Gå til innhold

BMW utvider garantien! :)

Ellingsen B.
 Share

Anbefalte innlegg

var vel ikke annet enn forventet

på en annen side så kan jeg garantere at du er nødt for å levere bilen på merkeverksted om garantien skal gjelde.

Dessuten skrur de nok prisen på nybiler opp slik at kostnadene er dekkket.

I bunn og grunn er det vi som betaler for den utvidede garantien. men fint salgstriks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, forsåvidt. men du må jo inn til service hos bmw omtrent en gang i året. i 5 år.

klosser og skiver rund baut er jo liksom noe man kan gjøre selv, vips så gjelder ikke garantien lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo ikke så mye valg, men veldig bra at det er inntil 200.000 km! Det vil være vel så viktig for min del.

Regner med at de 5 årene har en nær sammenheng med kjøpsloven, og med bakgrunn i den kan de vel bare nekte reklamasjon på selvreparerte biler hvis det er en sammenheng mellom feil og reparasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke. selvfølgelig er det deilig med lang garanti, men man betaler for det!

En stor fordel slik jeg ser det er at du kan selge bilen om 3-4 år med 170k på tellern å fortsatt har ny kjøper garanti - det gjør bilen din mer lettsolgt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil absolutt hjelpe ja, evt. veldig greit hvis man selv skal kjøpe nyere bruktbil.

Tror nok dette til en viss grad ligger i prisen pga. kjøpsloven, i tillegg til at de regner med å tjene det inn igjen på service på bilene i minst 5 år, slik at de ikke trenger å legge på salgsprisene for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, forsåvidt. men du må jo inn til service hos bmw omtrent en gang i året. i 5 år.

klosser og skiver rund baut er jo liksom noe man kan gjøre selv, vips så gjelder ikke garantien lenger....

Jeg tar service på mine biler (BMW'er) en gang i året. Og totalt sett er jo ikke dette noen stor kostnad iht. hva slags gevinst man går ut med av å hatt rikelige servicer. Jeg ser på dette som meget positivt. Det er mange bilmerker som har gitt økt garanti på deres biler, så dette skulle jo bare være et tidsspørsmål før BMW økte også. Fornuftig valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo ikke at det er noe tull.

Har bare inntrykk av at mange tror dette er noe man bare får for at produsenten skal være snill.

det er positivt, men man må jo kunne se at man i bunn og grunn betaler for dette selv?

- For å gjøre det enkelt for våre kunder å forholde seg til vilkårene for den utvidede garantien, tilbyr vi alle nybil kunder en gunstig serviceavtale, sier Salimon.

Ved valg av en annen leverandør enn autorisert BMW eller Mini Service verksted, må det kunne dokumen-teres at alle punkter i bilens service- og vedlikeholdsprogram er fulgt.

Kravet til dokumentasjon gjelder også for at alle utbyttede deler og væsker har minst samme kvalitet som tilsvarende BMW og MINI originalprodukter.

edit:

DinSide har visst tatt å tittet på dette litt mer enn meg, men ser ut til at jeg hadde rett i noe.

http://www.dinside.no/857501/du-faar-ikke-garanti

PS: I bunn og grunn er jeg positiv til dette å ser som sagt den store fordelen ved vidresalg og at den gjelder til 200.000km

Reklamasjon har vi hatt lenge, men nå slipper vi å bevise så mye dill og dall 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modeller førstegangsregistrert etter 1.1.2011 vil ha den garantien?

Stemmer det :-)

Iht. Bilnorge.no så gjelder garantien f.o.m 28.01.2011

BMW utvider garantitiden fra 2 til 5 år på alle nye BMW og Mini solgt i Norge.

Garantien gjelder for alle nye BMW og Mini solgt i BMWs forhandlernett i Norge fra og med i dag, 28. januar 2011.

Kilde: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=37122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var kjekt :D lurer på om taxi garantien har gått opp og? onkel turte er drosjesjåfør. han tør ikke å kjøpe bmw pga deres elendige garanti. tror han sa 1 år / 100. 000 km eller noe ? han har kjørt volvo i mange år med MASSE problemer. registerremer som har røket, topper, girkasser, elektronikk osv osv. da er det nødvendig med garanti..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...