Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155

Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Med fare for å overta tråden til Jørgen og snu gleden ang dynoen til en diskusjon ang girkasser;

nei, jeg gjør ikke det.

Vil det si at hvis jeg har 1:1 på 4 går det en "rett jernstang" gjennom kassa, og 5. er overgear så da blir det sjaltet utenom og jeg taper masse effekt på overføringene i gearene mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så meget! :)

Men jeg skjønner heller ikke det der med giringa.

Hvis man har en fast "drivenhet" med f.eks 1000NM kontinuerlig og direkte drift så har man 1000NM ut.

Men hvis man setter inn ei utveksling og girer ned så øker man momentet på utgående.

Akkurat det kan ingen bortforklare, for i såfall så hadde poenget med ei girkasse vært borte!

At man har mer driverkstaps ved å kjøre gjennom dreva enn om man kjører på direkten, det er jeg enig i. Men det er tross alt moment benken måler, og når man girer ned så får man mer moment på hjula..!

Enig? :)

Hvis ikke kommer jo bilen til å gå dårligere om man girer ned...?

Ellers dritbøst, gå for Evo2 med engang og smell inn vanosen... Da skal du se det blir respons i turboen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste som driver med bil BØR vel ha fått med seg at 1:1 giret går rett gjennom kassa.

girer du ned vil momentet ut øke! RPM går ned, effekten vil være den samme MINUS tap i drev.

whats the problem?

gratulerer med heftig motor Jørgen! gikk alt smertefritt på bremsinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...