shapa Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 På tomgang så lader bare bilen 11v, men med en gang jeg speeder litt, så øker denne til 12, og man kan se at alle lysene inni i bilen lyser sterkere. Bilen sviver normalt på tomgang ellers, hva kan være problemet? begynner dynamoen å gi seg? Btw Reima som går over dynoen er ganske ny, og er just stramma
Bellen Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Normalt så skal den lade minst 13,7V. Så eg mistenker at børstene eller regulatoren din er utslitt
Otis Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Rent logisk sett så er det feil med børstene i dynamoen og ikke regulatoren. Pga at den lader bedre på høyerer turtall.
shapa Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Tar en enkel en og kjøper ny da men hvilken amper skal den være på? er til en 318i e36, med m40 motor altså... og hvor får man kjøpt en? biltema f.eks?
Otis Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... lternator/
shapa Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Men har det noe å si om jeg setter inn mer amper en orginalt? Lysene blinker jo også når jeg hører på høy musikk, så kanskje lurt å kjøpe en større?
Otis Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Høres ut som du også trenger større batteri evt tykkere kabler. Men det er ikke farlig å montere en dynamo med mer ampere.
shapa Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Men nå gjelder ikke dette når jeg hører på musikk, men at bilen lader 11v på tomgang, synets dette var veldig lite men de dynoene man får kjøpt på biltema kan man bruke disse?
Otis Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Ja, du kan i utgangspunktet bruke absolutt alle dynamoer som finnes, sålenge de er beregnet for 12 volt anlegg. Om de faktisk passer i bilen er en annen sak, men såklart, alt kan tilpasses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå