Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte på å spørre deg da jeg står bom fast.. #-o

Har en 92 525 TDS, går fint og drar bra, lader ca 1, peaker på1.1.

men spesielt når den er kald(har skjedd når den er varm også)

, hvis jeg kjører i motbakke og ligger i ca 50 km, 2500 omd, så skjer det ikke noe når jeg trår inn gassen, selv når jeg klikker inn kikkdrive så er den helt død, kan til og med slakke ned på fart, målte turbotrykk når dette skjer og får ikke mer en 0.4 i ladetrykk, når det kommer en slette igjen kommer den seg sakte opp til ca 3200, og da får den fullt ladetrykk og drar igjen, kan da senke den ned til 50 km og gi på, så funker den fint....

Kan det være noen føler som svikter eller kan det ligge på automatsiden??

Alle råd tas imot med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330dtouring:

Kjekt å høre at du er fornøyd med oppgraderingen!! Du har EDC16 i din bil.

Ang autkasse så er jeg litt usikker hvordan det blir med styreenheten til denne oppimot motorstyring hvis du skal ha nyere kasse?

evovrs: helt ærlig så har jeg ikke vært borti dette, det første jeg tenkte var om den kanskje kutter pga høyt ladetrykk (dette skjer normalt ved ca 1,2), men resten av symptomene stemmer ikke helt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330dtouring:

Kjekt å høre at du er fornøyd med oppgraderingen!! Du har EDC16 i din bil.

Ang autkasse så er jeg litt usikker hvordan det blir med styreenheten til denne oppimot motorstyring hvis du skal ha nyere kasse?

evovrs: helt ærlig så har jeg ikke vært borti dette, det første jeg tenkte var om den kanskje kutter pga høyt ladetrykk (dette skjer normalt ved ca 1,2), men resten av symptomene stemmer ikke helt med det.

Det er ikke at den kutter, for den klarer aldri å bygge opp trykket, men tenkte også på om det kunne lagre seg noe feil i minne for tilsvarende, det satt en gammel boks i den fra GIK, den er nå koblet ut, men lader fortsatt mer en org, kan det være justert på turbo, eller er denne kun styrt med vacum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne er styrt med trykk, god gammel teknologi. Se om de kan ha justert på staget.

Lese feilminnet kan være lurt ja om du har tilgang på slikt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er for seint.

da a)mangler du diesel eller B) feil med styring av turbo

dersom a kan dette være en følgefeil, eller "hovedfeil". Altså at den enten får styrt ned mengden (nødprog/erstatningsprog) eller at den faktisk ikke får tak i diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evovrs:

Turboen blir styr av ladde trykk. vist du ser ved turboen så går det en slange fra trykk siden inn på turboen.

vacum mener du vel, ??

nei. av turbo trykk.

ikke noe vacum eller magnet ventil som CR motorene har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som aorid sier ang turbo på tds. Når man får slike merkelige symptom er det egenltig bare å begynne å "logge" med det utstyret en måtte ha. (trykk måler eks, følge med på røyk, respons, osv)

Remmen93, jeg driver med dette ja, men kun bmw. (jeg kan naturligvis ta andre biler også om det skulle stå på det). Send meg gjerne en pm med info om din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...