Frode D Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Neste gang de ringer så sier du at det ikke passer, og så spør du om du kan få privatnr hans sånn at du kan ringe tilbake når det passer for deg. Om noen er dum nok til å gi fra seg nr, kan du ringe på de mest upassende tidene som mulig. Evt. be om navnet hans og bruke 1881 for å finne nr. Og så ta igjen med samme mynt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Det som skjer når du sier at personen er død er at selskapet som ringer er pliktig til å slette nr fra lista for å unngå lignende hendelser igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Jaja, slik er det bare.Selvmorsbombere var å dra det litt langt da det ikke er en JOBB i seg selv. De smeller seg selv i lufta, de får ikke betalt for det hver dag 9-5. U see? Men definer alle døgnets tider? EDIT: Kan legge til noe, at de selgera som er såpass kvalme, de VEIT når du kødder med de, og spiller med, og så legger deg på lista over "ring neste dag" eller neste uke, så du blir bare gående i en ond sirkel. Jo mer kvalm du er, jo oftere setter de deg på ring tilbake. Jeg ville anbefalt folk og ta en ordentlig tone til selgera, og bare si nei takk, eller noe sånt noe og ha det bra. Ikke gjør det vanskeligere enn det trenger å væra Ja det var jo satt litt på spissen, skrev jo det Men det går an å få en annen jobb som ikke går ut på og plage folk. Det var planen min i det hele og si at bilen er solgt og ønsker ikke videre annonsering, men hvordan skal jeg få til det når jeg faen ikke får sagt hallo før de legger på?? Det er akuratt DET som plager meg mest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Er du en av dem som irriterer deg over telefonselgere, eller over at postkassen jevnlig er stappfull med reklame? Les hvordan du enkelt reserverer deg mot telefonsalg og reklame:http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10013997 Trodde ikke det var nødvendig da det stod annonseselgere uønsket i annonsen, men har gjort dette nå. Så får jeg se om det hjelper.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Neste gang de ringer så sier du at det ikke passer, og så spør du om du kan få privatnr hans sånn at du kan ringe tilbake når det passer for deg. Om noen er dum nok til å gi fra seg nr, kan du ringe på de mest upassende tidene som mulig. Evt. be om navnet hans og bruke 1881 for å finne nr. Og så ta igjen med samme mynt Hehe, de har sikkert hemmelig nr Om han hadde bodd i nærheten skulle jeg gjerne møtt opp på døra og sagt akuratt hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Det som skjer når du sier at personen er død er at selskapet som ringer er pliktig til å slette nr fra lista for å unngå lignende hendelser igjen Haha, jackpot. Da må det jo prøves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Minner om når jeg skulle selge en bil, og ei jente ringte meg opp (annonseselger). Jeg hadde skrevet i bunn av annonsen at telefonselgere var uønsket, pluss at jeg hadde huket av for det. Når hu ringte så ba jeg hu lese annonsen min nøye nederst, og jeg kunne nesten se at hu rødma over tlf. når hun så at annonseselgere var uønsket, og hun forklarte at det var en datamaskin som ringte opp folk, hun skulle bare prate. Men det morsomme var da hu skulle beklage seg og si ha en fin kveld, virka som hu leste av et manus og hadde kraftige lesevansker, satt der å prøvde å si "da beklager jeg forstyrrelsen, ha en fin kveld videre" sikkert 4-5 ganger før jeg måtte avbryte hu og si hadet Ellers bruker jeg bare å si at jeg ikke er interessert med en gang de har spurt om jeg er Kenneth de har fått tak i, for å slippe at de skal lese gjennom hele regla om produktet de selger, sparer dem tid og penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 jeg reserverte meg mot tlf selgere i brønnøysunds registeret for over 3 år siden, allikevel får jeg ihvertfall en tlf i uka med sånn piss... Jeg har også irritert meg over dette. Mitt søskenbarn drev tlf selge firma, og jeg sa at jeg regna med at jeg ikke stod på lista hans (siden jeg også har reservert meg), og han sjekka dette opp. Jeg stod på lista.. Saken er nemlig den at det koster 150 000-200 000kr å kjøpe den nyeste lista fra Br.sund registeret!!!! Hvis det er helt riktig er det sjokkerende, og statsstyrt terrorisering. Som han sa, få firma har råd til nyeste oppdatering av systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Stiller berre eit kjempe stort spørsmål ved omtrent ALLE sine innlegg, kvar for dokke fakta fra ? jobber dere som telefonselgere ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Stiller berre eit kjempe stort spørsmål ved omtrent ALLE sine innlegg, kvar for dokke fakta fra ? jobber dere som telefonselgere ? Du får opplyse oss hvis du har fakta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Skal ikkje legge skjul på att eg veit ka eg snakker om når det kjem til salg pr telefon. Men ikkje annonsesalg desverre, så kan ikkje svare for alle bedrifter sitt system, men med so mangen rare påstaner måtte eg nesten berre skriver her.. Jobber i ei bedrift som leverer gårdsprodukt til bønder og avfetting til bedrifter som har masse vasking f.eks drosjenæring, transportnæring, maskinentreprenører begravelsesbyråer osv.. og ja alt skjer pr telefon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Rop NEI og legg på før de får sagt noe. Det funker det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Skal ikkje legge skjul på att eg veit ka eg snakker om når det kjem til salg pr telefon. Men ikkje annonsesalg desverre, så kan ikkje svare for alle bedrifter sitt system, men med so mangen rare påstaner måtte eg nesten berre skriver her.. Jobber i ei bedrift som leverer gårdsprodukt til bønder og avfetting til bedrifter som har masse vasking f.eks drosjenæring, transportnæring, maskinentreprenører begravelsesbyråer osv.. og ja alt skjer pr telefon Kanskje "litt" forskjell på varesalg og anonnsesalg eller ? jeg hadde en kort periode som telefonselger for noen år siden, slutta etter 2 dager da jeg synes det var for jævlig å ringe folk og prakke på de noe de ikke ville ha, fikk beskjed om at hvis den som stod oppført som abbonent var død så skulle nr slettes fra lista, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Skal ikkje legge skjul på att eg veit ka eg snakker om når det kjem til salg pr telefon. Men ikkje annonsesalg desverre, så kan ikkje svare for alle bedrifter sitt system, men med so mangen rare påstaner måtte eg nesten berre skriver her.. Jobber i ei bedrift som leverer gårdsprodukt til bønder og avfetting til bedrifter som har masse vasking f.eks drosjenæring, transportnæring, maskinentreprenører begravelsesbyråer osv.. og ja alt skjer pr telefon Kanskje "litt" forskjell på varesalg og anonnsesalg eller ? jeg hadde en kort periode som telefonselger for noen år siden, slutta etter 2 dager da jeg synes det var for jævlig å ringe folk og prakke på de noe de ikke ville ha, fikk beskjed om at hvis den som stod oppført som abbonent var død så skulle nr slettes fra lista, Ja eg skreiv jo att eg ikkje kunne svare for alle bedrifter, hvertfall ikkje annonsesalg bedrifter. Annonsesalg og varesalg kan ikkje sammenliknast nei, men i mitt tilfelle og kundegruppe f.eks en gård, den går jo gjerne i arv i generasjoner og skal den drivast så trenger jo dei produkt å hjelpe seg med. er jo kunder som ringer oss å bestiller før en rekker å følge opp kunden.. Men grunnen til att eg skreiv noke var att noken innlegg her vart litt useriøse, som att selgere som fekk avslag av en frekk "kunde" begyndte selgeren regelrett å terrorisere kunden og det vart en ond sirkel osv.. var mest slike komentarer eg reagerte på Står ingen plass att selskapet er pliktig å slette kunde heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Husk at det er ikke SELGEREN som sitter og taster nummer, de får bare en samtale opp på skjermen hvor navnet ditt står, de har ingen ting å si hvem de ringer. Det stemmer faktisk ikke helt.. Har en kompis som har jobba med litt div innen tlf. slag, blant annet med strøm, og annonser på tv2 tekst tv. På tv2 tekst-tv surfa de bare rundt på annonsesteder, og ringte opp litt randomly.. Sjekket først nr imot en sånn applikasjon de hadde, for å se om vedkommende var ringt før.. Dessuten behøvde de ikke bruke standardprisene nei! Om noe kosta 400 inkl mva, kunne de selge det til 600 eks mva f.eks..(Han jobba ikke der lenge.. hehe) På det strømselgeren som jeg ikke husker hva heter, der tok de bare navn utifra tlf.katalogen. Absolutt ingen sjekk oppimot br.reg for å se hvem som hadde reservert seg. Der mamma jobbet i kr.sand fikk de automatisk opp tlf.nr på skjermen. Det er ikke noe galt i tlf.salg så lenge de retter seg etter de regler som er satt. Og sjekker sine lister oppimot brreg sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå