hagenisse Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Løpsbiler er også mange ganger stivere enn gatebiler. Mange som senker mye har jo knapt stivere fjærer enn orginalt, og når fjæringsveien da er omtrent ikke eksisterende sier det jo seg selv at dette blir ubrukelig. Men hvis avstanden mellom dekk og hjulbue når man står stille er viktigere enn hvordan bilen er å kjøre, så hold på for all del... men vær snill og flytt dere når jeg kommer med den helt orginale 70hk renault kangoo-en.. den er nemlig overlegen i svingene!
winchester Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Det er noe helt annet. En løpsbil er noe helt annet enn en gatebil og kan faktisk ikke bli sammenlignet.En lav bil betyr ikke bedre kjøreegenskaper og feste. Vi har lave biler fordi vi synes forholdet mellom dekk/felg og hjulbue bør være minst mulig. Vi liker ikke bakkeklaring eller noe slags klaring egentlig Liker å ha god klaring til de vi kjører forbi.
RoaldJ Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 takk Michael-B og Winchester..... ny status på facebook er laget "Jeg har lave biler fordi jeg synes forholdet mellom dekk/felg og hjulbue bør være minst mulig pga utseende. Jeg liker ikke bakkeklaring eller noe slags klaring i det heletatt egentlig Eneste klaringen som er godtatt, er til de vi kjører forbi! ;)"
Mikael-B Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Haha, fin den Løpsbiler er også mange ganger stivere enn gatebiler. Mange som senker mye har jo knapt stivere fjærer enn orginalt, og når fjæringsveien da er omtrent ikke eksisterende sier det jo seg selv at dette blir ubrukelig. Helt sant det, mye ubrukelig oppsett ute å går. Er forsåvidt lite med biler som er gode å kjøre lav, de fleste er helt ubrukelige uansett.. Eneste bilen jeg har kjørt som var god når den var jævli lav, var S-klasse med Airmatic stilt i bunn, det var helt nydelig selv på norske veier!
FTE Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Kan si meg enig i at veldig lave biler er nærmest ubrukelige på norske veier. Jeg har selv hatt en sesong med en bil som har vært "ubrukelig lav" hvis man tenker komfort. Men vil man gå etter utseendet så må man som regel ofre noe annet. Og for min del velger jeg heller appearance istedet for komfort etter norske Ola Dunk-veier....
*MrB* Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Hvordan klarer man å ta nedi så hyppig som trådstarter påstår? Jeg bor i samme byen, kjører senket E39 på tredje året, og har fortsatt til gode å ta nedi. Ikke er det nødvendig å snegle seg over alle ujevnhetene heller. Enten må bilen til trådstarter være for lav, eller så er senkesettet for dårlig. For lav er heller ikke pent. Når dekket forsvinner bak hjulbuen ser det ikke bra ut.
Mikael-B Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Det er mye forskjell på bakkeklaring fra slikt senkesett som du har, til coilovere som er skrudd i bunn. Mine coilovere senker rundt 75mm på bunn, i tillegg har jeg fjerna hjelpefjæra på sommeren. Så rundt 40-45-50mm mer enn det din er senket allerede har mye å si for bakkeklaringa under desverre. Men E39 er heldigvis forholdsvis flat under
ingard Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Nå har du snakka så mye om bilen din at jeg ble interessert Kom med litt bilder
Mikael-B Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Min? Den ligger det tråd av på Bilder & Show-Off, men tror ikke det er bilder uten hjelpefjær der..
*MrB* Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Det er mye forskjell på bakkeklaring fra slikt senkesett som du har, til coilovere som er skrudd i bunn. Trådstarter skrev ingenting om coilovers. Dessuten er det jo mindre smart å kjøre med coilovers på laveste innstilling når man vet det skraper.
Hawkon88 Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Det er mye forskjell på bakkeklaring fra slikt senkesett som du har, til coilovere som er skrudd i bunn. Trådstarter skrev ingenting om coilovers. Dessuten er det jo mindre smart å kjøre med coilovers på laveste innstilling når man vet det skraper. Min er ikke spesielt lav (ligger bilder av klaring mellom hjul og hjulbue på prosjekttråden min) men likevel kan jeg ikke kjøre over dumpene i nipedalen eller på landås uten å ta nedi..
*MrB* Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Det er mye forskjell på bakkeklaring fra slikt senkesett som du har, til coilovere som er skrudd i bunn. Trådstarter skrev ingenting om coilovers. Dessuten er det jo mindre smart å kjøre med coilovers på laveste innstilling når man vet det skraper. Min er ikke spesielt lav (ligger bilder av klaring mellom hjul og hjulbue på prosjekttråden min) men likevel kan jeg ikke kjøre over dumpene i nipedalen eller på landås uten å ta nedi.. Da snakker vi om disse h#%¤6 fartsputene, som bussene skal gå klar, med sin sporvidde. Den styggedommen burde vært fjerne forlengst. De finnes nok dessverre i flere byer. For Bergen sin del finner man de på Landås, i Fyllingsdalen og i Nipedalen. Men heller ikke her har jeg tatt nedi de få gangene jeg har måttet kjøre her. Men de forseres i gangfart, så får heller de bak bli irritert.
Hawkon88 Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Da snakker vi om disse h#%¤6 fartsputene, som bussene skal gå klar, med sin sporvidde. Den styggedommen burde vært fjerne forlengst. De finnes nok dessverre i flere byer. For Bergen sin del finner man de på Landås, i Fyllingsdalen og i Nipedalen. Men heller ikke her har jeg tatt nedi de få gangene jeg har måttet kjøre her. Men de forseres i gangfart, så får heller de bak bli irritert. Leser du en gang til, så ser du sikkert at jeg TAR NEDI i nipedalen og på landås. De i fyllingen går fint. alt av dumper passeres stortsett i gangfart uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå