Robin L Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 hei. sitter å tenker litt på sub i e38n. på det største lydanlegget er det subwoofere i hatthylla. lurer på å skaffe denne hattehylla, og montere 4 stykk 5.25" subwoofere her. hvordan tror dere dette vil bli? noen som vet om det er plass til å sette inn 6,5" der?? hvordan spiller så små subber egentlig? sikkert ikke så dypt men. er ikke etter noe jeg kan knuse ruter med for å si det sånn... tenkte å sette opp egen forsterker osv til det. grunnen til at jeg vil ha det slik er at det skal være stilrent og se originalt ut. bilder av den originale hatthylla med sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 14, 2011 Share Skrevet Januar 14, 2011 Nei du vil jo ikke få dypbassen, men en fin punch får du hvis du har litt effekt og bra elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Den så jo ikke dum ut! Ville noe sånt passet i e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 hmm, om det passer e39.. tja. det er jo originale 5.25" i hattehylla der, men det er jo høytalerene. på e38 har man de vanlige høytalerene i dørene bak. jeg har ingenting i hattehylla nå. men lurer på hvordan lyden i dette blir. blir sikkert billigere med en vanlig subb, men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg dreiv å vurderte det her i sommer, men jeg valgte heller å lage et lydrør i hattehylla, for så å lagge kasse nedi reservehjulsbrønnen, også putta jeg i 2x 10" i hjulbrønnen, har gitt meg betydelig bedre lydbilde i bilen. Nu er jeg på steg 2, driver å bytter ut elementene og delefiltere i dørene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 stoppie master; du har vell ikke noen bilder av det? mest keen på den originale hattehylla egentlig ass. eventuelt så blir det å bygge en kasse som matcher skråen på veggen bak setet, og føre lyden inn i skiluka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg har ny data nu, men skal vell klare å finne et bilde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Fant et par bilder når jeg holdt på å tilpasse, men ikke bilder av det helt ferdige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 takktakk. så litt utsatte ut de elementene der men tok du hull i hatthylla bare eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg har slike gitter over høytalerne nu, jeg lagde to hull i den originale matta baki, også skrudde jeg et 12" gitter over vært hull.... I hattehylla tok jeg bare fram tusjen og så fram med stikksaga Ga en mer presis slag bass. Du kan i grunn si at jeg har en bannpasskasse slik det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 noen her som har hørt de originale subbene i hatthylla da? noe å satse på, eller bør man bytte elementene om man går for en slik løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Rykte sier i alle fall at lyden på anlegget ikke står i stil med bilen (altså dårlig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 Ja jeg hadde subber i hatthylla på 730'n. De var ikke mye å skryte av. Jeg koblet de bort og monterte en 10" aktiv sub i bagasjerommet med elementet ut mot midtarmlenet og hullet til skiposen. Måtte koble de ut pga at de vrengte lyden når jeg spillte høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2011 haha, der så crappy at de vrenger ja.. da driter jeg i de iaff. skal lete litt på nett no, og se hvor mye plass det er inni kassa bak der. kan ikke tenke meg den er så dyp så da blir det ett problem (gjerne litt større magnet på andre elementer..) kanskje noe sånt mot skiluka da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 15, 2011 Share Skrevet Januar 15, 2011 send en PM til nautiluz. han hadde den orginale hatthylla med kasse i sin 740. jeg har bilen nå. hylla står i min 728. men kassa tror jeg han har selv ennå. han har hørt lyden i kassa. og kan meget sansynelig selge deg kassa. ser meget fin ut den hylla med kasse også. og den passer veldig bra mot nakkestøttene. eller så har sikkert nautiluz noen tips til deg om anlegg i E38. han har hatt 2 E38 selv. og kan det som er verdt og vite om både E38 og stereo. i 740`n hadde han et sykt anlegg på gang men prosjektet døde desverre med bilen. han hadde også et pent bygg i sin 730D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå