Tom K Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Moderatorene gjør en god jobb,de som ikke følger reglene her inne og ikke liker forumet hvorfor gidder dere og være her inne??Husk de gjør dette på egen fridtid uten betaling. De gjør det helt av egen fri vilje, at de bruker sin egen fritid til dette er en ganske svak komentar til hvorfor de gjør som de gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg har bevisst vært litt streng ang. overskriften i det siste, og har valgt å stenge de for at det skal syntest bedre. Håper da at det skal få en bedre effekt.. Jeg er moderator ved et stort fotballforum. Vi endrer dårlige overskrifter og sender PM (privat melding) til medlemmet som opprettet tråden. Forteller selvfølgelig også hva som var feil. Det er en bedre løsning enn å stenge uten å si en dritt. Jeg er langt på vei enig med deg i denne uttalelsen, men har dere også en slags tulletråd i fotaballforumet der man etter eget forgodtbefinnende nærmest kan spamme forumet med usakligheter? Jeg synes nemlig at bimmers har en svært romslig takhøyde for hva man må skrive om og da skulle det egentlig bare mangle at moderatorene ellers uten videre kan stenge tråder som ligger litt på siden av forumreglene. Vi har en backstagekategori. Det er ingen unnskyldning for å stenge tråder uten å sende en PM. Det er bare latskap... Det er ikke akkurat vanskelig å sende en PM hvor det står: "Hei, refererer til forumregel bla bla bla mangelfull trådtittel. Endret derfor trådtittel til "geamfeaj fjugba fbuaef bgue" Mvh **** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2011 Slutt å klag, og skjerp deg. Så blir ting så mye enklere for deg. Aksepter forumreglene, eller forsvinn. Slik er det overalt i dagens samfunn. Tror hverdagen min er enkel nok som den er. Om ikke, så ville jeg neppe brukt tid på å svare på ditt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Slutt å klag, og skjerp deg. Så blir ting så mye enklere for deg. Aksepter forumreglene, eller forsvinn. Slik er det overalt i dagens samfunn. Tror hverdagen min er enkel nok som den er. Om ikke, så ville jeg neppe brukt tid på å svare på ditt innlegg. 'Æsj... den kommentaren var arrogant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2011 Slutt å klag, og skjerp deg. Så blir ting så mye enklere for deg. Aksepter forumreglene, eller forsvinn. Slik er det overalt i dagens samfunn. Tror hverdagen min er enkel nok som den er. Om ikke, så ville jeg neppe brukt tid på å svare på ditt innlegg. 'Æsj... den kommentaren var arrogant... Og av den grunn, også meget dårlig egnet som moderator på ett hvilket som helst forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Vi endrer dårlige overskrifter og sender PM (privat melding) til medlemmet som opprettet tråden. Forteller selvfølgelig også hva som var feil. Det er en bedre løsning enn å stenge uten å si en dritt. Det er jeg helt enig i, men Fredrik har også et poeng med dette: Jeg synes nemlig at bimmers har en svært romslig takhøyde for hva man må skrive om og da skulle det egentlig bare mangle at moderatorene ellers uten videre kan stenge tråder som ligger litt på siden av forumreglene. Det burde da være mer legitimt å rydde bort GROVE brudd på reglene, og gjerne de samme folka, uten å måtte rede ut hvorfor. Spesielt når det er snakk om Off topic tråder, som fint kan innlemmes i tulletråden. Bottom line er uansett i mine øyne at det mangler ca 10 moderatorer her inne. Forumet er såpass stort at det burde være så mange at det nesten til enhver tid er en moderator online, på morgen-dag-kveldstid. Det er fullt gjennomførbar, noe det er på mange andre forum. Men igjen, Gunnar driver dette på frivillig basis og er i tenkeboksen for salg, så vi står litt der, og da må vi gjøre det beste ut av det. Men jeg pressiserer igjen som i innledningen at å si ifra om HVORFOR og HVA man gjør galt er viktig. Kommunikasjon er alt i slike sammenhenger. Men igjen skal man jo forvente at folk LESER reglene om de skal være mye aktive på et forum. Jeg brukte å ha et notepad dokument oppe som jeg bare kopierte et standardsvar inn i PM melding ved brudd på visse regler den tiden jeg har vært moderator på andre forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg må si meg litt enig med dem som sier at det er bedre å endre en trådtittel, for så å sende starter en pm med begrunnelse, enn å bare stenge tråden uten så mye som en setning om hvorfor. Det bunner kun ut i latskap hos den moderatorer som gjør det. Hvis man melder seg frivillig til å gjøre en slik "skittjobb", så får man gjøre den skikkelig. Ingen som har moderasjonsprivilegier på bimmers i dag har fått det tvunget på seg. Er det snakk om gjengangere, stiller saken seg selvfølgelig anderledes. Men det er her begrunnelsesargumentet kommer inn. Det må være lov for en fersking å gjøre en liten tabbe, for det er det det er, uten å bli halshugget av en hvilken som helst moderator. Det ble nevnt her at bimmers har stor takhøyde. Men å stenge tråder fordi man ikke gidder å håndheve denne takhøyden, faller bare på sin egen urimelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 23, 2011 Share Skrevet Januar 23, 2011 Jeg har fått flere tilbakemeldinger fra andre brukere som synes at den liksom strenge stilen er rar. Min tråd som skulle handle utelukkende om "Slammed Bimmers". Ble stengt da vi allerede "liksom" hadde en slik tråd. Flere her inne som som synes det var en rar stegning, da man ikke akkurat kan si at "litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa" er lik. Men en rein bmw bilde tråd skulle bli stengt ja. Når man prøver å sammle bmw i en tråd, så synes moderator at det er ok med en lang tråd som inneholder alt mulig rart... Mulig jeg ikke er flink til å ordlegge meg, men kommer liksom ikke helt over den stegningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Da har jeg en gledelig nyhet til dere, og det er at jeg slutter som moderator. Innser at jeg har blitt for gammel, sær og streng, så da lar jeg noen andre overta jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Hmm, drastiske tiltak for å tilfredstille forumnisser som bare klager å syter uansett hva det ahndler om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Da har jeg en gledelig nyhet til dere, og det er at jeg slutter som moderator. Innser at jeg har blitt for gammel, sær og streng, så da lar jeg noen andre overta jobben. Det var nu leit å høre. Å være moderator er ingen enkel jobb og en utakknemlig jobb også. Håper du heller fortsetter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Syns moderatorene gjør en bra jobb her inne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Da har jeg en gledelig nyhet til dere, og det er at jeg slutter som moderator. Innser at jeg har blitt for gammel, sær og streng, så da lar jeg noen andre overta jobben. På et eller annet tidspunkt blir man for gammel og/eller mett (les: lei) til å være moderator her inne... og det er etter min mening egentlig fair nok. Jeg fikk faktisk en fornyet glede ved å være her inne etter at jeg sluttet som hhv. viseadministrator og moderator. Bimmers (og alle andre fora) trenger med jevne mellomrom nye moderatorprofiler. Skjer det ikke en viss utskiftning stivner forumet og blir kjedelig. Jeg var en meget aktiv debattør samtidig som jeg var moderator og jeg hadde et inntrykk av at folk enten elsket eller hatet det. Andre moderatorer nøyer seg med å moderere diskusjonene minst mulig, men ubetydelig blir man aldri som moderator. Utfordringen nå er mest av alt hva som skal skje med bimmers. Gunnar må på banen og bestemme hva som skal skje videre. Jeg har en følelse av at forumet nå driver litt for vær og vind og det er ikke bra i lengden. Jeg håper at vi får en fornuftig løsning om ikke alt for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2011 Da har jeg en gledelig nyhet til dere, og det er at jeg slutter som moderator. Innser at jeg har blitt for gammel, sær og streng, så da lar jeg noen andre overta jobben. Gledelig nyhet er det IKKE, men muligens den rette avgjørelsen og ta. Som jeg tidligere har sagt, så virker det for meg som om du i perioder, rett og slett er smått lei hele forum/moderator biten, og ikke lenger har den lille ekstra gnisten man burde ha dersom man skal moderere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 24, 2011 Share Skrevet Januar 24, 2011 Da er det bare å si takk for innsatsen til R.Andersen! Moderator er en veldig utakknemlig jobb, og man går lei til slutt, og etterhvert mister fort litt den store gnisten til å gjøre ting 100%. Det har iallefall jeg gjort også, og trakk meg som moderator på et forum jeg var mye på. Nå er det bare for noen av dere aktive og motiverte her inne å melde dere til tjeneste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå