Gå til innhold

"Klakkelyden" E39 forstilling | = Kasterstag-høyre

FCBayern
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk at casterstaga skal strammes med bilens vekt på hjulene, dvs ikke oppjekket. Men det er vel kanskje litt sent å si det nå. Uansett så visste du det kanskje? :)

Gikk jobben greit?

Har nye casterstag liggende nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at casterstaga skal strammes med bilens vekt på hjulene, dvs ikke oppjekket. Men det er vel kanskje litt sent å si det nå. Uansett så visste du det kanskje? :)

Gikk jobben greit?

Har nye casterstag liggende nå :)

Ja de er dratt til med bilens vekt på hjulene ;) Broren min som byttet de og han er mekaniker =)

Jobben gikk greit den :) LarsBMW kan nok svare deg bedre der ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Oppdatering 20. Mars:

høyre kasterstag ble byttet i dag. Det var helt løent i den ene enden. Foringen så grei ut i den andre. Gikk også helt fint å flytte over hylsa fra det gamle staget. Denne er grei å kjøpe samtidig med

Staget og foringen.

Lyden er nå HELT borte.

Ja man må løsne på fjærbeinet nederst og få ca 2 cm klaring for å få demontert staget. Jeg strammet den gjennomgående bolten som går gjennom foringen først etter at bilen sto på alle 4 hjul. Jeg gjorde alt med kun det ene hjulet i været og brukte ikke løftebukk. Endel plastdeksler må demonteres men man kommer langt med 8mm pipe og en stjernetrekker.

Spør dersom det er noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på eu nå, han sa det var ulyd i tårnlager, og foringer på stabstag var litt slitt. Så jeg skal bytte foringer til poly so fort det blir bra vær :)

Resten tar jeg til sommeren :)

Hva heter dette verktøyet som man lytter med? :) hadde vært veldig kjekt å hatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 20. Mars:

høyre kasterstag ble byttet i dag. Det var helt løent i den ene enden. Foringen så grei ut i den andre. Gikk også helt fint å flytte over hylsa fra det gamle staget. Denne er grei å kjøpe samtidig med

Staget og foringen.

Lyden er nå HELT borte.

Ja man må løsne på fjærbeinet nederst og få ca 2 cm klaring for å få demontert staget. Jeg strammet den gjennomgående bolten som går gjennom foringen først etter at bilen sto på alle 4 hjul. Jeg gjorde alt med kun det ene hjulet i været og brukte ikke løftebukk. Endel plastdeksler må demonteres men man kommer langt med 8mm pipe og en stjernetrekker.

Spør dersom det er noe!

Hvilken hylse er det du mener...?

142.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å bytte stabstagforinger. Disse er billige og forholdsvis enkle å bytte.

Selvom de ser tighte ut gir de veldig fort klakkelyd på ujevn vei ;)

Amen! Dette kan jeg skrive under på. Hadde MYE lyd i forstillingen. Byttet disse, 30-40 min jobb, hey presto! Lydløst! Og selvfølgelig casterstagforinger, disse SER tilsynelatende også bra ut men kan være pill råtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...