt riktig!! Bullseye!!

Dette blir en "Flatbed", og håpet var å få godkjent et bilfrakterpåbygg. Har allerede vært i dialog med en kompis som jobber på et påbyggerverksted, og de var positive til dette...

Kunne også tenkt meg å montert på en ekstra aksel, men får se hva BT sier til planene mine etterhvert...

Kanon, må jo bli grisetøft. Hadde en lærer på kjøretøy som hadde en veteran Volvo lastebil som var godkjent som bilfrakter. Kostet ingenting og eie og startet alltid. Den var forferdelig treg og stygg, men en bilfrakter er en bilfrakter. Sikker på du gjør det litt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeii, dette blir kanon bra.. :applause::applause: Er jo bare og sette E21 på vent noen år til, og begynne og bygge på denne med en gang.

Er billige deler fra statene så koster "nesten" ikke noe og bygge opp denne igjen. Og med en nyere LS motor i så blir det nok ikke noe treg bilfrakter nei..... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet!!! :P

Ok, det er lov... Men det blir jo endel BMW-stæsj på den da, selvsagt...

Heeeii, dette blir kanon bra.. :applause::applause: Er jo bare og sette E21 på vent noen år til, og begynne og bygge på denne med en gang.

Er billige deler fra statene så koster "nesten" ikke noe og bygge opp denne igjen. Og med en nyere LS motor i så blir det nok ikke noe treg bilfrakter nei..... [-X

LS-motor? Neitakk, det er kun BMW-motor som er aktuelt for min del. Selvsagt... :)

Biltilsynet. 1929 ?

Jeg tror du kan gjøre hva du vil ;)

De krever lys, tilstrekkelige bremser.

Kult med litt annet en bare BMW også ;)

Not quite true...

Ved "kraftige" modifikasjoner kreves det "moderne" løsninger og stilles mer moderne krav. Men sånn for ellers så er det kjøretøyforskriftene fra 1926 som i utgangspunktet er gjeldende... Det forlanges ikke like mye dokumentasjon på ombygging som feks ved ombygging av BMW.

Men at det er kult med Chevy Truck, ingen tvil om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...