Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Så det var derfor jeg fikk risting ja!! Jeg hadde ikke problemer med risting når jeg hadde E30M3 bremser og Red Stuff, men med E36M3 bremser og Performance Friction skiver med Red Stuff fikk jeg risting.

Hvordan er de litt heftigere klossene med felgene da? Jeg har jo ikke noe egne banefelger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skryt av NDX på Brakes.no, høres bra ut motså de andre EBC utgavene:

http://www.brakes.no/shop/kategorier/Bil/BMW/E39/Bremseklosser/

"Siste nytt fra EBC er denne super effektive racing klossen som vi kaller Blue NDX.

En fantastisk kloss for racing med svært god effekt, en friksjon på hele 0,75 (friksjons koffisient) fra kaldt gjør at du ikke har behov for å forvarme bremsene for effekt, disse klossene biter umiddelbart og er en bremsekloss du virkelig kan stole på når du skal jage rundetider både i inn –og utland!

Blue NDX er en stor utfordrer til mange av de mer kjente racingklossene til profesjonelt bruk, som Pagid, Ferodo, Performance Friction, Endless, Hawk m/flere.

Har man erfaring med bremseklosser fra en eller flere av de nevnte produsenter vil Blue NDX være i kategori med for eks. Pagid RS19 / 29, Ferodo DS3000 / 3000 Endurance, PFC 01, Hawk HT10 / DTC70, Carbotech XP8 / XP12 osv.

Vår egen testfører monterte ett sett Blue NDX foran og bak på sin BMW M5 i Påsken og la i vei til Nurburgring i Tyskland og etter en drøy runde med innkjøring og tilvenning (alle klosser skal kjøres inn) var det full gass..og brems, i aller høyeste grad! I løpet av helgen ble det tilbakelagt 220km med hard kjøring, foretatt nedbremsinger fra 280km/t –til 80km/t og ikke mer enn 30% av frontklossene var brukt. Ikke en eneste gang var det antydning til fading eller noen som helst følelse av at klossene ville ”gi seg”..og testføreren, ja han var ganske imponert! "

Pagid kjøpte jeg hos Turner Motorsport http://www.turnermotorsport.com/c-137-bmw-pagid-brake-pads.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var derfor jeg fikk risting ja!! Jeg hadde ikke problemer med risting når jeg hadde E30M3 bremser og Red Stuff, men med E36M3 bremser og Performance Friction skiver med Red Stuff fikk jeg risting.

Hvordan er de litt heftigere klossene med felgene da? Jeg har jo ikke noe egne banefelger...

Jeg syns ikke Pagid RS 29 er så stygge med felgene, men litt race patina vil det jo ofte bli med slike klosser... Spørs hva man prioriterer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Pagid RS 29 er så stygge med felgene, men litt race patina vil det jo ofte bli med slike klosser... Spørs hva man prioriterer :)

Alt er jo reativt. Det som er fint med Red Stuff er at de omtrent ikke støver. Etter 5 runder på Ringen var det ikke noe mer støv forran enn bak. Bak er det noe Ferrodo klosser.

Så lenge ikke støvet fester seg eller kan skade felgene er det jo fint. Med Red Stuff har man også følelsen av at man har dårlige bremser, de må jo ha litt temperatur for å funke skikkelig.

Kanskje jeg skal oppgradere til Blue NDX forran og bak til sesongen igjen.

Jeg kjører Castrol Response DOT4, er den god nok eller kan jeg kjøpe noe som er bedre? Den koster jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ny sesong på vei... er vel på tide å blåse litt liv inn her!

Har blitt offentliggjort noen TF (Touristenfahrten) dager for 2012, se HER.

For de som følger med litt på STR og BTG.com vet de at det blitt spekulert endel rundt hvorfor ingen flere dager har blitt 'erklært' TF ennå. Nå er det "bare" Januar ennå, så mye kan skje!

Endel Trackday events har blitt også blitt annonsert! Se HER

-En trackday som virkelig er noe å vurdere denne våren må jo være 'Destination Nurburgring' sitt event 20 og 21 Mars. De tilbyr kjøring på "VLN konfigurasjonen" altså Nordsløyfa + VLN strekka! for kun £649. Mye for penga! - Se HER.

Noen fristelser: VIMEO - Trackday 1 | VIMEO - Trackday 2 | VIMEO - Trackday 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...