Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

siden du fikser opp alt, så er ikke intr i nye hendler til blinklys og visker? :D har 2 stk helt nye her =)

Ja, har lurt litt på det. Hva skal du ha for de da?

Ja har 2 for sikkerhetsskyld. hehe. Det ene er et portabelt, omtrent som et litt stort multimeter.

Ok.. Når er du hjemme fra sjøen igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg ha en oppdatering med diverse bilder av allslags dilldall, men minnekortet streiket igjen i dag. Så derfor blir det bare et par jeg knipset nå i etterkant... Med "nytt" minnekort...

Har brukt kvelden i dag på å justere inn 4 x dører. Var ikke 100% fornøyd i etterkant etter forrige justeringsøkt, så da ble det å justere inn på nytt. Så nå er dørene justert inn rimelig bra. Ser også at kanalen på venstre side har vært i hardere vær enn jeg hadde håpet på, men det får gå seg til. Er vel bare pirk fra min side. Skal justere inn panser, forskjermer og frontpanel en annen dag. Slik er den iallefall nå:

IMG_1111.jpg

IMG_1112.jpg

Eksempel på klaring, etter justering igjen i dag:

IMG_1114.jpg

Monterte ny pakning på bakluka, det er jo et must på E28:

IMG_1124.jpg

Har brukt noen timer på å rydde opp i ledningsnett etterhvert nå, og ting begynner å ligne litt på slik de skal. Så derfor ville jeg ha liv i Alpina-instrumentet mitt som står i friskluftkanalen. Men der var det jo ikke liv. Selvsagt. Så da var det å måle i hytt og dynevær, men måtte tilslutt åpne "styresentralen". Ikke rart det ikke virket:

IMG_1119.jpg

IMG_1122.jpg

Her var det noe som ikke var helt bra....

Så da var det jo å gå opp på loftet, og kikke i E21-delene mine. For der har jeg jo et Alpina-instrument fra E30 liggende. Og jaggumeg så var sentralene like. Og da ble det jo liv.

Men dette betyr jo at jeg har et printkort som er defekt, noen som har kompetanse til å ordne noe slikt? Jeg må jo få det fikset....

Men uansett da, nå var det endelig liv i instrumentet. Og da var det å tenke neste skritt.... Bredbåndslambda.... Jeg kunne jo ikke ha et rundt 52mm instrument, så NGKen var jo i perfekt Retro-stil - som passer meg best. Jeg har jeg en stund fundert på hvor jeg skulle plassere det, uten at det ble for dominerende. Jeg fant endelig en plass som jeg følte var bra, og så da ble det til at Pernezz fant frem verktøy og gjorde en kjempejobb med tilpassing og montering.

Hva syns dere om å bruke den plassen som allerede er "i bruk" fra før av, nemlig friskluftdysene?

IMG_1126.jpg

Jeg synes det nå ble en fin plass iallefall, se her...

IMG_1115.jpg

Føler at det passet godt inn sammen med det allerede eksisterende Alpina-instrumentet.

Har ikke koblet til Lambda-sensoren ennå, derav feilmelding, men er nå strømsatt kun for bildet skyld:

IMG_1118.jpg

IMG_1116.jpg

Minuset med dette displayet, er at det ikke er en detalj som egen ledning til lys. Det er nå litt for kraftig lys i displayet for min del, men får se om jeg kan få ordnet til noe der etterhvert. Jeg synes nå at resultatet ble bra.

Motormessig, så har jeg og Pernezz gått over hele ledningsnettet nå, sjekket ut alle ledninger og forbrukere osv. Men fortsatt ikke liv. Vi har selvsagt også sjekket om den tappen på svinghjulet til referansesensoren er der. Det er den...

Så nå står det på en måte kun igjen å sjekke at de to sensorene virkelig gir henholdsvis 2 volt og 2.5 volt, og gir de det, så er det nok styresentralen som kødder det til. Merkelig, for motoren gikk jo da jeg hentet den... Så jeg skal se i første omgang med vanlig fluke om det er noen respons i sensorene, og hvis jeg ikke klarer det - så får det bli oscilloskop.

Har på ingen måte gitt opp, men føler meg jo litt satt ut her nå - Motronic pleier jo å være så skuddsikkert..

Men men, i morgen er det en ny dag, få prøve litt da også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være mulig å dempe den belysningen med en motstand av noe slag? :)

ja, det får bli noe sånn tenker jeg. Men må gjøre det direkte på prinktkortet sannsynligvis, så jeg må nok søke faghjelp.

Dette blir bra :D men det instrumentet fra alpina synes jeg ikke noe om så det med tilbehør kan du plukke ut og sende i posten til meg. :)

Ok.. Går i posten i morra ;)

Er hjemme neste mandag, men Nils Petter har nøkkel til huset så du kan nå høre med han hvis det haster.

Neida - ikkeno stress, jeg reiser mest sannsynlig ut om en uke - så kanskje vi kan snakkes når jeg kommer hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme neste mandag, men Nils Petter har nøkkel til huset så du kan nå høre med han hvis det haster.

Neida - ikkeno stress, jeg reiser mest sannsynlig ut om en uke - så kanskje vi kan snakkes når jeg kommer hjem igjen?

Ja det er godt mulig. burde tatt meg en tur å kikka en dag også. Men det tar vi etterhvert.

Sklei inn i miljøet AFXn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være mulig å dempe den belysningen med en motstand av noe slag? :)

ja, det får bli noe sånn tenker jeg. Men må gjøre det direkte på prinktkortet sannsynligvis, så jeg må nok søke faghjelp.

Sleng ut et bilde av printkortet, så ordner vel det seg? Er vel et par LED inni der som står for belysninga skulle man tro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...