///christian Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Heisann. Nå har det seg sånn at dieselpurka mister turbotrykk. Har forøvrig tatt diagnose, da fikk jeg beskjed fra verkstedet ; ''mulig svak virkning i luftmassemåleren, men ingen måledata utenfor fabrikkdata''. Når jeg først var innom verksted, så ble det skiftet noen EGR-rør som ikke var tette, luftfilter samt svingningsdemper. Det første som slår meg er at det kan være LMM, men i og med at det er blitt tatt diagnose, og de avviser dette, så vet ikke jeg. Jeg kan ligge og kjøre med full gass i rundt 7-8 sekunder før den mister trykket. Så er den heller ikke så ''gira'' på hastigheter/turtall over 3000 omdr. og 140km/t. ( Trenger heller ingen regler om hva fartsgrensa i norge er ) Så når jeg først har mista trykket, så må jeg ned i rundt 100 km/t, før den kommer igjen, så kan jeg dra den opp til rundt 120-140 igjen. Mulig dette varierer med tanke på turtallet. Legger ved en film ved fullt pådrag, så kommer den til ett visst turtall/hastighet, så mister jeg turbotrykk igjen. Se på øko.måler. Noen som har erfaring med dette så vil jeg gjerne høre http://tinypic.com/r/2ev82lx/7 -Christian
2000Touring Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Lenge siden du har byttet dieselfilter? Ble innsuget sjekket for sot? Les denne http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720&hilit=trf
///christian Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Skrevet Februar 1, 2011 Lenge siden du har byttet dieselfilter?Ble innsuget sjekket for sot? Les denne http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720&hilit=trf Hmm, jeg har vel ikke byttet dieselfilter i mitt eie nei. Kan kjøpe meg nytt filter idag, så kan jeg prøve det. Innsuget ble sjekket for sot ja, så greit ut.
Otis Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Skift filter og sjekk da. Det kan spare deg for MYE knot og trøbbel.
ZhilleN Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Har du sjekket trykkslangen som går fra turbo? Brodern hadde samme problem, og da var det sprekk i slangen så all trykk este ut, meget dårlig respons, og går dårlig
TRF Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 det er ikke sprekk i trykkslange, da ville han hatt helt andre symptom. les gjennom tråden min, der står grunnleggende feilsøking beskrevet. og dieselfilter er lurt å bytte ja, det er liksom en av de første tingene å se på.
///christian Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Skrevet Februar 2, 2011 Da har jeg skifta dieselfilter. Ble ikke noe forskjell. Tar gjerne imot flere tips om hva det kan være -Christian
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 det er jo bare å lese tråden du har fått anbefalt et par ganger da... og gjøre det som står der.. eller så kan du fortsette å bytte deler på måfå. jeg kan være heldig og "tippe" rett del, men dette er ikke rette måten å gjøre det på.. blir fort dyrt om du skal bytte deler etter hva folk som ikke har jobbet på bilen din tipper.
ZhilleN Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 Symptomer som? Dette han forklarer skjedde akkurat med broren min sin audi a4.
TRF Skrevet Februar 2, 2011 Skrevet Februar 2, 2011 ok. svaret på spørsmålet ditt (hvilke systemer jeg mener kan gjøre dette), ligger i topicen det er linket til. Effekten reduseres enten STYRT, eller av faktisk direktevirkende feil. Dersom siste, så snakke vi mangel på føde. dersom første, så vil normalt ikke en lekkasje på trykksiden føre til noe særlig, da 1)det skal være en veldig stor lekkasje før ladetrykket synker noe særlig, 2) lmm leser for mye luft, sjelden den leser så mye at DDE velger å gjøre noe med innps mengde. Det er ingen grunn til dette, da det bare betyr lavere utslipp. jeg har kjørt en del diesel bmw med trykklekkasje, og aldri fått frem en styrt feil som dette som en følge av det. Da velger jeg å heller peke i den retningen det er sannsynlig at feilen ligger. Og det du forklarer, og det han forklarer (og viser i filmen) er jo to vidt forskjellige symptomer.
Efen Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 jeg har det samme problemet med bilen min.. har du fått fikset det enda? gjelder dette bare når du passerer 140? eller slutter den å lade når den får ladetrykk innemellom vanlig fart hvis du har bånn gass?
///christian Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 jeg har det samme problemet med bilen min.. har du fått fikset det enda? gjelder dette bare når du passerer 140? eller slutter den å lade når den får ladetrykk innemellom vanlig fart hvis du har bånn gass? Nei, har ikke det gitt.. Har skifta EGR-ventil, LMM, og dieselfilter. Mulig det er snakk om føde til pumpa ja, skal feilsøke litt imorgen. I'll let u know!
Runje Skrevet Juni 17, 2014 Skrevet Juni 17, 2014 Hei! Jeg har også AKKURAT samme problem, fant du ut hva feilen var? Mvh Rune
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå