Gå til innhold

5.25" sub i hatthylla på e38n??

Anbefalte innlegg

hei. sitter å tenker litt på sub i e38n. på det største lydanlegget er det subwoofere i hatthylla.

lurer på å skaffe denne hattehylla, og montere 4 stykk 5.25" subwoofere her. hvordan tror dere dette vil bli? noen som vet om det er plass til å sette inn 6,5" der??

hvordan spiller så små subber egentlig? sikkert ikke så dypt men. er ikke etter noe jeg kan knuse ruter med for å si det sånn...

tenkte å sette opp egen forsterker osv til det. grunnen til at jeg vil ha det slik er at det skal være stilrent og se originalt ut.

bilder av den originale hatthylla med sub.

652272_43_full.jpg

qaajjo7jsfnig8sm6wds.png

oc8stu0nsmoej9q0rig8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, om det passer e39.. tja. det er jo originale 5.25" i hattehylla der, men det er jo høytalerene. på e38 har man de vanlige høytalerene i dørene bak. jeg har ingenting i hattehylla nå. men lurer på hvordan lyden i dette blir. blir sikkert billigere med en vanlig subb, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreiv å vurderte det her i sommer, men jeg valgte heller å lage et lydrør i hattehylla, for så å lagge kasse nedi reservehjulsbrønnen, også putta jeg i 2x 10" i hjulbrønnen, har gitt meg betydelig bedre lydbilde i bilen.

Nu er jeg på steg 2, driver å bytter ut elementene og delefiltere i dørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppie master; du har vell ikke noen bilder av det? mest keen på den originale hattehylla egentlig ass.

eventuelt så blir det å bygge en kasse som matcher skråen på veggen bak setet, og føre lyden inn i skiluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike gitter over høytalerne nu, jeg lagde to hull i den originale matta baki, også skrudde jeg et 12" gitter over vært hull....

I hattehylla tok jeg bare fram tusjen og så fram med stikksaga :) Ga en mer presis slag bass. Du kan i grunn si at jeg har en bannpasskasse slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde subber i hatthylla på 730'n. De var ikke mye å skryte av. Jeg koblet de bort og monterte en 10" aktiv sub i bagasjerommet med elementet ut mot midtarmlenet og hullet til skiposen. Måtte koble de ut pga at de vrengte lyden når jeg spillte høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, der så crappy at de vrenger ja.. da driter jeg i de iaff. skal lete litt på nett no, og se hvor mye plass det er inni kassa bak der. kan ikke tenke meg den er så dyp så da blir det ett problem (gjerne litt større magnet på andre elementer..)

kanskje noe sånt mot skiluka da?

vbpme2pzwuzvx8jynmiv.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send en PM til nautiluz. han hadde den orginale hatthylla med kasse i sin 740. jeg har bilen nå. hylla står i min 728. men kassa tror jeg han har selv ennå. han har hørt lyden i kassa. og kan meget sansynelig selge deg kassa.

ser meget fin ut den hylla med kasse også. og den passer veldig bra mot nakkestøttene.

0yhbnm2c6kwlh24sfiew.jpg

1u586pdqiyvmvdy4qdc7.jpg

z3l5m02dqxot7z0qodj3.jpg

eller så har sikkert nautiluz noen tips til deg om anlegg i E38. han har hatt 2 E38 selv. og kan det som er verdt og vite om både E38 og stereo.

i 740`n hadde han et sykt anlegg på gang men prosjektet døde desverre med bilen.

822k5e8ia16qror5crg7.jpg

han hadde også et pent bygg i sin 730D

k1fnxlqzstrvbgic02tg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...