Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Once again, 11 poeng (og det er dritmye!) til deg for gode og grundige forklarte oppdateringer i tråden mister.

11 poeng faktisk, hehe...Hva skal jeg si? Takk for fine ord, følg tråden min gjerne videre.. Morro at folk henger med her og kommenterer etterhvert, for det er litt for mange tråder som dør litt ut pga at trådstarter føler seg litt "ensom" pga at ingen kommenterer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like imponert hver gang du kommer med en update! Får en slik godfølelse inni meg når du har oppdatert!

Hvis du tar imot besøkende vurderer jeg faktisk å kjøre eneste ærend fra trøndelagen for å besøke retrogarasjen en gang i framtiden! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like imponert hver gang du kommer med en update! Får en slik godfølelse inni meg når du har oppdatert!

Hvis du tar imot besøkende vurderer jeg faktisk å kjøre eneste ærend fra trøndelagen for å besøke retrogarasjen en gang i framtiden! :applause:

Hehe, å svinge innom Retrogarasjen går fint - er hjertelig velkommen. Men tror nok du hadde blitt litt skuffet hvis du hadde kjørt ens ærend fra Trøndelag ;) Det er ikke noe hokus-pokus her, kun meg og et par gamle biler. Ikke no fancy greier eller sirkushunder som hopper rundt på en fot. Men hvis du hadde vært i nærheten, og svingte innom for å ta en drøs - det hadde nok vært mere morro. Gamle historier og gamle BMWer er jo det kjekkeste jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tråden blir forfattet av noen som vet hva de driver med har de en tendens til å bli lengre en fjastråder om bruksbilen til selvutnevnte verdensmestere.. :)

Følger denne og etpar tråder til på forumet her, men pleier vanligvis ikke å spamme så mye hvis jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tråden blir forfattet av noen som vet hva de driver med har de en tendens til å bli lengre en fjastråder om bruksbilen til selvutnevnte verdensmestere.. :)

Følger denne og etpar tråder til på forumet her, men pleier vanligvis ikke å spamme så mye hvis jeg ikke har noe konstruktivt å komme med.

Takk nok en gang, jeg syns faktisk det er meget inspirerende at "ikke-E28" personer følger tråden min.

Over på noe "helt" annet.

Er det noen som kan hjelpe meg med et BMW-delenummer?

12141708610

Dette er delenummeret som står på referanse-sensoren (og speed-sensoren) min på svinghjulet. 535 og M3 (E30) har 619 til slutt. 325 preface har 618.

Jeg lurer på om dette kan være en sensor som er en slags spesial? Finner ikke delenummeret igjen verken hos BMW eller Alpina.

Har ikke feilsøkt noe ennå, tenkte å begynne så smått i morgen. Per i dag har jeg en sensor som heter 610 (speedsensor) i og en 619 (referanse). Tenkte å prøve med 2 stk 619 i morgen, for morro skyld, samt å sjekke (igjen) at den tappen står på plass i svinghjulet.

For the record, 619 og 610 måler "samme" ohm-verdi, ser identiske ut osv...

Er nokså sikker på at problemet mitt ligger rundt signal-siden.

Noen med en 535 som henger på bukk som kan lese av nummeret på sine sensorer, eller har liggende og kan sjekke.

Har et drittdårlig bilde her;

IMG_1091.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ralston, for info...

Da er det mest sannsynlig at 610 merkelig nok er den "samme" som 619. Lurer på hvor det 610 nummeret kommer fra...

Men men, får sjekke opp videre i feilsøking med å regne 619 og 610 som samme enhet da...

Er det den røde E28 Imola som er din? Den er griiiisefin! Sinnsyk strøken den bile, er totalt misunnelig på finishen der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått start på bilen i dag? :)

Nope, brukte hele formiddagen på å måke gårdsplassen - var jo kommet snøfaenskap hele natta. Hater snø....

Men fikk nå inn et par-tre timer allikevel på feilsøking og ordnings i ledningsnett. Begynner å komme seg nå, i rett retning. Skal se om jeg får dradd inn en time i kveld også, for da har jeg en ganske morsom update klar. Som sikkert flere med meg kommer til å sette pris på.

Kjekt å se at du har endelig registrert deg med eget brukernavn ;) "Velkommen" til forumet, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått start på bilen i dag? :)

Nope, brukte hele formiddagen på å måke gårdsplassen - var jo kommet snøfaenskap hele natta. Hater snø....

Men fikk nå inn et par-tre timer allikevel på feilsøking og ordnings i ledningsnett. Begynner å komme seg nå, i rett retning. Skal se om jeg får dradd inn en time i kveld også, for da har jeg en ganske morsom update klar. Som sikkert flere med meg kommer til å sette pris på.

Kjekt å se at du har endelig registrert deg med eget brukernavn ;) "Velkommen" til forumet, hehe...

Hvis du trenger å låne "skop" for å sjekke sensorsignalene på en ordentlig måte har eg det liggendes. Eg er på jobb men brodern kan få låv å gjøre "hevn" for sensorene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...