Gå til innhold

hvor mye penger bruker du på bilen i året??

jsr-Racing
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ble litt mye i fjor med nye bremseskiver og klosser rundt om samt håndbrekk. Foruten den årlige oljeservicen og bytte av mikrofiltre og vindusviskere ble veivhusfilter, cd-veksler og klimapanel også byttet. I høst/vinter ble nytt 100 ah batteri og nye vinterdekk handlet inn, så blir kun service- og vedlikeholdskostnader heretter. Deilig med plettfri bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker alt formye :P

hehe hvar det hun sa til meg og=) men eg tenkte ikke på diesel bensin bompenger og slikt hvar bare på deler/oppgradering av bil eg tenkte på=)

nå har jeg ingen som sier det til meg :P men jeg bare veit det.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,

Chevyen min brukte jeg 150K på i 2010

Sedanen 40K

Touringen ca 8000

Så jeg ligger vel på ca 100K i året på oppgraderinger og vedlikehold av biler i året.

Altså, jeg bruker ikke 200K i året.

Har mye utgifter, men der har jeg også inntekter.

Kjøper og selger mye biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kåne mor er litt sur ang penge bruken på bil så lurte litt på hva andre bruker =))

så kan eg bruke argumentet at alle andre gjør det hehe :P

Det beste er nok å ikke regne på det! :P Men hvis hensikten er å få regnestykket til å se best mulig ut, finnes det nok andre alternativer til kjøretøy enn det som er tema på dette forumet. Og hva andre bruker er forsåvidt likegyldig - må jo sees i lys av egen økonomi og prioritering. Prioritering i forhold til hva man er villig til å betale for komfort og bilinteresse.. Hvis man er veldig bilinteressert og har bil som hobby, bør det forsvare å bruke i overkant av gjennomsnittet på bil, men samtidig bør man ikke bli et offer for Luksus-smellen bare fordi man er interessert i bil. Særlig når man er i etableringsfasen bør det vel stå en del andre prioriteringer i køen foran bil.. :roll:

Men kjenner godt problemstillingen din! :) Har akkurat de samme diskusjonene i heimen selv, og du får gjøre som meg; stikk til henne et laken og be henne kjøpe seg et par sko - så får du fred og ro en liten stund til :D

Men litt seriøst; hvis bilbudsjettet begynner å gå ut over de generelle faste utgiftene har det kanskje gått litt for langt. Man bør jo ha et husholdningsbudsjett (eller i det minste en god kontroll/oversikt) hvor det er satt av til lån og andre faste utgifter og ikke minst sparing! Og hvis det er en liten skrant igjen da, så bør man kunne bruke det på bil med god samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :( Jeg regnet på dette 2. juledag, og kom fram til at jeg har kvitteringer for ca 320 000kr (eksl. bilkjøp i seg selv) siden november 2004... Så er det jo endel jeg ikke har kvitteringer for også... :oops: (HUNDREvis av småturer til Biltema, Thorsov og Tess bla.) Regnestykket er høyt, men jeg har nok solgt for bortimot 100k også, av de delene jeg har kjøpt/solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...