motocross4 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Absolutt alle batterier som leveres fra Sønnak i alle fall er ladet 80 % fra fabrikk. Vil absolutt anbefale å lade det før du tar det i bruk. Ladetid avhenger selvfølgelig av hvor mange ampere du lader med og faktisk temperatur på batteriet. +1
Dekkbrenneren Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Det som er litt kjedelig er jo at det er så sykt mangen av de som jobber på tema er en haug med 16 åringer som ikke har litt peiling engang, kan være 30 også men. Men poenget er, mange unge i playstation generasjonen, cola chips som ikke har peiling. Opplever hverfall jeg, håpløst å spørre om noe teknisk.
NA Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Batteriene fra biltema er ladet fra fabrikk, men er jo alltids lagra en stund, så lønner seg å piffe det opp litt med laderen før bruk. Ang. ladestrøm er jo det kun relevant for hvor lenge det tar å lade det. Kjører bare på ca 12 timer med vedlikeholdsladning ved kjøp av nytt batteri og funker knall
Haug530D Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Da har jeg fått satt i det nye batteriet etter lading. Bilen startet jo nesten før jeg fikk vridd rundt nøkkelen Noe det ikke gjorde før. Det gammle var ett orginalt batteri fra BMW på 95ah og 800A det nye er på 88ah og 700A har det mye å si? det er ikke så mye ekstrautstyr i bilen. Det gammle var forøvrig 9 år gammelt så man kan vel si at det var klart for utskifting tenker jeg.
2000Touring Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Da har jeg fått satt i det nye batteriet etter lading.Bilen startet jo nesten før jeg fikk vridd rundt nøkkelen Noe det ikke gjorde før. Det gammle var ett orginalt batteri fra BMW på 95ah og 800A det nye er på 88ah og 700A har det mye å si? det er ikke så mye ekstrautstyr i bilen. Det gammle var forøvrig 9 år gammelt så man kan vel si at det var klart for utskifting tenker jeg. Tipper at det går bra jeg... Men 9 år, det må jeg si er bra! De siste årene har jeg kjøpt Biltemabatterier fordi de er mye billigere, men de har bare holdt 3-4 år for meg.
Haug530D Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Da har jeg fått satt i det nye batteriet etter lading.Bilen startet jo nesten før jeg fikk vridd rundt nøkkelen Noe det ikke gjorde før. Det gammle var ett orginalt batteri fra BMW på 95ah og 800A det nye er på 88ah og 700A har det mye å si? det er ikke så mye ekstrautstyr i bilen. Det gammle var forøvrig 9 år gammelt så man kan vel si at det var klart for utskifting tenker jeg. Tipper at det går bra jeg... Men 9 år, det må jeg si er bra! De siste årene har jeg kjøpt Biltemabatterier fordi de er mye billigere, men de har bare holdt 3-4 år for meg. Nei det som sto i var ett orginalbatteri, ikke Biltema.
2000Touring Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Da har jeg fått satt i det nye batteriet etter lading.Bilen startet jo nesten før jeg fikk vridd rundt nøkkelen Noe det ikke gjorde før. Det gammle var ett orginalt batteri fra BMW på 95ah og 800A det nye er på 88ah og 700A har det mye å si? det er ikke så mye ekstrautstyr i bilen. Det gammle var forøvrig 9 år gammelt så man kan vel si at det var klart for utskifting tenker jeg. Tipper at det går bra jeg... Men 9 år, det må jeg si er bra! De siste årene har jeg kjøpt Biltemabatterier fordi de er mye billigere, men de har bare holdt 3-4 år for meg. Nei det som sto i var ett orginalbatteri, ikke Biltema. Fikk med meg det Poenget mitt var at jeg tror ikke du kan forvente like lang levetid på Biltemabatteriet
BMW_320icoupe Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Kjøpte nytt batteri til bilen min hos Bergen batteriservice, der sa det ikke var nødvendig å lade opp nye batterier så lenge det var over 14v på batteriet når det ble satt i bilen.
Morty999 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 har ett batteri over 14 før det blir satt i bilen tror jeg det er noe gæli... skal ha 14v+ når den går.. 12.7-8 når det ikke er i bruk..
2000Touring Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Kjøpte nytt batteri til bilen min hos Bergen batteriservice, der sa det ikke var nødvendig å lade opp nye batterier så lenge det var over 14v på batteriet når det ble satt i bilen. Batteri og strøm er ikke min sterkeste side, derfor spør jeg - mulig det er et dumt spørsmål også Kan et batteri med hvilespenning ha14v? Trodde det var max rett i overkant av 12 Volt som er hvilespenning jeg - stemmer ikke det? Edit: Morty kom meg i forkjøpet...
BMW_320icoupe Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Skrev feil og tenkte feil:) Mener det var 12.4? batteriet skulle ha....
Ballder Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 12.7 volt er normal hvilespenning på ett friskt batteri som har stått ubelastet noen timer eller mer. Min e39 har snaue 12 volt etter noen dagers parkering, men starter villig vekk uansett temp!
Lars89 Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Bytta sikkert 50 bilbatterier og aldri lada de opp på forhånd. Aldri hørt noen klager etterpå heller.
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 2,4 volt er normal cellespenning, er 6 celler i et 12 volt som da blir 14.2 volt på en 100% friskt batteri som er nyladet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå