Gå til innhold

BMW E38 728ia.

Share

Anbefalte innlegg

Ja kjøp deg pizzabil du også :wink: og behold e38'n! Det tror jeg er billigste løsning, hehe :D Jeg kjøpte min for bare 15k. Den hadde rullet kun 70000km da jeg kjøpte den for 1,5 år siden. Med en 1,8l sugediesel på 58hk gjør den til en økonomisk og gulle god pendlerbil. :) Så er den kjekk å ha til evt. sv....arbeid :lol: (arbeidsbil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja kjøp deg pizzabil du også :wink: og behold e38'n! Det tror jeg er billigste løsning, hehe :D Jeg kjøpte min for bare 15k. Den hadde rullet kun 70000km da jeg kjøpte den for 1,5 år siden. Med en 1,8l sugediesel på 58hk gjør den til en økonomisk og gulle god pendlerbil. :) Så er den kjekk å ha til evt. sv....arbeid :lol: (arbeidsbil).

Kan man lage parkeringsbulk i biler man ikke liker? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koll: finnes biler fra før 03 med ASC ja. dette er antispinn, ikke antiskrens. asc kan du få i e34 ja....

her står det litt om dsc

http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=11

asc + t

http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=10

tok ett raskt søk, men fant ikke noe om e38

Er klar over at ASC er antispinn. Her er en E34 med antiskrens http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24290724

Bare fordi det står antiskrens over utstyr betyr ikke at den har det.. Det er helt sikkert en uviten selger som ikke har peiling og som ser ASC knappen og tenker denne her har antispinn og antiskrens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e60 er nydelige biler, spesialt med m-pakke :D

jeg prøvde en e60 530dat m-tech for ei stund siden. nydelig bil ass. bra med moment, passe stivt, masse utstyr, fint senket og passe stiv. komfortsetene i e60 er fantastiske. har lyst på nakkestøtta fra den i min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns min E38 er noe av det beste jeg har kjørt på vinterføre jeg. aldrig fått skrens på bilen uten og gjøre det med vilje. bortsett fra en gang 1,5 uke etter jeg kjøpte bilen. kjørte da uten antispinn, i en sving og regnet hadde fryst i den kalde bakken. men klarte å rette den opp etter en ganske bre sladd i ca 70 km/t.

syns også min er veldig enkel og ha en kontrolert sladd med om man prøver på det.

og er syk fremkommelighet i min også syns jeg. testet i en liten bratt bakke mot en chevrolet S10 fra 80 tallet med 4x4 og min E38 kom opp bakken først. hadde da en stor snøfond til godt opp over skiltet foran på bilen. tok et bilde ut av døren bare. nesten snø helt opp til døren på sia.

kxehsabbqk04e11fb9dl.jpg

vi hadde også problemer i en bakke opp til en kammerat. vi hadde en E38 728 en e46 320 og en E34 520.

vi testet anhver gang opp bakken. og min E38 komopp først. gikk på forsøk nr 3. da kjørte jeg uten antispinn. E46 kom opp på 5 forsøk og E34 kom aldrig helt opp.

er du sikker på det ikke er dekkene dine som er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene har utrolig mye å si, men det har også kjørestilen :)

Ser bare når dama mi kjører E39en min, det er ofte hu får ukontrollerte sladder. Mens når jeg kjører, er det sjeldent jeg kjenner noe, selv uten antispinn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg har også tenkt på nakkestøtter fra e60 på stolene i min bil, men jeg mener å ha lest at de ikke passer på conturstolene pga at de nakkestøttene er litt bredere og dermed ikke passer mellom den ekstra skulder/ryggstøtten som er på sidene av conturstolene. Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...