Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir nok tøft... :-)

Men va stil er det du sikter til, sleten og lav med noen breie felger bak og en M60? :mrgreen:

Hadde jo vært kult om du hadde funnet en OHV V8, de som sto i 3200 CS, hadde stått vertfall litt mer i stil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den chevyen blir konge! :) men ærlig talt! E9 blir for dyrt.. Hvor kostbart blir dette da? Og hvor mye jobb blir ikke dette? ;)

Jeg siterer kun deg her, da svaret er til dere alle.

E9 kan jeg ikke bygge uten at den er strøken. Jeg har ikke råd til det i utgangspunktet. Jeg har ikke lyst heller. Jeg har en E28 som er rimelig fin og jeg har en E21 som skal bli fin. Jeg er jo ikke en detailerdude, jeg liker bedre å surre rundt i arbeidsklær og vernesko. Så jeg trenger en bil som er bra teknisk, tøff - litt badass, men på ingen måte en silkestrøken bil/Hot Rod. Men ei heller en Rat Rod.

En Pedi-Truck kan være et godt alternativ til dette. En seriøst oppbygget ramme/bil/påbygg - men med et senket chassis som ikke er blankpolert. Det skal være en arbeidshest. Helst ville jeg hatt en litt grom BMW-dieselmotor med svartrøyken osende ut av rakrøyra bak hytta, men vet ikke helt hvilken motor det skulle bli da. Men så var det den drømmen min om å ha en V12er i en bil som er i mitt eie....

Så som tilsvar til deg Jørgen: Noen kroner vil det nok koste, ingen tvil om det. Men det SKAL ikke bli i nærheten av E28ens totale pengesluk. Og ja, det er noen timers jobb - ingen tvil om det. Men så er det ingen som skal tvinge meg til å ferdigstille den i nær fremtid heller ;) Først må jeg snakke med Biltilsynet, det er mye som brister og bærer på den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E21en er selvsagt planlagt oppstart til høsten som før.

Pedi-Trucken krever mye forarbeid med planlegging, tilrettelegging og søknad om ombygging. Det er også noen komponenter som er relativt dyre som må handles inn i en tidligfase av prosjektet, så dette får gå parallellt med sveisinga på E21en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740d-motoren er dødstøff, ingen tvil om at det er en genial kandidat. Diesel er jo konge!

Men det er et par faktorer som taler imot den: den motoren vokser ikke på trær, så den er nok ikke billig å handle inn. Ser også for meg at det er litt mere elektronikk enn det som gøy er i denne bilen.

På den annen side sett, så er jo V8 for pussys! Jeg har alltid drømt om å ha M70-motoren i noe gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...