TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 bruker bare obd2 på denne også altså. med mindre du av prinsipp bruker ramme da. du må jo uansett inn i sofware og tilpasse vin og slikt da.. ?
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 skal teste det du sa, eneste grunnen til å kopiere og lodde er att ts er så morro att du ikke får hentet ut via obd2 på den:(
Bjorni92 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 vanlige feil er som kjent:-maf -styrig av turbo (vakumslanger) -turbotrykksensor -dieselpumpe er bilen trimma på noen som helst måte? forøvrig skal jeg prøve å få opp igjen det gamle innlegget mitt.. maf? nei bilen er ikke chippet eller noe, vet egr ventil ble byttet for en stund siden å ser ut som lmm er ny byttet er den nye typen også pratet med bmw og tadt en diagnose men ingen feil:( Er sikkert Styring av turbo. Var det på min, den slutta å dra. Men den røyk blått attpåtil Og fjuska. Etter at de fiksa det går den drit bra!
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 hvilken styring tenker du på da?
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 interessant at du fikk blå røyk av dette da.. de henger nok ikke sammen
chipsenter1 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 kan ikke vere wasgaten d er spørsmål om da hvertfal ikke trykkmåleren heller hmm
mspec Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 på min 320d virker det også som at bilen dabber av etter 120-130kmt..men dette er min første dieselbil så jeg har hele tenkt at det skal være slikt ingen blårøyk hos meg heller..
pedro Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 min 530dat har samme problemet nå drar greit opp til 120 så er det nesten stopp Byttet veivhusventilasjon Ingen effekt utover roligere tomgang Byttet turbo- Ingen effekt Bytet pakninger i innsug og sjekket innsug for sot og sjekket dyser og retur - Ingen effekt Byttet egr ventil to ganger Var veldig nedsotet Litt effekt Roligere gange og bedre drag. Rengjort slanger og intercooler Ingen effekt Byttet filter og olje/ flushet girkassen Ingen effekt Byttet LMM to eller tre ganger Ingen effekt På mandag skal den inn igjen for bytte av motorstyring og reprogrammering Gleder meg til regningen og resultatet denne gangen Vel BENSINBILEN MIN starter ikke heller så får håpe på det beste Rå plugger Nye innkjøp i kveld Skal ta ut pluggene Ta ut start releet kjinne blen kort for utlufting Isetting av plugger og coiler. Håper dette gjør susen.
chipsenter1 Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Skrevet Januar 14, 2011 ja skal ikke vere greit, gi tillbake mel hvordan d går da:)
chipsenter1 Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Nå har jeg vel gått gjennom det meste på bilen også satt på en annen turbo, men problemet er der enda,, har også merket att om jeg tex drar tung henger og har rundt 3000rpm med fult pådrag oppover tex en bakke så kan den også kutte, virker som den kutter ned på diesel siden forbruksmåleren går ned og kommer opp på max ca 0,6 når dette skjer, og når den kommer seg igjen ser man først att forbruket går opp så tar d litt tid før den drar igjen.. hmm noen flere råd?
TRF Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Det kan jo høres ut som at den kutter pga høyt ladetrykk, men du mener sensoren er iorden, og ingen pwerbox el. Også kan det jo være pumpe da.. otis hadde jo en liten runde på sin..
chipsenter1 Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 får ikke noe feil kode på sensor nei nop ikke noe box her i gården vet du vel:) synes det er merkelig for iblant kan jeg dra den helt ut fint, men uansett hvor rolig jeg drar den så er d stopp på 120-130 merket bare når jeg dro med henger nå att d skjedde en skjelden gang i bakker på høyt rpm lenge så som alle sier turbo feil er jeg vel ikke enig i, men seff får den overbost går den i nød, men skal den da ikke vere i nød hele tiden? og med for lite diesel mister du jo turbo trykk, og lite turbo trykk gjør jo att den ikke får nok diesel,, merker også att den på tunggang går litt opp i turtal og så ned igjen men dette med langt mellomrom
TRF Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 man vil ikke få overboost feilkode på disse (eller, ofte ikke). Da blir det å kjøre testmoduler på alle aktuelle verdier..
pedro Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Nå har jeg vel gått gjennom det meste på bilen også satt på en annen turbo, men problemet er der enda,, har også merket att om jeg tex drar tung henger og har rundt 3000rpm med fult pådrag oppover tex en bakke så kan den også kutte, virker som den kutter ned på diesel siden forbruksmåleren går ned og kommer opp på max ca 0,6 når dette skjer, og når den kommer seg igjen ser man først att forbruket går opp så tar d litt tid før den drar igjen noen flere råd? Jepp Akkurat som min 530dat99 Da blir spørsmålet siden jeg nå har ny hjerne fra Stenshagen XX0000noen flere råd?0000XX Er så lei 530 nå at jeg snart ikke orken å se på den engang. Tom for ideer. På den lokale bensinstasjonen sier han ene nattvakten at hans Mondeo var på samme måte og at ALT var prøvd. Han byttet selv en temperatursensor og bilen ble helt bra. 530 motoren skal ha to termostater? Noen som vet hvor den andre sitter som ikke er i framkant av blokka? Tror jeg vil bytte den andre også! Temp sensorer da?? HJEEEELP HER TRENGS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå