Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e30 324td som har en lekkasje på dieselpumpa, det er visstnok en o-ring som er gåen.

Er det noen som har vært borti å plukke fra hverandre denne og bytte pakninger, etc. hvor vanskelig det er, hvor lang tid det tar, fremgangsmåte, noe jeg må være obs på og må jeg lufte diesel systemet etterpå?

Sliter også med at den er veeeeeeldig tungstarta til tider, kan dette ha noe med diesel lekkasjen å gjøre? Tenker på falskluft. Det sitter en Holley høytrykkspumpe på den som skal i utgangspunktet starte da jeg gløder den, men den starter ikke før jeg har dratt den lenge på starteren, noen som veit hvorfor pumpa ikke starter? Da pumpa drar igang, starter også bilen forøvrig...

Takker for svar, og en veldig hjelpsom og ryddig tråd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg tenker på innsp pumpa. Det betyr at bilen din er nyere enn 88 da.

Det er mye å være obs på, og er litt usikker på om jeg vil anbefale deg dette om ikke du har erfaring med dieselpumper fra før av. Man må være ekstremt nøye. Det er på ingen måte romforskning, men mange som gjør dette selv sliter med å få justert pumpa nøye nok etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. finn ut hvilken pakning som lekker, så skal jeg gi deg noen tips for å få bytta den. (du har to til lokkene, 3 i bunn, og en stor ved fordelerhodet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering vedrørende dere som lurer på tuning:

Jeg får en drøss av pmer, med det resultat at de fleste forsvinner ila kort tid pga full innboks. Siden jeg ikke har noe nettside klar enda har jeg ordnet med en vanlig epostkonto som jeg ønsker alle slike forespørsler på:

trf-performance@hotmail.com

Husk å alltid ha med:

-Navn

-Telefonnummer / mail

-Bil type med motor type. (eks: 2007 e60 530d 235hk, manuell)

Med vennlig hilsen,

Terje Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 2,5TDS 97mod pumpe lekker diesel i bakkant :-(

Har stått på hode i motorrommet i dag i forbindelse med skifting av glødeplugger , noe som ble mye morsommere da alle glødepluggene knakk inni når mutteren til ledningen skulle av :?

Nye glødeplugger er ivertfall på plass nå :D

Men har også hatt en diesellekkasje og den fant jeg ut kommer ut under pumpa i bakkant , Virker som om det er mellom huset og blokka der dyserørene er skrudd på , hadde ikke speil så kunne ikke se det med 100% sikkerhet.

Hvordan er dette og få tettet, ser lekkasje fra disse pumpene ikke er helt uvanlig.

Heter dieselpumpa VP37 forresten på disse bilene?

Har og hatt i mange år treghet med start på lunket bil og ser att det muligens kunne være temp sensoren , jeg går da utfra att det er to tempsensorer , en til Insp og en til klokka i bilen ? da denne ivertfall fungerer.

Noen som hvet vilken motstand denne har kald / varm ?

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg husker desverre ikke måleverdiene på disse. Pleier bare å bruke DIS.

Pumpa heter vp37 ja, delenummere begynner på 0460. (sannsynligvis er det 0460 406 99x x= 3/4/5)

Dersom det lekker fra der du beskriver, vil jeg ikke anbefale å gjøre dette selv med mindre du har god tålmodighet, litt pågangsmot, og erfaring med å skru (siste har jeg forstått det som du har), og spes verktøy for å ta inn og ut pumpa.

-Terje Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...