rikard_ut Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Hei. Har fått kjøleveske lekaskje på bilen nå. men ute i kulda klarer jeg ikke lokalisere i farta. er det noen kjente steder det pleier lekke? eller er det bare få bilen trykk testa med en gang? virker som det lekker brukbart.
Otis Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Du burde absolutt klare å se lekkasjen om du mener det lekker brukbart! Det er ikke noen plasser meg bekjent at det pleier å lekke på disse motorene.
2000Touring Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 Plukker du av plastikkdekslene rundt motoren(3stk) og drar opp motorvifta, så ser du det meste av vannslanger. Jeg setter en tier på at det er termostathuset! Det har tatt kvelden 2 ganger for meg. Det er laget i plast, og har en tynn kant mot pakningen, som virker noe utsatt. Denne kanten knekker/går i oppløsning og pakningen forsvinner innover - og det oppstår lekkasje. Del 5 på bildet:
chipsenter1 Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 burde lett se den med plasten vekk og litt lys ja:) vert borti d samme med termostaten på min, ellers muligens en kobbling eller vann pumpa
rikard_ut Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Skrevet Januar 15, 2011 takk for svar. blir det full leite aksjon bare jeg får inn bilen.
2000Touring Skrevet Januar 15, 2011 Skrevet Januar 15, 2011 takk for svar. blir det full leite aksjon bare jeg får inn bilen. Du får komme med en tilbakemelding når du har funnet ut hva det var da
rikard_ut Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 da har jeg fått heiset opp bilen. det renner VELDIG. men klarer ikke se om det er fra vannpumpa, eller termostat hus
2000Touring Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 Dette tror jeg er enklere om du gjør ovante. Ta bort de 3 motordekslene i plast, og vifta(sitter i 1 skrue og kontakta til vifta) Da har du all verdens plass til å se hvor det lekker. Fordel med lys. Jeg har fortsatt stor tro på at det er termostathuset. Ta av vannslangene på den og skru den av og kikk på den. Det er gummipakning på den, så om det ikke er den så er det bare å montere den tilbake.
rikard_ut Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Skrevet Januar 17, 2011 kosta meg 1200 kr for vannpumpe og termostathus så da bytter jeg begge
2000Touring Skrevet Januar 17, 2011 Skrevet Januar 17, 2011 kosta meg 1200 kr for vannpumpe og termostathus så da bytter jeg begge Høres fornuftig ut Var det termostathuset som hadde gått i oppløsning?
chipsenter1 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 får man av vifte og plast ved radiator bare ved å skru løs skruene oppe på plasten? stod i halmstad efter nyttårs helgen med min 320 jegg å fruen fikk stopp rett utenfot halmstad ca 80 mil hjemmefra var så dritt lei att jeg tok inn på htel og betalte 1700 for bytte av vanpumpe og reim:P sorry off topic
rikard_ut Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Skrevet Januar 18, 2011 da har jeg byttet termostat hus og vannpumpe. tok meg 2,5 time med skruing og lufting av kjøle system. det var pakningen til termostat huset som var problemet. den hadde delt seg.
chipsenter1 Skrevet Januar 18, 2011 Skrevet Januar 18, 2011 da går den en stund til:) du slapp hvertfal å bytte vannpumpe på vei hjem dagen efter nytt år d måtte desverre jeg ikke no fin start på nye året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå