Gå til innhold

Borre hull for å bli kvitt dugg??

aottesen
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan avkrefte / bekrefte at dette virker?

Er xenon m/angeleyes-lykter på en E87 som er smikkfull i dugg.

Fikk tips om å borre hull i lyktene, og duggen skal forsvinne,

men stiller meg litt skeptisk(?)

Duggen kommer somregel når jeg vasker bilen, og forsvinner DELVIS etter noen timer kjørt.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at du allerede har et hull/lekkasje, så tviler på at å gjøre det større vil få slutt på problemet.

Mine lykter dugger, og det har blitt værre over tid. Selv ved å la lyktene stå uten baklokket tar det lang tid før de er duggfrie, så hullet vil sansynligvis ikke gjøre noe som helst.

Ser for meg å bytte lykter er bedre. Kommer jo vann overalt når det skikkelig pissregner og du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe med at bmw begynte å handle lykter av valeo (e60 kremt).. du aner ikke hvor mange som har vært byttet på garanti, og hvor mange uheldige som falt utenom.

Har ikke vært borti dette problemet på 1 serie, men antar at det er det samme det går i.

Det beste er ofte å demontere lyktene, få tørka de 100%, deretter gå over alle tetnigner ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! :-)

Hadde bittelitt duggproblemer med baklyktene på E34'en, og de boret jeg opp med godt resultat.

Men hvis det er problemet at det allerede ER hull, så hjelper vel ikke det her da.

Høres ut som et vårprosjekt!

Spesielt spørsmål, men - er det mye jobb å få ut lyktene? (Vanskelighetsgrad?)

Er adaptive xenon-lykter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel helst at lyktene er for tett slik at det danner seg kondens ved vasking/ spyling med varmt vann. Duggen kommer helst etter vask. Har samme problem på E39. Har også en helt ny fremlykt som også dugger litt etter vask selv om jeg unngår og spyle direkte på den. Pleier med jamme mellomrom og varme den med en varmluftpistol både utvendig og innvendig. Tar ut en pære slik at jeg får blåst inn i lykta også. Holder noen uker/mnd, alt etter. Har også borret et lite hull øverst på lykte uten nevneverdig resultat:-//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dugg forsvinner etter en stunds kjøring så tror jeg det nesten er "normal"....er jo plastlykter på bilene..samme med sjuern min...etter vask er det litt dogg...så mens jeg tørker bilen skrur jeg bare på alle lys samt fjernlysene og duggen forsvinner,,,

Og heter det dogg eller dugg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det bare er vinterproblem....kaldt ute og "varmt" og fuktig inni...Men prøv en "banal" måte da...parker inntil en vegg...skru på alle lys med fjernlys...la dem stå en stund....Kan hende det blir borte....sånn fiksa jeg forrige sjuern min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var et godt tips :-D

Skal prøve det i morgen etter jobb.

Generelt det å stå i ro med langlysene på, bør jo generere ganske mye varme..?

Er det problem på E65'en også alts?!

DA tror jeg at jeg hadde klikka vinkel. Kjøpt bil til prisen av et middels hus, og så kommer det dugg i lyktene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...