Gå til innhold

Er det lovlig med bakrutesenker?

Sindreinrr
 Share

Anbefalte innlegg

Man skal kunne se utrykningskjøretøy (altså blålys) gjennom bakruten så lenge man har innvendig speil i bilen, så ruten kan ikke males sort. Man kan heller ikke fjerne det innvendige speilet i bilen og bruke det som unnskylding da bilen er godkjent og registrert slik. Biler uten bakrute har ofte større sidespeil grunnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaper nok helt sikkert ikke noe problemer! :)

Men har jo lest her inne om de som har vært hos trafikkstasjonen for å godkjenne m3 fangere..

Stemmer det, samme med gt- lippe og splitters er ikke lov uten godkjenning. Jeg måtte ta av mine splitters på gammle E36n da jeg ble stoppa i BT kontroll fordi den var under 9cm over bakken når de var montert nå er dette 2år siden da, så vet ikke hvordan reglene er nå da.

Tror ikke du skal være redd for bakrute senkeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som ettermonteres på biler skal jo godkjennes her i norge.

bakrutesenker som dekker orginale bremselys i bakruta er ikke lov.

finnes biler med speil som ikke har vidu bak engang. mye kassebiler som lages på sammlebånd og får montert speil selv om bilen ikke har vindu bak.

denne foreksempel. bygget på fiat med speil og vindu bak.

vqqno9irx9br855tlsta.jpg

blir sendt til neste fabrikk og påmontert både det ene og det andre. lastebil skap. campingbil og slik. da er det dårlig med vindu bak selv om bilen har speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

campingbilen våres har også speil inne. men ser ikke en dritt ut bak. det er ikke fiat men amerikansk ford. er jo dør inn på soverommet bak. så er jo lukket vegg midt i bilen. og den har speil fremme.

pyko1whmp37fad8rn0ze.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...