kviholen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Eg har pr. i dag enn e39 touring med stoffinteriør og manuell justering, men har komt over eit fullt skinnint m/el. justering av seter. Er det noen her som har skiftet til dette eller veit om det lar seg gjør å montere el. seter? Er det eventuelt mye jobb? Trekking av kabler?
PenguiN- Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Pappa gjorde dette på sin E39...det vil si, han satt den bort på ett verksted..kosta vel ca 5000,- for hele jobben..!
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Du må trekke kabler. Er en kurrant jobb, men spørs jo hvor mye du ønsker å legge i det. Har setene f.eks noe mer utstyr enn det du har på dine seter idag (varmeseter, massasje)...?
Robin L Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 null problem å skifte dette selv. helt kurrant skruing. ikke noe problem å legge opp til el.seter med mindre du vil ha memory på de. bare å gi de faststrøm det.
kviholen Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 ja var det eg såg for mg at di bare trengde faststrøm. eg har ikke varme i nåværende seter nei. regner med at det er varme i skinnsetene. Er dette og kurant og få til eller?
Robin L Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 jepp, de selger komplette ettermonterings kit husker ikke om det var på gs eller koed. sikkert litt billigere å kjøpe brukte brytere, og kjøpe kabelsett nytt men. greit å få alt nytt med bruksannvisning osv og lykke til!
kviholen Skrevet Januar 23, 2011 Forfatter Skrevet Januar 23, 2011 da eg ikke har varme i setene, ligger det opplagt ledninger for dette i min bil? eller må alt legges opp på ny?
Robin L Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 var ikke lagt opp på min e39 da jeg satte inn el.seter med varme iaff. hadde stoffseter uten varme før. ikke elektriske. men dette settet inneholder kabling og alt tror jeg. kan alltids ringe gs, får bra hjelp på tlf der : D
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2011 Skrevet Januar 23, 2011 Dersom det er varmeseter i de nye setene, så er det bare å kjøpe kontakter og ledninger og legge opp selv. Helt kurrant skruing. Jeg har lagt opp elektriske komfortseter i min bil som hadde både varme og aktive (massasje) seter. Når er setene i din bil fra?
kviholen Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Skrevet Januar 24, 2011 bilen er enn 2001 modell så regner me setene er like gamle
bjalle Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Ligger en rød kabel i midtkonsoll litt bak gearspaken med +strøm som går til sigarett tenner og etc,koble deg inn på denne med en klemme og stikk kabel ned ved siden under konsollen og videre under teppet så den kommer fram under stol,sett en 30 amp sikring på kabelen,jord tar du for eks der du skrur fast sikkerhetsbelte under stolen,så er det bare å sette inn stol å koble seg inn på tykk rød og brun som sitter bak kontakten i forkant på stolen,husk først å koble vekk minus på batteriet så du ikke vekker airbaglampa.Dette er den enkleste måten hvis det ikke er lagt opp strøm til stolen på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå