Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan !

Har en 520d F11, finner f.. ikke ut hvordan jeg skal få stilt inn speilet i taket. Har comfortpakken. Alt elektrisk. Noen som kan hjelpe meg? Kjempefornøyd med bilen. Ingen problemer i det heletatt.

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak og vri :)

Hehe, kan fort bli dyrt ;-) står jo at speilinnstillingene skal huskes på nøkkelen sånn som stolene og rattet osv... Men står ikke hvordan det stilles. Mulig det e manuelt då..? At det kun menes sidespeilene... tørr ikke bryte på før dette er avklart :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min 525 xda lett brukt og har derfor ikke valgt utstyr selv. Har noe småtteri jeg lurer på:

- Speedometeret viser 3-4 km for mye ved 60 til 80 km/t. Er dette noe som kan justeres (via programvaren)?

- Kjørte bilen hjem fra Drammen til Tromsø via Sverige. Kartet hadde noen mangler: Får man tak i oppdateringer av kart etter hvert som det kommer nye versjoner? Hvordan? og koster det noe? (Jeg har internett tilgang og 20 Gb harddisk i bilen).

- Vinduspusseren på automat jobber for lite ved mye regn (den er stilt på maks). Er det mulig å justere dette?

TILLEGG:

- Forhandlet meg bort fra "run flat" dekk på vinterhjulene men beholdt de på sommerhjulene. BMW forhandler i Tromsø mener at jeg bør kjøre med 1 bar over det som er oppgitt som standard på dekkene. Pga dårligere veier samt at bilen vil spore mindre. Noen erfaringer eller meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Bør vel sikkert? Litt usikker??

Jeg ville ikke gitt deg nye etter 42000km, men er jo mulig du er heldig.

De bør vel vare lengre en 40 000km !!

Står at bremseklosser skal byttes om 50 000 km....

Om jeg ikke får nye så er det vel bare å bytte til et annet bilmerke da :-) men vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bruker en samsung 500 GB disk som fulgte med Tv`n, liten og nett så den får fint plass i midtkonsollen...

Hvordan legger du filene på denne disken? Alle filer i en folder?

Jeg prøvde en minnepinne med sangene organisert i foldere for artist og album. Da kommer det bare opp de sangene som ligger i alfabetisk første folder. Og iDrive ville ikke spille Random.

Kunne søke meg frem til en sang fra et annet album. Men når man har brukt søkefunksjonen så 'forsvinner' alle andre sanger, det er ikke mulig å komme til en annen sang uten å søke på nytt. Dvs søkefunksjonen er helt ubrukelig.

Er det noe jeg har oversett her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Bør vel sikkert? Litt usikker??

Jeg ville ikke gitt deg nye etter 42000km, men er jo mulig du er heldig.

De bør vel vare lengre en 40 000km !!

Står at bremseklosser skal byttes om 50 000 km....

Om jeg ikke får nye så er det vel bare å bytte til et annet bilmerke da :-) men vi får se!

Med de oversalta veiene vi har i norge skal du ikke bli overraska at skiver og klosser må byttes på rundt 40tusen eller par år.

Og kast i skiver kan skje at de har blitt varmslått, f.eks du kjører veldig hardt og bremser veeeldig hardt og mye, så da stoppe bilen med glovarme skiver. All varmen spres seg via klaven og deformerer skiva.

Ikke sikkert dette er noe relatert til dine skiver, men kan være en av årsakene.

Men igjen, prøv å få alt på garanti som du kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver og klosser blir bytta, men ingen garanti som dekker det! Men service avtalen dekker det heldigvis! 17 000,- for å bytte skivene og klossene!

Det er fordårlig av Bmw.....

Blir vel bytte av merke neste gang det blir bil bytte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...