Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

ooops. min feil, jeg trodde jeg hadde svart på den. (da har du heller ikke fått all den infoen jeg trodde jeg hadde gitt deg)

Naturligvis, men vet ikke om de som har fått utført dette er mest innom tråden her, men vet at det er noen fra forumet ja, og tror det finnes noen tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

pm besvart.

Jeg tror jeg missforstod det tidligere spørsmålet ditt. Fordi mange tror at man får ekstra hk i massevis ved å fjerne kat, men dette stemmer ikke. Man får kanskje 1-3hk, altså ikke merkbart. Det er den lavere eksostemperaturen som gjør at man kan ta ut mer (innenfor samme sikkerhetsmargin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bytter motor i en 320dat -02. Lurer på om det er noen enheter i motoren som må kodes om, eller være med fra den gamle motoren. Bytter til en lik motor som har mye kortere km.stand. Motorstyringa fra orginalbilen blir sittende, pga startsperre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

i utgangspunktet ikke. Mener ///stian eller noe her inne mente han måtte bytte høytrykkspumpe. Men skjønner ikke helt hvorfor. Utover dette er det ingen enheter nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Sitter en elektronikkboks i nærheten av høytrykkpumpa, er vel den som styrer injektorene. Om denne ikke er kodet skulle det vel gå bra. Vet du hvordan det er med steptronic-kassa. Er det noe der som muligens ikke snakker med motorstyringa. Sitter lik kasse på begge motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektronikk boks som styrer injektorer? nei. det er det DDE som gjør. Beskriv gjerne hva slags boks du mener. Glødekontroll kanskje?

kassa styres av egen enehet, så ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke, eller har aldri prøvd selv. Men antar at det ikke blir for mye arbeid.

La gjerne girkassestyring bli igjen ja, men slett adapsjoner (og sjekk at det er samme nummer som på den nye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er verdier som styreenheten "lærer seg", altså korreksjonsfaktorer. Noe påvirkes av din kjørestil, men mest av alt dreier det seg om komponentene. For eksempel hvor hard lamellene skal presses sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...