Gå til innhold

BMW e34 525 TDS tuning

Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, skjønner godt att du ikke vil dele siden du legger så mye arbeid og penger i dette ;)

Det er fult forståelig!

Clutchen blir byttet da den er slitt.

Jeg får bare prøve/utforske på dette, suns dette er velding intressangt.

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare å spørre om du lurer på noe. Men det vil ikke hjelpe deg å vite en dimmensjon uten å kunne overhale dieselpumpe om du skjønner. Skulle du ønske å få gjort dette, gjør jeg alt jeg har beskrevet til en rimelig penge. Et ferdig og kundevennlig "kit" finnes dog foreøpig ikke.

Forøvrig har jeg lukta litt på oppgraderingsclutch til denne motoren. Det finnes flere alternativer.

1. gamle typen clutch er lik som på m50b25 (228mm)

2. nye typen clutch (og svinghjul) er lik som på 540 manuell, 240mm

Sachs levere "SRE" pakker til begge. Disse er dog noe dyre.

"F1" clutchene som selges på ebay burde i utgangspunktet passe (de som er til m50b25) og dermed muligens også det letta svinghjulet dem selger? noen som har erfaringer med disse tro?

uansett så er det kraftig trykkplate som er viktigst.

lite tips som kommer fra mine planer til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager OT i tråden her men bare et kjapt spørsmål; har du sett på hva som er mulig å få til med 272 hesteren og 286 hesteren til 535D?

Ikke at jeg har en 535Dat men en gang skal jeg ha en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hei...

var jo en bra info her :)

men et rask spørsmål om disse motorene..

har kcr chip på min å den er helt tullette :o

ryker noe sykt å kutter litt avatil...det er justering på den..har prøvd å stille på den.. men funker ikke som den skal...

så har tatt av chipen nå..den går veldi dårli uten den etter min mening..

så lurte på om det gikk ann å stille pompen manuelt på disse?? eller må man ha chip?

å hvor mye lade trykk jeg kan kjøre?? at jeg vet sån at det blir rett med disel å trøkk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan jeg fikse. det vanlige er å ta ut ca 175hk og da justere opp ladetrykket noe. 12 - 1,3 fungerer ofte fint på dette.

du kan kjøre så mye ladetrykk du vil, men du kan ikke tenke på effekten av ladetrykk som på en bensinbil. Det er i all hovedsak dieselemengden som avgjør effekten, så justerer du opp ladetrykke til du blir kvitt den verste røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner til den bilen der, og eieren. Han har ikke gjort noe annet enn det jeg gjør. Han har for enkelhets skyld byttet til mekanisk pumpe, for å slippe å mappe den elektroniske etter ombygging av pumpa.

Han har også et problem med turbotrykk på filmen, så det bor litt mer i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...