Mikael-B Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Den drikker _jævli_ mye suppe, spesielt hvis du kjører mye i by. Regn rundt 1,7-2,0 på vintern Den er oppgitt til 1,5 på bykjøring fra fabrikk så Motoren i seg selv er så å si udødelig, tåler utrolig mye, og har lite feil (bortsett fra visse sensorer som kan ryke). Selvsagt tatt i henhold til at den er pent vedlikeholdt, og ikke blir herja med Så er det jo en gammel bil, og den har på langt nær de samme kjøreegenskapene og kjørekomforten som E39en din
opeth84 Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 grunnen til dyr vinterbil er nok at den drikker endel suppe i forhold til hva den yter... ok, skjønner. Vet du hva den ligger på ved blandet og langkjøring?
opeth84 Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Den drikker _jævli_ mye suppe, spesielt hvis du kjører mye i by. Regn rundt 1,7-2,0 på vintern Den er oppgitt til 1,5 på bykjøring fra fabrikk så Motoren i seg selv er så å si udødelig, tåler utrolig mye, og har lite feil (bortsett fra visse sensorer som kan ryke). Selvsagt tatt i henhold til at den er pent vedlikeholdt, og ikke blir herja med Så er det jo en gammel bil, og den har på langt nær de samme kjøreegenskapene og kjørekomforten som E39en din hm.... det var jo ikke hyggelig lesning ang drivstoff forbruk. Lik kjøreegenskap? Akkurat det,har jeg vansker for å tro. Da dette er firhjulstrekk med diff og forhjulsdrift.
Mikael-B Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Les innlegget mitt om igjen. Vet godt at det er firehjulsdrift ja Har eid en 200 selv så..
Erebus Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 som andre har sagt her, 2 liter med suppe på mila er surt som vinterbil... de 10-15.000 ekstra du bruker på det svir...
opeth84 Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Hm, dette blir jeg ikke helt klok på. Noen sier Audi 200 tq drikker en god del, mens andre igjen sier den går på under literen per mil. Iallefall - er Audi 100 quattro rimeligere? Noen formeninger om den?
Robin L Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 hvorfor skal du la bmw`n stå i vinter? e39 er da en god vinterbil det. spesielt med manuell så er det ikke noe problem synes jeg. men gode dekk er viktig. hva med mercedes 4matic om du skal ha vinterbil? naboen hadde en audi 200 tidligere sa han, rant tvers igjennom med bensina sa han iaffal.
opeth84 Skrevet Desember 13, 2010 Forfatter Skrevet Desember 13, 2010 Jeg får forandre tråden litt. Bmw'en vil ikke bli stående. Men den har masse dyre feil som må fikses på sikt. Som bl.a ny clutch,veivsensor mest sannsynlig,hjulstilling, ny del til aircond. anlegget så den ikke lever sitt eget liv mer, og abs/asc sensor. Har alltid hatt sansen for de eldre Audi 100/200/V8 bilene. Så blir til at dette blir bil nr 2 som jeg kommer til å bruke litt innimellom. Da jeg har fått tilbudet om hjelp/mekking om jeg kom over et potensielt eksemplar av en Audi. Trenger derfor mer innspill om desse bilene,og da ikke kun om bensinkostnader;)
Mikael-B Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Trenger du mer spesifikk info anbefaler å gå på vacn.no og søke på forumet der. Jeg hadde aldri noe problemer med min, og gjorde veldig lite med den. Eide den bare 7 måneder men
goty Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 E39 520 fungerer da utrolig fint på vinteren? tja,vel- ikke imponert hittil. Men har også noen elendige piggfrie vinterdekk som ikke hjelper så mye på saken. Den ble en tanke bedre, da en på rundt 100 kg stod på hengerfestet mitt da jeg stod fast i snøen. Kom meg løs da... til slutt... Ja, også lever antispinn/abs'en sitt eget liv.+++ det gjør jo saken enfa bedre. For en møkka bil jeg har fått kjøpt fra sleip jævla forhandler.. E39 er den beste vinterbilen jeg har hatt til dags dato. Stødig og meget god fremkommelighet. 518i? e28. Fungerer ikke dårlig det heller. Men ikke så lett å få tak i om dagen
opeth84 Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Den drikker _jævli_ mye suppe, spesielt hvis du kjører mye i by. Regn rundt 1,7-2,0 på vintern Den er oppgitt til 1,5 på bykjøring fra fabrikk så hvor har du lest dette, egentlig? Andre sier at den står oppført med 0,6 pr mil. Forvirrende!
opeth84 Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 518i? e28. Fungerer ikke dårlig det heller. Men ikke så lett å få tak i om dagen neeeh, skal jeg ha enda en bmw, så er 2 liter et minimum. Har hatt flere bmw'er nå. Så tror jeg vil prøve meg på en Audi nå. Ellers takk for forslaget.
opeth84 Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Trenger du mer spesifikk info anbefaler å gå på vacn.no og søke på forumet der.Jeg hadde aldri noe problemer med min, og gjorde veldig lite med den. Eide den bare 7 måneder men Takk for tipset!
Mikael-B Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Den drikker _jævli_ mye suppe, spesielt hvis du kjører mye i by. Regn rundt 1,7-2,0 på vintern Den er oppgitt til 1,5 på bykjøring fra fabrikk så hvor har du lest dette, egentlig? Andre sier at den står oppført med 0,6 pr mil. Forvirrende! Her blant annet: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=115577 Står den kan gå på 0,8 på pen langkjøring, men jeg fikk aldri min under 1 liter på langkjøring. Her er en nyttig link ang. motor (litt blanda, både AAN, 3B og ABY): http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 Det er 3B som er originalt i 200 m/20V
opeth84 Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Her blant annet: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=115577 Står den kan gå på 0,8 på pen langkjøring, men jeg fikk aldri min under 1 liter på langkjøring. Her er en nyttig link ang. motor (litt blanda, både AAN, 3B og ABY): http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 Det er 3B som er originalt i 200 m/20V ok, flotte greier. Jeg får se litt på siden og se om jeg skjønner noe av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå