Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jobber en del med disse bilene(møller) og desverre må jeg si at du har kjøpt den dårligste motoren vag noen gang har laget. Det høres for meg ut som om at det kan være strammeren til registeret/oljepumpe.(er en oppe og en nede) disse kan være slark og da kan i noen tilfeller reimen gjøre at kammen står opp til 30 grader feil som vil resultere i nettop det du forklarte. Totalt stopp, stygge lyder og så plutselig kommer all kraften tilbake. Hvor langt er bilen gått?

Edit: etter å ha lest innlegget ditt litt bedre kan det også være coil. Disse ryker i hytt og pine, sammen med oljepumpe, turbo og luftmassemåler. Han ene kollegaen har en slik bil i en A4 og har en lmm og en coil liggende i hanskerommet fordi de ryker så ofte:p var for noen år siden aksjon på disse coilene der de byttet til en forbedret utgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøver meg på den verste blasfemi, spør om tekniske spørsmål om audi på annet-avdeling på bimmers.no:

Kjøpte nettopp (tre dager siden) en Audi A3 1.8t, tilsynelatende veldholdt utgave. Men i dag begynte motoren å tulle litt, først i bare 10 sekunder ca, så skjedde det sammenhengende i ca 8-10 minutter før det gav seg. Motoren (og bilen) begynte å riste veldig, kjentes ut som man kjørte på brostein nesten. I tillegg drog den veldig dårlig og den bråkte endel mer en vanlig, med litt ujavn kakling fra motoren. Jeg merket litt før (når motoren tilsynelatende gikk fint) ved litt gasspådrag i andregir, opp til ca 4000, at når jeg gikk forsiktig av gassen "hakket" bilen veldig, om dere skjønner hva jeg mener, at motorkraften ble kutta helt, og kom brått tilbake. Om dette har noe sammenheng med det som skjedde etterpå vet jeg ikke, da jeg er så langt fra en bilmekaniker som man kommer!

Hvis du kjøpte den på forhandler, så leverer du bare bilen til dem, forlang leiebil, Og la dem ta seg av problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber en del med disse bilene(møller) og desverre må jeg si at du har kjøpt den dårligste motoren vag noen gang har laget. Det høres for meg ut som om at det kan være strammeren til registeret/oljepumpe.(er en oppe og en nede) disse kan være slark og da kan i noen tilfeller reimen gjøre at kammen står opp til 30 grader feil som vil resultere i nettop det du forklarte. Totalt stopp, stygge lyder og så plutselig kommer all kraften tilbake. Hvor langt er bilen gått?

Edit: etter å ha lest innlegget ditt litt bedre kan det også være coil. Disse ryker i hytt og pine, sammen med oljepumpe, turbo og luftmassemåler. Han ene kollegaen har en slik bil i en A4 og har en lmm og en coil liggende i hanskerommet fordi de ryker så ofte:p var for noen år siden aksjon på disse coilene der de byttet til en forbedret utgave :)

Har selv hatt 1,8T i en Passat stv 2000 modell. Når jeg solgte den hadde den gått ca 250 000 km. I de 6 årene og 150 000 km jeg eide bilen hadde jeg ingen problemer med motoren overhodet. Det skal sies at jeg fulgte servicer til punkt og prikke, og den ble stort sett kun langkjørt. Men en arbeidskollega med samme motor i en A6 1999 hadde masse problemer med coiler, lmm osv. Tydligvis kvalitetsforskjeller ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber en del med disse bilene(møller) og desverre må jeg si at du har kjøpt den dårligste motoren vag noen gang har laget. Det høres for meg ut som om at det kan være strammeren til registeret/oljepumpe.(er en oppe og en nede) disse kan være slark og da kan i noen tilfeller reimen gjøre at kammen står opp til 30 grader feil som vil resultere i nettop det du forklarte. Totalt stopp, stygge lyder og så plutselig kommer all kraften tilbake. Hvor langt er bilen gått?

Edit: etter å ha lest innlegget ditt litt bedre kan det også være coil. Disse ryker i hytt og pine, sammen med oljepumpe, turbo og luftmassemåler. Han ene kollegaen har en slik bil i en A4 og har en lmm og en coil liggende i hanskerommet fordi de ryker så ofte:p var for noen år siden aksjon på disse coilene der de byttet til en forbedret utgave :)

Det jeg har hørt om motoren fra før av er da at de skal være rimelig driftssikre saker? Kanskje jeg har hørt feil.

Bilen har gått 155 000 ca, og tror ikke den er skrudd tilbake, da den ikke bærer preg av de kilometerene engang. Coil trodde en kompis det var også, er dette noe som kan medføre forbigående problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man diskuterer porsche fordi det ikke er lov å diskutere bil :lol:

Les nå om igjen da.. Det har jo blitt nevnt noen ganger at det var en skrivefeil. Så kan vi la dette ligge nå, eller skal du skrive det på hver eneste side fremover?

Det blir nok syting ifra 3-4 forumtroll på vær eneste side fremover ja :lol:

Noen som har vært borti et spray lakk produkt som heter "Comma" før?

Har kjøpt Comma-Grunnings spray men hørte noe missnøye om den så er ussikker på om jeg skal spraye den på, noen erfaringer?

Jeg mener å huske at je gkjøpte comma grunning på bilextra for en tid tilbake, har ikke noe å klage på jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å bli provosert av alt småtullet som har vært her i det siste. Det er enkelte brukere som skal både chatte i hytt og gevær samt kverrulere for hver minste ting. Jeg må ærlig innrømme å si at det er lite morsomt å åpne tråd for tråd for å lese om endeløs chatting, kverrulering og dårlige skrivemåter/skikk (Les: Innlegg med hahahahahhaa, lol asz, +1, jeg eier deg asz.....)! Hva er poenget...? :roll:

Ja det er vel dette vi moderatorer prøver å unngå. For da som med deg og mange andre, er dette faktisk noe som er en smule irriterende. Og det kan gå inn på noen og ergre, men det er faktisk for forumets beste vi gjør det.

Enig med voksenavdelingen i forumet her. Stå på maze m.fl. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykken på den e46n har snudd, ringte en ista som vil handle den Hehe, hjalp med nye bilder :P

Grattis :) Min e46 coupe skal ut på markedet nå snart den også, så at noen faktisk får solgt disse bilene lover godt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P nå har han ikke kjøpt den enda da, må jo først prøve og se den

skjønner ikke hvorfor en billig e46 med det meste riktig skal være så vanskelig å bli kvitt, din S.Arnesen er jo fin, den ryker fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...