Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Keyless go og komfortaccess er det samme.

Slik som Tore_S bruker begrepene, så er det ikke det samme. Det han tenker på med keyless go er at man ikke trenger å putte nøkkelen inn i noe nøkkelhull for å starte motoren. I brosjyren til BMW kaller de dette nøkkelfri motorstart, og det er standard på F10/F11. Man må likevel bruke fjernkontroll (eller nøkkel) for å låse opp og igjen bilen.

Comfort access (option 322) er tilleggsutstyr på alle modeller, og gjør at man kan låse opp og igjen bilen ved å ta på dørhåndtakene (hvis man har nøkkelen med seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også av den oppfatningen at det var to forskjellige ting. Jeg sjekket med instruksjonsboken og der henviser Keyless go til Comfort access. Keyless go er ikke nevnt andre steder enn i innholdsfortegnelsen. Det er forøvrig ganske bekvemt å putte nøkkelen i lomma og trykke på startknappen. Det hadde nok vært fint med Comfort access også, men det kosta litt mye.

På e60/61 f.eks. er det "nøkkelhull" på rattstammen og Keyless go eller comfort access nevnt i forbindelse med nøkkelfri adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keyless go og komfortaccess er det samme. F10/11 trenger kun at fjernkontrollen er i eller i nærheten av kupeen. Fjernkontrollen er ikke ladbar og batteriet må skiftes når det er tomt. Det er nødprosedyrer for start med tom fjernkontroll. Plassen foran girspaken er kun til oppbevaring.

Ellers ser jeg at andre også har hørt den høyfrekvente lyden. Jeg har sjekket dette nøye og lyden kommer fra de midterste dysene, og når lufthastigheten er lav. Lyden forsvinner når spjeldene stenges. Økes lufthastigheten, forsvinner lyden i annen støy. Lyden må være fremtredene, da jeg er blitt så gammel at for meg eksisterer ikk gresshoppene lengre.

Forøvrig har jeg mista forbindelsen med Bluetooth, telefon og profiler. Har vært igjennom hele menyen flere ganger uten at dette er mulig å reetablere. Menyene er deaktivert.

Forleden når jeg låste opp med fjernkontrollen, kom det et glimt og hele instrumentpanelet forble mørkt uten lys. Bilen starta normalt.

Har fått time 4. mars for sjekk.

Det jeg angrer på jeg ikke bestilte, er oppvarmet ratt. Den opsjonen jeg er veldig fornøyd med, og ser få biler er levert med er Sorround view. Anbefales. Navi Pro med harddisk og greier er jo også ganske artig, selv om navisystemet ikke imponerer i funksjonalitet. Kartverket er jo det samme som i andre systemer. Ambient light ser også fint ut, særlig med venetobeige interiør. Automatisk nedblending av fjernlys virker også fint.

Har kjørt 6000 km (520dA) siden slutten av september med et snittforbruk på 0,61, vesentlig småkjøring og turer på 60-80 km + retur. Det er 0,16 liter mindre enn '01 e39 525dA.

var som jeg trodde da, at plassen foran girspaken var kun for oppbevaring, men hvorfor blir jeg da fortalt at "nøkkelen" lades i bilen? synes det er for dårlig om batteriet ikke varer lengre en 7 måneder.....

btw, når jeg ringer og forteller at noe er galt med bilen min får jeg spørsmål om hvor fort jeg kan komme med den, bortsett fra når det må bestilles noe som må byttes, da blir jeg oppringt og får komme så fort jeg har mulighet til det... det er bra service det :-)

jeg bestilte uten både oppvarmet ratt og surround view, det angrer jeg litt på, men kan ikke krysse av hele lista, da blir det jo ekstrautstyr for nesten 600k. jeg synes det var nok med 300k....

synes Ambient light er fint med sort/alu interiør også jeg :-) er lys i dørhåndtakene standard eller er det en del av Ambient light?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tore_s om at avkryssingslista kan bli vel lang. Jeg droppet skinn og alt det der med seter og lydsystem. Plusset på utstyr for 100.000,-, og havnet like under 600. Hadde opprinnelig tenkt på en 08/09 E60, men F10 ble innen rekkevidde med et nøkternt valg blandt ting som ikke koster så mye. Det mest råflotte var Navi Pro.

Er ikke sikker, men etter å ha konsultert brosjyren og prisliste, ser det ut til at lys i utvendige dørhåndtak leveres med ambient light. Har glemt å sjekke mot andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tore_s om at avkryssingslista kan bli vel lang. Jeg droppet skinn og alt det der med seter og lydsystem. Plusset på utstyr for 100.000,-, og havnet like under 600. Hadde opprinnelig tenkt på en 08/09 E60, men F10 ble innen rekkevidde med et nøkternt valg blandt ting som ikke koster så mye. Det mest råflotte var Navi Pro.

Er ikke sikker, men etter å ha konsultert brosjyren og prisliste, ser det ut til at lys i utvendige dørhåndtak leveres med ambient light. Har glemt å sjekke mot andre biler.

Har du fått laget en tråd om din bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var en tur på verksted i går. Hadde feil på bluetooth til telefon, men de fant ingen feil. I dag fikk jeg kontakt igjen, muligens er det telefonen som lurer meg.

Ellers fikk jeg feilmelding på kamerasystemet - sorroundview - med feilmelding på ryggekameraet på torsdag. Kameraet virket. De kunne ikke si om det var noen feil, men nytt kamera er bestilt. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at kameraet på venstre forskjerm ikke virket, med feilmelding på kameraet. Lurer på om det er styringsenheten som svikter?

Ellers sjekket de den høyfrekvente lyden fra klimaanlegget. Oppstår i dysene midt i dashbordet, med lav lufthastighet. Sikkert noen spjell. Det er også registret på andre BMW'er, både andre F10 og på 1-serie.

Jeg har også en knirkelyd foran på venstre side ved kjøring over enkelte fartshumper. Høres akkurat ut som på e39'ern jeg hadde. Skal sjekkes ytterligere.

Skal lage en tråd om min lavbudsjett F10 snart, nå da været er blitt bedre med tanke på fotografering og rengjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også en knirkelyd i bilen, men den kom fra et plastikk deksel som skurret mot rattstammen eller noe slikt..... det ble fixa med tape med noe filt greie på.... har også hatt viberasjoner i hatthylla det ble også fikset med tape!

jeg har sett servicemeldingene fra bmw i tyskland og det er ikke få!!!

btw : lavbudsjett F10/F11 finnes ikke..... Du får opel, ford, fiat, vw, audi, volvo, citroen, peugot, toyota og tilsvarende biler som det i lavbudsjett serien!!

jeg synes det er litt for mye feil med den nye 5 serien med tanke på at den koster det den gjør, men prisen får den norske stat ta litt av skylden av! importøren betalte litt over 300k + avgifter og moms for bilen min, klart de skal ha provisjon på 35-45% men jeg synes det er litt drøyt at jeg må betale 900k for en bil som det koster fabrikken ca 150.000-200.000,- å produsere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjerne mye/endel feil på alle nye biltyper, ikke noe uvanlig det. Det er vel press i bilmarkedet som gjør at de gir ut nye produkter for tidlig før skikkelig test har foregått.

Det positive er jo at om man kjøper samme bilen etter 2-3 år i produksjon så er nesten alt av feil fikset opp i og man har en feilfri bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjerne mye/endel feil på alle nye biltyper, ikke noe uvanlig det. Det er vel press i bilmarkedet som gjør at de gir ut nye produkter for tidlig før skikkelig test har foregått.

Det positive er jo at om man kjøper samme bilen etter 2-3 år i produksjon så er nesten alt av feil fikset opp i og man har en feilfri bil.

du har nok rett i at det er mye feil, men bilen er vel testet siden2007/2008! klart at alt kan ikke plukkes bort med test kjøringene, og det er vel billigere å "håpe" på at det ikke dukker opp feil en å forandre produksjonslinjen litt, dessuten er det sikkert mange som ikke bryr seg om bagateller som bare dukker opp på veldig dårlig vei og kanskje hver 5000km!

det variere sikkert også mye fra bil til bil og klima har vel mye å si....

egentlig er det vel bare bagateller det på min bil, for utenom dørene som streiker når det er kaldt ute, men alt jeg har klaget på har det kommet "oppskrift" på fra fabrikken om hvordan det skal fikses! så det tyder jo på at det er mange biler med feil der ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en telefon fra steinkjer bil i mårest, om hvor kjapt jeg kunne være der med bilen, de hadde fått service melding fra BMW og delene for å fikse begge fram dørene... Det kaller jeg super service :-) da tipper jeg dørene kommer til å funke om det blir litt minus grader :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Det beste, etter en bil som er feilfri, må være en forhandler som tar tak i ting og ordner opp. Får håpe du får en feilfri bil som du kan kose deg med lenge når dette er ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har F10'n vært på verksted og fått ny styringsenhet til kamerasystemet og nytt kamera på forskjermen + softwareoppgradering.

Men pipelyden i klimaanlegget har de ingen løsning på foreløpig. Ikke ukjent problem. Løsningen er nå å sette de midterste dysene på kaldt.

Servicen er upåklagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at BMW har alt på stell og fixene klar til folk oppfatter feilene på bilene sine, noe som er bra og det eneste riktig, såklart!

At dere opplever bra service er desto bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg nok en gang fått feilmelding på strømforbruk, mulig det er batteriet igjen?? (strømdump etter parkering, usansynlig høyt strømforbruk etter stans) er feilen som kommer opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var å fikk tatt diagnose på fredag, det var veldig mange feilkoder relatert til strøm.... De fant etter litt feilsøking ut at det er noe med strøm styringen som er gåent og har bestilt noen deler! Bilen har begynt å slå av ting som ikke er helt nødvendig! Som webasto, varme i kamera, speil og spylerdyser! Den fortsetter å slå av ting helt til det kun er igjen det som må til for at motoren skal gå!!! Men dette skal da bli greit når delene er bytta, så satser på at det blir bra igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...