dannybj Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Har tidligere hatt en liten ulyd fra motor i min '99 528IA når jeg gir ett raskt trykk på gassen, når den sviver på tomgang. Det har å forværret seg, og kommer hver gang jeg starter bilen. Det hørest nesten ut som en "sur" trompet. Det kommer hvis jeg trykker gassen inn på ett visst nivå. Er der også viss jeg setter bilen i gir på kald motor. Da veksler lyden av og på. Lyden kommer fra høyre side av motor, litt bak tror jeg. Noen som har noen anelse på hva dette kan være? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Reim som slurer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Mulig det, men hørest nesten ut som om det er ett trykk som blir sluppet ut. Er ikke hvinelyd, men en grov "trompetlyd" Når jeg slår av motoren kommer det ett lite "tut" fra motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Det er nok den kjente lyden fra ventilen i veivhusutluftingen .Del nr 1 på bildetDet bør da byttes ,mulig også di andre slangene + rense eller bytte peilepinnerøret ,det er her det pleier å fryse til og motor-rommet spyles ned av olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Er i dette området lyden kommer fra tror jeg. Noen som vet om det er noe video på youtube som kan vise den lyden? Jeg er ikke så god på å oversette sånne avanserte ord til engelsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Det er akkurat den lyden på denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=KQ2fE4r-htY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Slik lyd som dette? Hadde inne denne på jobb, det skyldtes defekt veivhusventilasjon Høres ut som hurtigruta med oljepåfyllingslokket av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dannybj Skrevet Desember 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2010 Akkurat sånn ja En fordel å bytte dette så fort som mulig vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Høh Har mistanke om dårlig veivhusvent på min 523ia, så dette må jeg ut å teste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 haha, kongelyd å komme kjørende i det der da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Desember 18, 2010 Share Skrevet Desember 18, 2010 Bytt før noe mer tar skade. Bruker gjerne "litt" olje når den er på vei til å gå.... Et par diy: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=417819 http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1528460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå