Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Lurer på om noen har noen erfaringer og/eller tips om chip eller effekt økning til Bmw 320d!

Har ikke engang lappen enda, å er gira på å få litt mer futt i kjerra! :mrgreen:

Lurer også på om dere har noen tips om utseende til bilen :)

crudzdnxns68x6pypmwf.jpg

Skrevet

Har ein kompis med e46 320d som har chippet sin. Ble en helt annen motor, med mye mer futt i :) Og han har ikkje hatt noen problemer (ca 1 år siden han chippet den). Gå for chip, ikkje chip-boks!

Skrevet

En kompis chippet 320d stasjonsvognen sin og må si at bilen ble en helt annen og mye artigere å kjøre, eneste negative er at hvis det hadde stått en hvit bil bak han i et lyskryss og han akser bra er den bilen plutselig blitt svart..!

Han har hatt litt fjusking etter den ble chippet, men dette forekommer sjeldent.. har selv chip i ford varebilen min, og den har gått knirkefritt siden den kom i..

Skrevet

hvis du ikke har lappen ennå anbefaler jeg sterkt å la være og heller vente ett års tid til du begynner å få litt erfaring og klarer å håndtere bilen.

Med chip får du ca 200hk på 320d og spør du meg er det alt for mye for en uerfaren bilist. De std 150hk er mer en nok,

Skrevet
hvis du ikke har lappen ennå anbefaler jeg sterkt å la være og heller vente ett års tid til du begynner å få litt erfaring og klarer å håndtere bilen.

Med chip får du ca 200hk på 320d og spør du meg er det alt for mye for en uerfaren bilist. De std 150hk er mer en nok,

å håndtere bilen er ikkeno problem nå etter att jeg har kjørt bil siden jeg var 9, å har hatt flere biler med over 200hk. det som er verre er nok å se hvor purken står :)

Det er også bare 136hk i bilen nå så de blir vel bare rundt 170hk(?) med chip så det skal ikke være noe problem, det er ikke for å skryte men tror nok jeg har mer kontroll en mange andre som har biler som går bedre :wink:

Skrevet

Helt enig..folk på bygda har gjerne rasa i motoriserte kjøretøy siden dem lærte å gå og har god erfaring i å håndtere redskapen. Clue er jo å ha med seg hue når man skal ut i trafikken da ;)

Skrevet
Helt enig..folk på bygda har gjerne rasa i motoriserte kjøretøy siden dem lærte å gå og har god erfaring i å håndtere redskapen. Clue er jo å ha med seg hue når man skal ut i trafikken da ;)

Stemmer! kan jo ikke si att jeg skal ha full purke gjennom hver sving jeg skal ta bare for å rasa!

Må ta ta det pent å bare leke seg noen ganger når man har en bil til over 100tusen kr! er ikke barebare å vrake en bil som koster så mye [-X

Skrevet

Kunne tenkt meg chip jeg også, usikker på hvordan det vil gå med girkassa :/

Men uansett, vent til du får lappen, kjør en stund med orginal motor, så chippe ;)

For da får du en "høydare", istede for å chippe med en gang, for så ikke kunne gjøre noe med det når du blir lei av effekten ;)

Skrevet

jaha? ca de 15 minuttene enhver seriøs tuner prøvekjører bilen etter tuning.

til de av dere som har e46 320d (136 og 150) så kommer jeg med noen meget gode produkter mot sommeren til disse.

Følg med i "BMW dieselmotorer, nyttig info" tråden under teknisk.

(den mangler alle mine innlegg akkurat nå grunnet server krasj, men håper det kommer tilbake, hvis ikke skal jeg få lasta det opp igjen på nytt når jeg får sjans).

Skrevet

nå har jeg alderig chippet en 320d men utalig mange vag å d har ikke løsnet å går ikke opptimali før man kjørt borti 50 mil med dem

hva har du å komme med til 320d? kan vere int så lenge d ikke er snakk om no power boxer

Skrevet

på ingen måte power boxer, disse skyr jeg stort sett som pesten selv.

jeg har et "trinn 2" oppsett som krever mindre fysiske inngrep sammen med software tilpasset dette. effekt (målt) like under 180 merket, og lavere EGT enn på de fleste "vanlige trinn 1" oppsettene.

flere detaljer kommer mot sommeren/våren. eksempelet over gjelder for 136 hk.

Skrevet

høres int ut, får jeg orden på min 320 skal fruen få beholde den, så da kan d vere intr, er vel 166hk på trinn 1, men hk er vel ik d mest intr heller nm som er intr?! men regner med den får greit vrid da? burde egentlig ikke vere no større problem å få en 16 vent diesel til å dra greit

Skrevet

hei,

liker ikke å ta ut noe særlig mer enn 165 ish på trinn en nei..

hk følger jo nm i utganspunktet, men det viktigste med dette oppsettet er at bilen ikke blir så ketchup som trimma dieselfirere ofte blir. bilen oppleves som en original bil, bredt og godt register, drar på bra oppover, og ikke alt for brå effektøkning på lavt turtall. resultatet på effekt/moment blir ikke noe særlig langt unna m57 motoren. Detaljene kommer når produktene lanseres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...