oddis Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Du har de fantasiselgerne som aldri gir seg heller. Morsomt, fordi jeg mottok en tlf fra en NetCom selger, som på død og liv ville ha meg over dit, siden jeg har vært Telenor kunde i over 10 år. Han ble bare drøyere å drøyere etterhvert som jeg sa at jeg ikke var intressert, og argumenterte masse mot han på måfå. Til slutt skulle han gi meg 600kr gratis ringetid og jeg skulle ikke betale en eneste regning før jeg hadde brukt opp de kronene, om det så hadde gått 10 år. Jeg sa nei. Han sa surt at da får jeg heller gi de 600kr til noen andre. Det var jo det jeg sa for en halvtime siden, sa jeg. Priceless å høre en tlf selger som omsider innser at han har kasta bort 38 minutter og sitter igjen med 0 provisjonskr. Det beste er når jeg blir ringt opp av den svenske bedriften som har kebabsvenske operatører (og jeg har et ganske vanskelig mellomnavn). Latteren jeg sitter igjen med etter at jeg har sagt nei til et par gratis underbyksor er også rimelig priceless. De kan IKKE forstå hvorfor jeg ikke vil ha GRATIS underbyksor... hahahaha, verden er til for å bedras Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Jeg pleier som regel også bli plaget med dette, gjør som meg å gi dem en skikkelig lekse... Jeg spør hvor i "#¤% fått tak i dette nr fra og sier om de ringer igjen skal jeg drepe deg, din kone og unger så blir jo litt krangel, men gøy det også Dette hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Jeg pleier som regel også bli plaget med dette, gjør som meg å gi dem en skikkelig lekse...Jeg spør hvor i "#¤% fått tak i dette nr fra og sier om de ringer igjen skal jeg drepe deg, din kone og unger så blir jo litt krangel, men gøy det også Dette hjelper Om dette er sant burde du faktisk vært satt inn / Sendt til psykiater.. Det der er langt fra normalt.. Og absolutt ikke godtatt i et ordentlig samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Det er jo faktisk en trussel... Ikke bra, ikke bra! Da foretrekker jeg heller min uskylde løsning, med å gi meg ut for å være noen andre og fortelle at jeg er dø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Mange tlf selge firma tar også opp samtalene sine slik at sjefen kan evaluere ansattes "forhandlingsteknikk". Da er det dumt å fremsette trusler. Det er jo tross alt bare å legge på om det blir for slitsomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Ingen som har en knapp på mobilen der dere kan avslutte samtalen da? Blir oppringt ofte selv, men har andre ting å bry meg om enn akkurat dette, hehe. LEGG PÅ!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Problemmet mitt var jo at det ringer hele dagen og ingen i andre enden når jeg tar tlf. de bare legger på. At jeg da hele tiden må avbryte det jeg holder på med for å sjekke hvem som ringer er da sinnsykt irreterende....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Ja eg skreiv jo att eg ikkje kunne svare for alle bedrifter, hvertfall ikkje annonsesalg bedrifter. Annonsesalg og varesalg kan ikkje sammenliknast nei, men i mitt tilfelle og kundegruppe f.eks en gård, den går jo gjerne i arv i generasjoner og skal den drivast så trenger jo dei produkt å hjelpe seg med. er jo kunder som ringer oss å bestiller før en rekker å følge opp kunden.. Men grunnen til att eg skreiv noke var att noken innlegg her vart litt useriøse, som att selgere som fekk avslag av en frekk "kunde" begyndte selgeren regelrett å terrorisere kunden og det vart en ond sirkel osv.. var mest slike komentarer eg reagerte på Står ingen plass att selskapet er pliktig å slette kunde heller.. Forskjellen her er jo at du faktisk ringer til noen som kanskje er interessert i å handle fra deg. Du ringer til en gård med gårdsprodukter. Er ikke som en annen telefonselger som ringer til meg å skal selge meg ett eller annet dritt jeg overhode ikke er interessert i. Jeg er også registert mot dette tullet, men det hender visst de ringer for de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2011 Jeg ble så provosert av dette at jeg sendte en klage til forbrukerområdet. Jaggu fikk jeg svar også Er firma Intermedia som er den store stygge ulven her. Håper de har slettet meg fra sine register. Svar fra forbrukerområdet: "Vedrørende din klage på telefonsalg fra Intermedia. Vi viser til din klage på uønsket telefonsalg fra Intermedia. Du opplyser i din klage at du hadde informasjon i annonsen din på finn.no om at du ikke ønsket å bli kontaktet av telefonselgere. Det følger av markedsføringsloven § 13, jf. § 12 at forbrukere har rett til å reservere seg mot blant annet telefonsalg, direkte hos den næringsdrivende. Forbrukerombudet er kjent med at Intermedia ikke respekterer informasjon i annonser på finn.no der forbrukere gir uttrykk for at de ikke ønsker å bli kontaktet av telefonselger. Vi har imidlertid på nåværende tidspunkt ikke tatt stilling til om informasjon i en annonse på finn.no om at man ikke ønsker kontakt med telefonselger, er tilstrekkelig til å si at man har reservert seg direkte hos en næringsdrivende. En av problemstillingene her er at dette alternativet ofte er forhåndsavkrysset hos finn.no, det er altså ikke alltid slik at forbrukeren selv har tatt et aktivt valg. Vi er imidlertid i dialog med finn.no for å se om det kan gjøres endringer her. Dersom du er plaget med uønsket telefonsalg vil vi anbefale deg å reservere deg mot telefonsalg i Reservasjonsregisteret i Brønnøysund. Dette kan du enkelt gjøre ved å logge inn med ditt fødselsnummer på www.brreg.no, og krysse av for hvilke reservasjoner du ønsker å foreta. Husk også å legge inn ditt/dine telefonnummer i Reservasjonsregisteret. Det vil gjøre det lettere for telefonselgerne å fange opp at du er reservert mot telefonsalg, og dermed minke risikoen for å bli oppringt til tross for at man har reservert seg. Du kan også reservere deg ved å ringe Brønnøysundregistrene på tlf. 75 00 75 00. Til orientering har din klage blitt videreformidlet til Intermedia, slik at de kan legge inn en intern sperre på deg. Med vennlig hilsen for Forbrukerombudet" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnout18 Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 De kan skifte jobb!! Så irriterende tlf'er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 det beste med telefon selgere er jo og late som du er intr og få samtalen til og holde på leeeenge før du sier at du ikke er intr. de fleste av disse har dårlig fastlønn men bra provisjon.. og jo lenger du holder på han jo flere potensielle salg taper han og ja jeg vet det er slemt men klarer ikke og dy meg.. minns engang jeg var på jobb og en svenske hadde prøvd og ringe meg 7 ganger på 2 dager. tok tilslutt tlf og han skulle selge meg lodd som det var garantert gevinst på.. 259,- for 10 lodd.. lurte på om han kunne garantere meg 1.premien (som var en bil), dette kunne han ikke og da sa jeg at jeg ikke var intr.. han kunne ikke begripe hvorfor jeg ikke ville ha lodd jeg garantert kunne vinne noe på. endte opp etter 15 min med diskusjon at jeg forklarte han hvordan skjermen han så ut at der var det en funskjon der det bla. sto: ikke ring opp igjen osv. og ba han trykke på denne når jeg la på før jeg la på.. ikke hørt noe fra han noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Jeg pleier som regel også bli plaget med dette, gjør som meg å gi dem en skikkelig lekse...Jeg spør hvor i "#¤% fått tak i dette nr fra og sier om de ringer igjen skal jeg drepe deg, din kone og unger så blir jo litt krangel, men gøy det også Dette hjelper Drapstrusler ja.. Voksent og smart gjort av deg.. Du er vel kanskje allerede klar over at drapstrusler reguleres av straffeloven, hvor § 227 kan bli en sentral brikke..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjo101 Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Var veldig plaget med dette en stund, de ringte gjerne fra samme salgssted 2-3 ganger på en kveld når jeg hadde annonsert en e36 jeg hadde.. Men fant ut at jeg skulle ha det litt gøy med en jente som ringte og sa til henne at jeg skulle kjøpe osv hvis hun ble med meg på kino osv... fikk bare et surt svar om at nå hadde hun lagt inn sperre på meg så jeg ikke kom til å bli oppringt igjen.. Og det funket, aldri fått en telefon fra selgere som skal selge annonser siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Husk folkens at det går ann og sperre nr til de Ihvertafall med Telenor, Er det fra det samme tlf nr hele tia så send det inn til Telenor så sperrer Telenor det for deg Heter noe med Mobbegreier haha Hadde vært litt tøft og prøvd egentlig det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Til alle som har iPhone, du kan laste ned en app som heter TrueCaller, den har en innebygd liste med nr den automatisk sperrer, funker kjempe bra., så kan alle være snille og greie og ikke terrorisere hverandre... I tilegg har jeg registrert på brreg.no og jeg har aldri en selger som ringer meg;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå