chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 har en bmw 320d 136 hk som slutter å dra når jeg kommer opp i 120 kmt å synes den virker smått lat før dette og. noen som har forslag? for bmw forhandlern her har ikke peiling!!!
nimitz Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Nå er vel ikke akkurat en 320D noe du drar snerken av grøten med, men du burde vel greie og tyne den over 120 km...
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 den slutter rett å slett å dra, er som om turbon slutter å lade, skal nok ikke vere sån men umulig når bilen var sån når jeg kjøpte den sjekket lmm å den ser ut til å vere ny, blomberte egr å da gik den noe bedre og den lukter ikke eksos efter dette, men fortsat problemer med att den kutter i 120 har skjed noen få ganger att den har kutta å dra rundt 90 100 å men er stopp på 120
rikard_ut Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 sjekk insuget. mitt var potte tett. da også butta det ved x km
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 vanlige feil er som kjent: -maf -styrig av turbo (vakumslanger) -turbotrykksensor -dieselpumpe er bilen trimma på noen som helst måte? forøvrig skal jeg prøve å få opp igjen det gamle innlegget mitt..
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 synes bare d er smått rart att den drar ut alle gir men stopper på 120 uansett gir hmm buttet din også uansett gir?
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 vanlige feil er som kjent:-maf -styrig av turbo (vakumslanger) -turbotrykksensor -dieselpumpe er bilen trimma på noen som helst måte? forøvrig skal jeg prøve å få opp igjen det gamle innlegget mitt.. maf? nei bilen er ikke chippet eller noe, vet egr ventil ble byttet for en stund siden å ser ut som lmm er ny byttet er den nye typen også pratet med bmw og tadt en diagnose men ingen feil:(
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 maf/lmm hvis det er byttet til ny type må dette programmeres. er dette gjort? og du vil jo ofte ikke få feilkoder på noen av de feilene jeg lister da. du må faktisk kunne diagnose, og ikke bare trykke på en data. ingen feilkoder er IKKE en grunn for et verksted å gi opp. da begynner man å logge istedetfor.
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 a jeg som ikke er helt med, jeg har ikke noe kabel til denne desverre, å problemet siden jeg kjøpt bilen med feilen er att jeg ikke vet stort om den, men var inne på bmw som sagt å jeg sjegget den selv siden dusten der skulle måle lmm med egr tillkoblet, plomba den og testet lmm den viste ikke noe avvik eller feil, spurte da om d var riktig programering til lmm å d skulle d vist vere har drevet med tuning av diesel biler i 10 år nå men står helt fast med denne:(
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 hvor i landet holder du til? Du bør bruke original tester når du prøver å finne slike feil, og gjerne ta med testeren ut og overvåke de meste vesentlige verdiene når problemet oppstår. blir litt provosert, har ikke tallet på hvor mange som kommer med eksempler som deg. Det er stort sett enkelt å finne feilen på disse bilene, om man bare er litt interessert i diagnose og bmw. og dette mener jeg at et verksted som får betalt for å feilsøke skal ha.
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 holder til på kongsvinger og lillestrøm, var inne på bmw på kongsvinger når jeg skulle få den sjekket, d hadde jo mer eller mindre 0 peiling å spurte også om d ikke bare kunne prog om ecu så vi var sikkre på att d var riktig men d skulle d jo ha 2500 for er helt latterlig, og de viste jo ikke engang att egr skulle slås av ved testing av lmm noe som gjelder for alle biler, gir snart opp hele bilen, men litt lyst å få den til å funke for den er jo strøken er er godt med potensiale i den om man legger litt kr på motoren:)
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 dersom de bruker originalt diagnose utstyr skal faktisk ikke lmm kobles ut når man går gjennom testmodulen, men eller enig med deg ja. Holder egentlig til på Rena (elverum), så det er jo ikke så langt unna deg, men jeg er ikke tilbake i norge før om hverfall et par måneder. Jeg har dog originalt bmw diag/prog utstyr, samme som merkeforhandler skal ha, og har erfaring fra merkeverksted. Tror ikke det skal by på store problemer å finne problemet. Hvilket mappe utstyr bruker du? hvis du er vant å ta edc15 på vag så skal ikke dette være for annerledes (tror jeg). er tross alt edc15 på denne også, og det fine med 15 er at du enkelt bare kan programmere den til å kjøre uten maf, altså kun utifra request. da utelukker du enkelt og billig maf.
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 bruker utstyr helt opp til edc17 har ikke prøvd å sette dette inn i bmw,n siden jeg ikke har peil på bmw å ikke har noe progvare liggende til denne, en kompis som har en 01 med samme masse måler som min han var på ts med sin bil, vurderte å kopiere progvaren der å lodde den inn,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå