Gå til innhold

m47d20 mister turbotrykk ved variert turtall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Nå har det seg sånn at dieselpurka mister turbotrykk. Har forøvrig tatt diagnose, da fikk jeg beskjed fra verkstedet ; ''mulig svak virkning i luftmassemåleren, men ingen måledata utenfor fabrikkdata''. Når jeg først var innom verksted, så ble det skiftet noen EGR-rør som ikke var tette, luftfilter samt svingningsdemper.

Det første som slår meg er at det kan være LMM, men i og med at det er blitt tatt diagnose, og de avviser dette, så vet ikke jeg.

Jeg kan ligge og kjøre med full gass i rundt 7-8 sekunder før den mister trykket. Så er den heller ikke så ''gira'' på hastigheter/turtall over 3000 omdr. og 140km/t. ( Trenger heller ingen regler om hva fartsgrensa i norge er ;) ) Så når jeg først har mista trykket, så må jeg ned i rundt 100 km/t, før den kommer igjen, så kan jeg dra den opp til rundt 120-140 igjen. Mulig dette varierer med tanke på turtallet.

Legger ved en film ved fullt pådrag, så kommer den til ett visst turtall/hastighet, så mister jeg turbotrykk igjen. Se på øko.måler.

Noen som har erfaring med dette så vil jeg gjerne høre :)

http://tinypic.com/r/2ev82lx/7

-Christian

Skrevet

Har du sjekket trykkslangen som går fra turbo? Brodern hadde samme problem, og da var det sprekk i slangen så all trykk este ut, meget dårlig respons, og går dårlig

Skrevet

det er ikke sprekk i trykkslange, da ville han hatt helt andre symptom.

les gjennom tråden min, der står grunnleggende feilsøking beskrevet.

og dieselfilter er lurt å bytte ja, det er liksom en av de første tingene å se på.

Skrevet

det er jo bare å lese tråden du har fått anbefalt et par ganger da... og gjøre det som står der..

eller så kan du fortsette å bytte deler på måfå.

jeg kan være heldig og "tippe" rett del, men dette er ikke rette måten å gjøre det på.. blir fort dyrt om du skal bytte deler etter hva folk som ikke har jobbet på bilen din tipper.

Skrevet

ok.

svaret på spørsmålet ditt (hvilke systemer jeg mener kan gjøre dette), ligger i topicen det er linket til.

Effekten reduseres enten STYRT, eller av faktisk direktevirkende feil. Dersom siste, så snakke vi mangel på føde. dersom første, så vil normalt ikke en lekkasje på trykksiden føre til noe særlig, da 1)det skal være en veldig stor lekkasje før ladetrykket synker noe særlig, 2) lmm leser for mye luft, sjelden den leser så mye at DDE velger å gjøre noe med innps mengde. Det er ingen grunn til dette, da det bare betyr lavere utslipp.

jeg har kjørt en del diesel bmw med trykklekkasje, og aldri fått frem en styrt feil som dette som en følge av det. Da velger jeg å heller peke i den retningen det er sannsynlig at feilen ligger.

Og det du forklarer, og det han forklarer (og viser i filmen) er jo to vidt forskjellige symptomer.

• 1 month later...
Skrevet

jeg har det samme problemet med bilen min.. har du fått fikset det enda?

gjelder dette bare når du passerer 140? eller slutter den å lade når den får ladetrykk innemellom vanlig fart hvis du har bånn gass?

Skrevet
jeg har det samme problemet med bilen min.. har du fått fikset det enda?

gjelder dette bare når du passerer 140? eller slutter den å lade når den får ladetrykk innemellom vanlig fart hvis du har bånn gass?

Nei, har ikke det gitt.. Har skifta EGR-ventil, LMM, og dieselfilter. Mulig det er snakk om føde til pumpa ja, skal feilsøke litt imorgen. I'll let u know!

• 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...