Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Okei ;) Er ikke helt kjent med E46. Men E38 og E39 bomme jeg ikke med...

Syns du er flink jeg <3

:P

Takk :)

Du skal selv ha skryt for vennlighet og høfflighet, ikke alle som har det her inne :wink:

Awwwww :mrgreen: +1

Skrevet
Ta deg en tur ut på snøen og prøv å få skrens. Da merker du fort om du har antiskrens eller ikke. Gjør det uten gasspådrag(da vil antispinn slå inn om du spinner)

skal det men kan ikke uten forsikring vet du. og det var i bestillingen av forsikringen jeg måtte svare på spørsmålet hvis jeg ville spare noen hundrelapper=)

Skrevet

Nå kom vel ikke alle de med facelift i 99 da...

Jeg bare tippet på det med 99 da, bomma jeg så fælt?

facelift kom 9\03 på 3 serie ;)

her er min 3-serie registrert tidlig i 02

sc5syg9d4dlevfc1md0v.jpg

=)

må være prototypen det da;) hehe :)

Skrevet
facelift kom 9\03 på 3 serie ;)

e46 sedan og touring fikk facelift fra og med 2002-modellen, altså biler produsert september 2001 og nyere. e46 coupè og cab fikk facelift i mars 2003.

Jeg trodde e46 fikk DSC fra og med 2001-modellene, og muligens de siste 2000-modellene (etter juni 2000), men det er mulig dette ble mulig som ekstrautstyr fra denne datoen. Min 2001-modell har ihverfall DSC.

Forskjellen på ASC, ASC+T og DSC trodde jeg var at man kun har antispinn ved ASC, antispinn og stabilitetskontroll ved ASC+T og antispinn og en hakket mer avansert stabilitetskontroll ved DSC.

En 99-modell coupè jeg vurderte når jeg skulle handle bil hadde faktisk hverken ASC eller DSC. Den hadde ingen knapper fremfor girspaken med unntak av setevarme-knapper. Jeg har aldri sett dette på noen e46 etterpå.

Skrevet

jeg får prøve så finner jeg det ut :)

jeg er så forvirret av både manualen til bilen, der både dsc-knapper og asc og asc/t-knapper vises, og i den tidligere annonsen fra forrige bileier (til samme bilen) fra Bavaria, var opplyst at bilen hadde DSC. Men i bilen er jo bare ASC-knapp. (og asc bremser bare på bakhjul tror jeg) da gjelder ikke forsikringen for det.. synd å krasje i en sving ikveld - med eller uten forsikring, (spess uten!) bare for å teste det :|

Skrevet

Ja jeg beklager, glemte si at det var 3 serie coupe som fikk facelift i 04...

Angående opplysninger fra Bavaria, jeg sto der og diskuterte motor med en mekaniker og tekniker her om dagen. Og det er ikke alt de veit selv om de jobber på BMW.

F.eks trodde ikke at en M54 hadde DobbelVANOS.

Skrevet
jeg er så forvirret av både manualen til bilen, der både dsc-knapper og asc og asc/t-knapper vises, og i den tidligere annonsen fra forrige bileier (til samme bilen) fra Bavaria, var opplyst at bilen hadde DSC. Men i bilen er jo bare ASC-knapp. (og asc bremser bare på bakhjul tror jeg) da gjelder ikke forsikringen for det.. synd å krasje i en sving ikveld - med eller uten forsikring, (spess uten!) bare for å teste det :|

Du kan gi skiltnummeret ditt til en BMW-forhandler så kan de finne utav hvilket utstyr bilen er levert med fra fabrikk, muligens det står noe der. Du trenger ikke teste i en sving, finn deg en stor åpen plass. En annen ting er hva som skjer når du trykker på knappen. Et trykk hos meg så deaktiveres antispinnen og det kommer et gult trekantet lys i dashbordet, et langt trykk (5 sekunder) så deaktiveres alt og det kommer et gult "håndbrekk"-symbol i tillegg til det andre.

Ja jeg beklager, glemte si at det var 3 serie coupe som fikk facelift i 04...

Den fikk facelift i 03, mars 2003, så endel 2003-modeller er facelift. :)

Skrevet

ASC og ASC+T er ikke antiskrens, kun antispinn. Med ASC er det kun bakhjulene som bremses dersom du spinner, men det hindrer ikke skrens dersom ikke skrensen kommer av at du gir for mye gass. Du får derfor ikke noe rabatt på forsikringen siden det ikke er noe antiskrens eller ESP.

2001 model 316 jeg kjenner til har bare ASC, altså ikke antiskrens.

Liten forklaring på ASC:

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html

Tidligere tråd med samme spørsmål:

viewtopic.php?f=1&t=172782&start=0

Skrevet
Du kan gi skiltnummeret ditt til en BMW-forhandler så kan de finne utav hvilket utstyr bilen er levert med fra fabrikk, muligens det står noe der.

lurt! det gjør jeg imorgen den dag!

Skrevet

Min 2001 modell E39 525DA har kun ASC.

På min forrige E39 99 modell 540 (produsert okt. 1998) var det DSC! Tror kanskje det var standard på 540 og opp..

Skrevet

På min forrige E39 99 modell 540 (produsert okt. 1998) var det DSC! Tror kanskje det var standard på 540 og opp..

Kanskje de som kjører 540 er dårligere sjåfører, hehe 8)

På E38, uansett motor, så trudde jeg det kom DSC når faceliften kom...

Uansett, så må vi kunne konkludere med det at det ikke er DSC hvis det ikke er DSC knapp.

Og at når han bare har ASC eller ASC+T, så får man ingen rabatt på forsikring.... Eller har vi jabba oss bort i det her :lol:

Skrevet

Men jeg har en BMW e46 323 produsert i 09.12.1999 og den har dsc men kun med et steg jeg får kun slått den av eller på og dsc står i utstyrs lista mi. Samt på enheten under panseret.

Forklaring ?

Skrevet
Men jeg har en BMW e46 323 produsert i 09.12.1999 og den har dsc men kun med et steg jeg får kun slått den av eller på og dsc står i utstyrs lista mi. Samt på enheten under panseret.

Forklaring ?

Prøvd å holde inne dsc knapp i ca 5 sekund?

På min er det to stille på dsc, trykker jeg bare inn knappen kobler anti skrens seg ut, fortsatt antispinn, holder jeg inn knappen i noen sekunder kobler jeg ut anti skrens og antispinn.

Skrevet

Forklaring ?

Prøvd å holde inne dsc knapp i ca 5 sekund?

På min er det to stille på dsc, trykker jeg bare inn knappen kobler anti skrens seg ut, fortsatt antispinn, holder jeg inn knappen i noen sekunder kobler jeg ut anti skrens og antispinn.

Holder jeg den lenge inne "låser" den seg avslått til jeg vrir av og på tenninga

Har bukt bmw med DSC og vet hvordan det fungerer, men min har bare en funktion av eller på.

Og DSC står i utstyrs lista mi. Det som er litt merkelig er at den ikke sitter under bremsekraft forsterkeren min men på passaskjer siden

Skrevet

Kanskje de som kjører 540 er dårligere sjåfører, hehe 8)

På E38, uansett motor, så trudde jeg det kom DSC når faceliften kom...

Uansett, så må vi kunne konkludere med det at det ikke er DSC hvis det ikke er DSC knapp.

Og at når han bare har ASC eller ASC+T, så får man ingen rabatt på forsikring.... Eller har vi jabba oss bort i det her :lol:

hehe takk! fikk den forsikra idag =)

mens vi var inne på temaet forsikring :D : noen som kjenner til at noen skal ha "fått" bonusen overført fra en annen forsikringstaker til seg? er det mulig? vet at gjensidige sa nei, men har noen noen gang sagt ja? ^^

(spesifiserer at det er snakk om å få forsikringen til seg, og ikke til sitt kjøretøy - selv om når den er over på meg, skal jeg selvsagt forsikre kjøretøyet mitt med den nye bonusen :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...