lonykaas Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 Heisann Har en 2002 x5 3.0D , som nylig har begynt å gå ujevnt og litt hakkete på tomgang , det kjennes i hele bilen som risting, det forsvinner når jeg gir litt gass (2000-3000 rpm) Har brukt dyserens , og byttet dieselfilter uten at dette har hjulpet Har opplevd at Trans Fail Prog har kommet opp på displayet. Men girkassen er overhalt for 30000 km siden. Er det noen som kan hjelpe eller har noen tips som kan hjelpe meg og løse dette ??
Alpejohn Skrevet Januar 24, 2011 Skrevet Januar 24, 2011 HeisannHar en 2002 x5 3.0D , som nylig har begynt å gå ujevnt og litt hakkete på tomgang , det kjennes i hele bilen som risting, det forsvinner når jeg gir litt gass (2000-3000 rpm) Har brukt dyserens , og byttet dieselfilter uten at dette har hjulpet Har opplevd at Trans Fail Prog har kommet opp på displayet. Men girkassen er overhalt for 30000 km siden. Er det noen som kan hjelpe eller har noen tips som kan hjelpe meg og løse dette ?? Første du kan gjøre er vel og søke, for eksempel på "diesel rister" = search.php?keywords=diesel+rister&terms=all&author=&fid[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Der tenker jeg det finst en del tråder du kan lese når deg gjelder risting og ujevn tomgang osv.
lonykaas Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Heisann Nå har ting blitt værre , idag så startet bilen greit , men den når jeg setter den i gir , og skal kjøre så vil den nesten ikke gå , virker som all kraft er borte , den reagere tregt når jeg gasser. Noen som har noen tips om hva det kan være ???
SweetBMW Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Hvor holder du til? Kan hjelpe deg med en diagnose av bilen din.
lonykaas Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Heisann Takk for tilbudet , Jeg bor på Notodden i Telemark. Fikk kjørt en diagnose på den nå , fikk opp feil med gløderele og tomgangskontroller Henholdsvis feil nr 3505 og 1603 Har du noen erfaring eller vet noe om disse feilene ?
SweetBMW Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Hmm altså om den rister og går ujevnt når du starter den på kald motor, ern tungstarta og? Om gløderele er def så gløder denjo ikek, og DA er det ikke sikkert alle sylinderne fyrer. Tomgangsregulator er forholdsvislett å bytte. Men det er nok lettest med et verksted besøk om du ikke klarer dette selv.
lonykaas Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Hei igjen Vet du hvor tomgangsregulatoren sitter ??
lonykaas Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Fikk bilen til GS i Skien idag , etter gjennomgang av bilen , fant de ut at det var 4 defekte dyser , ikke rart at den har gått som den har gått.
TRF Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 lurer på hvor mange ganger dette har vært svart på.. les linken i signaturen min. forøvrig synes jeg "tomgangsregulator" var et interessant uttrykk på denne motoren, det vil i praksis si motorstyring. lønner seg å bruke ordentlig utstyr, og ordentlige mekanikere.
lonykaas Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Helt enig der TRF-Racing , man lærer så lenge man lever . Forøvrig må jeg skryte av GS i Skien for god service så langt !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå