Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Tyggern skrev:

Du kan selge eksos anlegget til 635n til meg så har du litt penger til lakkering ;)

Nei, holder på med 6 serien nå, så da setter jeg vel på Hartge grenrøret å eksosanlegget tenker jeg. :-D

Lakkeringen må jeg nok bare spare meg opp til, så den får bare ta "litt" tid. :?

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Da var Hartge motoren avlevert for overhaling. Så blir den god som ny, før man setter den inn i E21.

Hvis det er noen som har ledningsnett til ca 85 mod M30 - B34 motor å selge, så er jeg interessert da mitt er mye klippet å lappet på. 

20170429_133355.thumb.jpg.e2d36536783a94231d4294b65a2192be.jpg

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Da var endelig ferien her. Så da må man vel se om man kan få 6 serien eu godkjent.

Var på sjekk med den, å da fikk jeg manko på litt lys som må justeres, oljelekasje fra bunnpanne, bremser, å rust.

20170623_131946.thumb.jpg.772535dd2110d7296ad48b6202f019eb.jpg

Så da var det vel bare å begynne. 

Få bilen opp på bukker, for å få vasket litt da det var veldig mye oljesøl under. 

20170707_124718.thumb.jpg.d79241814b0e3ce0be51620f755f40c4.jpg

20170707_122541.thumb.jpg.255c85941880befca628d5b297559e62.jpg

Fant ut hvorfor det lekker fra bunnpanna også når jeg fikk vasket litt under der. (Tror det er en unge en plass som mangler plastelina'en sin.)

20170707_124617.thumb.jpg.11892006a16861758e4bedff89d8b7fb.jpg

Så det jeg gruer meg mest til: Rust.... Er det noen som kjenner noen som kunne tenke seg til å sveise rusten for meg. Er en del under bilen, å jekk fester, feste til bakre travers, å hjulbuer bak. 

20170707_122610.thumb.jpg.a00526185d698adc9b36912e6e964189.jpg

20170707_122708.thumb.jpg.617d3c4c6b09bbdc208b41da5ccd6682.jpg

20170707_122711.thumb.jpg.6a26927c75e119f370a0de90fd5ab7dd.jpg

20170707_122722.thumb.jpg.d2c64067e7017a1fce11c97eddc6ed4a.jpg

20170707_122727.thumb.jpg.64fedeab9e7a3058d69884f742e16f87.jpg

Skrevet
3 timer siden, bmwtussan skrev:

Da var endelig ferien her. Så da må man vel se om man kan få 6 serien eu godkjent.

Var på sjekk med den, å da fikk jeg manko på litt lys som må justeres, oljelekasje fra bunnpanne, bremser, å rust.

20170623_131946.thumb.jpg.772535dd2110d7296ad48b6202f019eb.jpg

Så da var det vel bare å begynne. 

Få bilen opp på bukker, for å få vasket litt da det var veldig mye oljesøl under. 

20170707_124718.thumb.jpg.d79241814b0e3ce0be51620f755f40c4.jpg

20170707_122541.thumb.jpg.255c85941880befca628d5b297559e62.jpg

Fant ut hvorfor det lekker fra bunnpanna også når jeg fikk vasket litt under der. (Tror det er en unge en plass som mangler plastelina'en sin.)

20170707_124617.thumb.jpg.11892006a16861758e4bedff89d8b7fb.jpg

Så det jeg gruer meg mest til: Rust.... Er det noen som kjenner noen som kunne tenke seg til å sveise rusten for meg. Er en del under bilen, å jekk fester, feste til bakre travers, å hjulbuer bak. 

20170707_122610.thumb.jpg.a00526185d698adc9b36912e6e964189.jpg

20170707_122708.thumb.jpg.617d3c4c6b09bbdc208b41da5ccd6682.jpg

20170707_122711.thumb.jpg.6a26927c75e119f370a0de90fd5ab7dd.jpg

20170707_122722.thumb.jpg.d2c64067e7017a1fce11c97eddc6ed4a.jpg

20170707_122727.thumb.jpg.64fedeab9e7a3058d69884f742e16f87.jpg

En ting jeg har lært med rust, er at det er værre enn det ser ut som.

Jeg er redd du må bytte både ytter og innerkanaler i sin helhet for å få det bra, og bli sikker på at det ikke er rust på plasser hvor du ikke kan se. Det gjør jo at jobben blir ganske omfattende, men fordelen er at det nye stålet kan punktes på, slik som det er orginalt, enn å måtte sveise x antall meter, med brenning av hulromsolje og det som følger med.

Gulvet er litt lettere å lappe på, siden det kun er midt på platene. Da er det bare til å kutte ut rusten og sveise inn nytt.

 

Skrevet

Joda jeg ser den. Men med tanke på at kanaler koster ca 7 lapper pr stk, så...... må man nesten se om det blir lapping i steden for. :-(

Skal gjøre det litt mere rent å se hvor mye som må byttes. 

Skrevet

Det som er ulempen med E24.. Svindyre karosserideler.

E23 f.eks koster en forskjerm ca. 2 lapper, til E24 koster det rundt 7 tusen pr. stk..

Regner med E30 og E28 deler ligger i ca. samme prisklasse som E23. Hvordan er det med E21 og det som eldre er?

Skrevet
On 8.7.2017 at 17.40, ///MoePower skrev:

Det som er ulempen med E24.. Svindyre karosserideler.

E23 f.eks koster en forskjerm ca. 2 lapper, til E24 koster det rundt 7 tusen pr. stk..

Regner med E30 og E28 deler ligger i ca. samme prisklasse som E23. Hvordan er det med E21 og det som eldre er?

De delene jeg har kjøpt til E21 har vært ok pris på i alle fall. Men som du sier karosseri delene til E24 er jo ran. :-( Har litt ekstra deler til E24 slik som forskjermer å dører ++++

  • 1 month later...
Skrevet

Har fått bygd om til 5 bolts foran på E21 å satt på skivene fra 6 serien. Så nå blir det vel litt bedre bremser, har også satt på oz futura felgene.

Men jeg mangler 1 stk lokk, så hvis noen har noe slikt liggende så er jeg interessert.

20170812_134650.thumb.jpg.bd837c45cfc61a168c2c584151077205.jpg

20170812_134718.thumb.jpg.e2092551faa46a7c0316036587dc2022.jpg

Fant fram Alpina bremsene som skal på 6 serien, er "litt" større skiver. 

20170812_120550.thumb.jpg.181562f6b8403611c4c60dfebc8e0652.jpg

Hartge felgene er til salgs, hvis noen ønsker seg noe slikt. 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=102051704&fks=102051704

20170812_142444.thumb.jpg.604224761c3d33412fe67c0197b5978b.jpg

 

  • 3 weeks later...
Skrevet

Ble fint med nye felg på e21en din :).

De instrumentholderene der,liker jeg godt ,hvis du setter inn tidriktige instrumenter og så,blir det goood :)

Angående rust og e24,er det trist .

Skjønner liksom ikke hvorfor de ruster mer enn e28 f eks.

E28 er jo og god til å ruste men føler selv at e24 ,tar kaka der desverre.

Synd da dette karroseriet er det fineste som finnes .

Skrevet
11 timer siden, sveigis skrev:

Ble fint med nye felg på e21en din :).

De instrumentholderene der,liker jeg godt ,hvis du setter inn tidriktige instrumenter og så,blir det goood :)

Angående rust og e24,er det trist .

Skjønner liksom ikke hvorfor de ruster mer enn e28 f eks.

E28 er jo og god til å ruste men føler selv at e24 ,tar kaka der desverre.

Synd da dette karroseriet er det fineste som finnes .

Blir å kjøpe disse instrumentene, da får jeg olje temp i stedenfor vann temp.

http://www.ebay.com/itm/52-mm-Elec-Oil-Temp-Oil-Pressure-Volt-Gauge-Senders-Black-Face-Black-Bezel/201940055852?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

At denne har rust er nok bare for at den er tatt dårlig vare på tidligere, har vært jukset med guffe når det har begynt å komme rust.

Så har det bare ligget og godgjort seg i noen år, er nok derfor det er så mye nå. 

Er vel den tidligere modellen som er mest plaget av rust, de fra 82 og opp er vel ikke mye værre en E28 tror jeg. 

Må nesten få det skikkelig gjort denne gangen, selv om det koster noen kr å tar litt lenger tid før bilen blir EU godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...