Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan..

Driver å kikker litt på E39 om dagen, og blir vel til at jeg skal reise og se på noen i romjulen eller over nyttår.. Noen som har noen forslag til ting det er viktig å se etter på disse bilene? Har lest igjenom den guiden innpå autopower.se så hvet jo litt. Men tenkte kanskje andre hadde erfaringer her?!

Og til en annen ting, er egentlig likegyldig for meg hva jeg velger, men hva ville folket her ha valgt av Automat og Manuel? Blir ved mest sannsynelig en 523 eller kanskje 520, og med under 200 på telleren.

Mvh Vegard

Skrevet

Hvilken årgang er det?

Automat er knall på disse bilene, så det bør du prøve :)

Men ville nok hatt en 2000++ årgang.

Hadde en '97 mod og makan til bensintørst jævel har jeg ikke sett før.

Skrevet

jeg ville valgt manuell. da har man en dyr ting mindre å tenke på ...

sjekk etter vibrasjoner ved kjøring og nedbremsing. disse bilene er følsome på slitne foringer. kan lett kommer irriterende vibrasjoner og ulyder.

sjekk etter rust på bunn av dører, bunn/ front av panser, bagasjeluka (spesielt om det er touring).

håndbrekken pleier å være slappe greier.. . hør etter ulyder i motor og drivverk, og spør om oljeforbruk, vannforbruk osv.

all elektronikk kan være lurt å teste. pixler i instrumentet er bla en kjent feil.

JEG ville så absolutt valgt 523 forran 520. den bruker ikke noe spesielt mer bensin, men virker som en heeelt annen motor. 520n blir for slapp rett og slett. hva med en naftest?

Skrevet
Hvilken årgang er det?

Automat er knall på disse bilene, så det bør du prøve :)

Men ville nok hatt en 2000++ årgang.

Hadde en '97 mod og makan til bensintørst jævel har jeg ikke sett før.

Jeg har en 98 523ia og den kjører jeg fint på under literen på mila

Skrevet

Jeg har også en 98 modell, men riktignok en 535iA med V8 og den klarer jeg også å kjøre under literen på mila. Jeg har imidlertid erfart at det er liten forskjell i forbruket på de forskjellige motorene. Kjører ofte 97' 520i, 00' 528iA og 98' 535iA og har ikke merket meg noen store variasjoner i forbruket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...