Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger alltid i 120 på den strekka. Følger trafikken og holder det jevnt. Aldri sett anntydninger til å bli tatt for sånt selv om man ligger 20-30 over grensa. Gleder meg når hele veibanen videre nord er ferdig.

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Personlig så kjører jeg jo lettsykkel siden jeg er under 18, men noe som irriterer meg noe sykt er folk som ser på meg som moped og legger seg så nærmt som mulig bakenden på sykkelen når jeg kommer over 50 sonene :twisted:

Så er det folk som hiver seg ut av en utkjørsel 5 sek før jeg passerer, slik at jeg må bråbremse. :lol:

Det siste jeg kommer på er når folk tar opp hele kjørefeltet mitt fordi jeg er mindre.

Det er egentlig bare litt av det, masse farlige situasjoner på sykkel :applause:

Jeg håper virkelig ikke du er en av de tullingene på sykkel som tror de skal ligge 20cm fra den hvite stripa.. Man har krav på HELE veibanen, og burde derfor ligge midt i mener nå jeg.. Hvertfall ikke så langt til høyre som mange gjør.. Det er jo som å BE om å bli kjørt ned..

Vil en bil forbi skal man presse de HELT over i motsatt kjørefelt..

Men det går an å bruke hodet. Her om dagen lå jeg bak ei svær dundre på en 50cc scooter, gikk i 40 på flata. Hun lå HELT til venstre i høyre felt, og hindret med det forbikjøring da det var en del biler i motgående kjøreretning.

Hun lå som sagt i 40, gjennom hele byen, og lagde den jævla køen. Jeg blinket et par ganger med lysene for å få henne til å vise litt hensyn og legge seg lenger til høyre, for å lette forbikjøring. Men hun nektet å flytte seg.

Da ble jeg ordentlig forbanna, giret ned til 2. gir og ga flatt jern forbi på høyre side. Veldig teit av meg, jeg vet, men faen altså. Det går an å bruke huet og vise hensyn! :evil:

En annen ting som irriterer meg, er fotgjengere som misbruker "grønn mann"-knappen - de trykker selv om det er fritt for biler. Og så kommer jeg i 60, og må stoppe for rødt lys, selv om de som skulle over veien er over for lengst.

Samme gjelder forsåvidt når det er rush på morgenen/ettermiddagen. Da er det stillestående kø, og likevel er det folk som trykker på den forbanna knappen, og skaper med det enda mer kø. Hvorfor ikke bare gå over? Bilene står jo stille uansett?! Arghh... :P

Jeg er delvis enig i det du sier i første del her, men jeg er ikke enig at hun skal legge seg inn til høyre så du kan ligge midt i veien og kjøre forbi.

Feilen her er ikke "dundra" på mopeden, men Norges latterlige superfarlige lover om at mopeder ikke kan gå i mer enn 45.

Jeg hadde heller ALDRI lagt meg slik at du var an fare for mitt liv. Skal du forbi skal du over i motsatt kjørefelt.. HELT over.

Når du nevner folk som misbruker grønn mann så er jeg enig. De går frem til krysset, trykker på knappen, OG SÅ ser seg rundt, og deretter går. 50 m borti gata kommer jeg, og må stoppe for en som ALLEREDE har gått over! Det hører ingensteds hjemme.. Jeg trykker egentlig ikke engang når det kommer biler jeg (Kommer ann på hvor mange seff), men jeg kan gjerne vente på de 3 bilene som er 200m unna.. Hakke dårlig tid når jeg går..

Syklister ligger vel høyt på min liste også, men aller høyest er de jævla tulligene som kjører halvveis ut i en rundkjøring når det er kø og sperrer for alle som skal "rett frem".

Det gjelder selvfølgelig i rushtida og i Tønsberg her jeg bor så skjer det hver bidige dag.

Kan dere ikke bare innse at det er kø..? Dere kommer ikke lengre.. :roll:

Dette er i samme gate som det jeg sa tidligere.. Når de har retten på sin side, da SKAL den holdes! men når det er de som gjerne vil ut, ja da skal den andre vike slik at man kan kjøre..

Det hører absolutt ingensteds hjemme.. Slike folk ... %¤#&%¤/&%/ :) Ja..

Jeg ligger alltid i 120 på den strekka. Følger trafikken og holder det jevnt. Aldri sett anntydninger til å bli tatt for sånt selv om man ligger 20-30 over grensa. Gleder meg når hele veibanen videre nord er ferdig.

Spør Norge hva de synes om å kjøre for fort.. MANGE er twofaced her.. Om de blir spurt er det ille! Og så gjør de det selv..

Tror mange nordmenn synes hastighetene på Norges hovedveier er for lave. Jeg tror med letthet at veien mot Gardermoen på enkelte strekker LETT kunne hatt 120-130 på sommeren.

Skrevet
Norsk veistandard.....

+1, er helt utrolig, med tanke på at vi er nesten verdens rikeste land så klarer vi fanken ikke og ha skikkelige veier. Andre fattige/fattigere har jo kongevei uten en eneste dump eller hull. :roll:

Skrevet
Norsk veistandard.....

+1, er helt utrolig, med tanke på at vi er nesten verdens rikeste land så klarer vi fanken ikke og ha skikkelige veier. Andre fattige/fattigere har jo kongevei uten en eneste dump eller hull. :roll:

Men de har ikke kong vinter som oss! Den ødelegger dessverre mye for veistandaren.

Skrevet
Norsk veistandard.....

Men de har ikke kong vinter som oss! Den ødelegger dessverre mye for veistandaren.

jo klar over det, men problemet er jo og at det aldri blir fikset. Tar år. Ett hull i veien fyller di med asfalt, men par mnd. senere er det samme hull igjen. Samme gjelder teleskader. Tar årevis.

Skrevet

Eldre damer som rygger på deg på parkeringsplassen, som ikke klarer og se i speilet. Og de fleste ville hørt at min 520 med meget manglende eksosanlegg stod bak. Så prøve de og rygger litt til etter de har truffet deg. Og generelt folk som ikke kan kjøre bil.

Skrevet

Jeg blir irritert når jeg leser igjennom tråden og ser hva som irriterer folk. 8)

Hva så om dere ligger bak en som er treg, dere taper maks ett par minutter. Ja, det er kjedelig og man får lyst til å komme forbi, men å blåse seg opp og bli forbannet for noe sånt. #-o

Tåkelys brukern, ja det er plagsomt, men å blir forbannet... nei.

Syklister i veien (ok da, den skjønner jeg) :wink:

Mest sånn egentlig så tror jeg det hadde vært mye tryggere, lettere og koseligere å ferdes ute på veien hvis folk ikke hadde de så travelt, stort sett så er det maks to minutter folk taper på å måtte ligge bak noen som kjører litt saktere. De som kjører sakte gjør det sikkert fordi de er usikre og da hjelper det ikke på at en ung verdensmester blåser forbi i fullt sinne uten hemninger i en stressa forbikjørsel.

Skrevet
Jeg blir irritert når jeg leser igjennom tråden og ser hva som irriterer folk. 8)

Mest sånn egentlig så tror jeg det hadde vært mye tryggere, lettere og koseligere å ferdes ute på veien hvis folk ikke hadde de så travelt, stort sett så er det maks to minutter folk taper på å måtte ligge bak noen som kjører litt saktere. De som kjører sakte gjør det sikkert fordi de er usikre og da hjelper det ikke på at en ung verdensmester blåser forbi i fullt sinne uten hemninger i en stressa forbikjørsel.

+1

Skrevet
Norsk veistandard.....

sverge har no mykje betre veier en norge.. å dei ha vel vinter også ? :P

Skrevet

Svenskene bruker relativt sett mye mer kroner på vedlikehold per kilometer vei de har. Til svenskenes fordel så skal det sies at det er mye rimeligere å bygge vei der.

Foruten det sentrale østlandet, der halve av Norges befolkning har funnet ut at det er kjekt å klumpe seg sammen så tett som mulig, så består Norge av øyer, fjell, daler, fjorder, knauser, berg, leire og annen dritt. I sum blir det kjempedyrt å bygge vei. Teleproblematikken sliter faktisk svenskene mer med enn oss, da de ofte har dårligere underbygning på veiene sine (mye morenemasser) imens vi nordmenn stort sett har bygd det meste på stein.

Skrevet
Svenskene bruker relativt sett mye mer kroner på vedlikehold per kilometer vei de har. Til svenskenes fordel så skal det sies at det er mye rimeligere å bygge vei der.

Foruten det sentrale østlandet, der halve av Norges befolkning har funnet ut at det er kjekt å klumpe seg sammen så tett som mulig, så består Norge av øyer, fjell, daler, fjorder, knauser, berg, leire og annen dritt. I sum blir det kjempedyrt å bygge vei. Teleproblematikken sliter faktisk svenskene mer med enn oss, da de ofte har dårligere underbygning på veiene sine (mye morenemasser) imens vi nordmenn stort sett har bygd det meste på stein.

Jo godt innlegg der, men forstår fremdeles ikke, det er dyrt ja, men vi har jo mer enn nok penger til det, ikke snakk om noe ant. Ser nå her i Bergen for eks. vi bygger en forbanna bybane til 389.000 kroner meteren og den strekningen som nå bygges er 3,2km er endel penger det, som heller kunne blitt brukt på vedlikehold av veier. Hadde vert mye billigere å latt være eller la den gå under bakken. Skjønner ikke at de heller vil bruke penger på det enn og få ned trafikkulykke tallene. :roll:

Skrevet
Å planlegge en liten bit av den nye 4-feltveien nordover fra gardemoen koster 50 millioner.

joda, men 50 mill er ikke så mye penger sånn sett til slikt, men ikke det jeg mener at vi skal bygge nye veier, først og fremst så må vi vedlikeholde og ruste opp de veiene vi har i dag før det i heletatt tenkes på å planlegge ny vei, men det skjer ikke de bare bygger og durer i vei så blir de veiene som trenger de pengene helt glemt.

Skrevet

Det er mye penger når vi snakker noen få km. Men jeg er helt enig med hva du skriver. Det er ikke prioritert og det skjer som oftest ingenting før vi har mange dødsulykker på strekningen. Typisk norsk!

Men men... naturen er vakker :) Og den er gratis! jeeej

Skrevet

Kom på et par ting til som irriterer meg fryktelig i trafikken (og det er heller ikke nevnt tidligere :!: )

- Fotobokser! :evil: Når politikere vedtar montering av fotobokser med argumentet om at dette skal redusere antall ulykker fordi farten går ned, ja da vet jeg ikke om jeg skal le eller grine... Hvorfor er boksene malt i kamuflasjegrå farge? Hvorfor plasseres bokser på rette strekninger? Skulle det vært hold i denne påstanden fra politikerne, skulle boksene vært malt i en signal-farge, og plassert godt synlig umiddelbart FØR et spesielt ulykkesbelastet punkt langs vegen (før en krapp sving/kryss/påkjøring/kryssningspunkt for vilt). DA hadde antall ulykker her blitt redusert. I et "fylke" i England ble dette forsøkt, og der målte man en betydelig nedgang i antall ulykker. Våre politikere kan bare cut the crap, og innrømme at det er mer penger fra allerede hardt belastede bilister de er ute etter!

- Samferdselspolitikken generelt! Husker da Dørum fikk posten som samferdselsminister. Mannen hadde ikke førerkort, og i tillegg hadde han flyskrekk. Rette mann på rett sted? ehhh... :oops:

- Piggdekkavgift. Jeezz... :shock: Hører innunder punktet over.

- Miljøfartsgrenser om vinteren. Herre min... Dette er et tiltak som kriminaliserer en ikke ubetydelig andel av bilistene. Når man kjører på en slik veg i Oslo, legger man fort merke til at det er en noe nær kollektiv ulydighet mot tiltaket. Skivebom fra myndighetene. :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...