NBCustom Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Det er største biltreffet i verden ja;) det visste jeg faktisk, hehe.
Fredrik Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Jeg helder har ikke vert der enda, trur det blir ganske bra der til helga. Men blir helder en tur til power big meet västerås Akkurat Power Big Meet kunne jeg faktisk tenke meg å dra til. Amcars er alltid morsomt og det handler ikke kun om biler, men om en hel livsstil for mange. Bilene er i mange tilfeller virkelig imponerende med V8 motorer på 6-7 liter og mer til. Lyden er formidabel og punchen motorene presterer enda mer fantastisk. Spesielt mid-fifties til mid-sixties (ca. 1955-65) er rått når det gjelder design på amerikanske biler. Amerikanerne lå på denne tiden 25-30 år foran europeerne og bilene de konstruerte er fine den dag idag. Automatgear og et enormt dreiemoment er ting amerikanerne har verdsatt i 60 år, men som vi først nå begynner å få øynene opp for. Jeg er imidlertid mer orientert mot Chip Foose enn mot Lynyrd Skynyrd når det gjelder USA og amerikanske biler... og det er en viktig presisering...
noekult Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Power big meet tar helt av, der er det mye gromme amerikanere! Er vel rundt 10.000 amerikanske biler noen av årene der?! ja var vell 11.000 innom på lørdagen ifjor, største treffet i verden av sitt slag om jeg har forstått det rett. Forstod jeg deg rett nå, 10.000 Am Cars samla på et sted? Sinnsvakt
Heib Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Power big meet tar helt av, der er det mye gromme amerikanere! Er vel rundt 10.000 amerikanske biler noen av årene der?! ja var vell 11.000 innom på lørdagen ifjor, største treffet i verden av sitt slag om jeg har forstått det rett. Forstod jeg deg rett nå, 10.000 Am Cars samla på et sted? Sinnsvakt
noekult Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Dæven... Am Cars tenner meg ikke, men så fett ut fordiom ^^
Fredrik Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Dæven... Am Cars tenner meg ikke, men så fett ut fordiom ^^ Amcars er heller ikke min greie, men jeg har ingen problemer med å se hvorfor mange synes at de er interessante. En god venn anbefalte meg for mange år siden å se på eldre amcars som kunstverk og det var et godt råd. Mange av modellene er virkelig imponerende som en designstudie... spesielt når man tenker på når de er konstruert. Amcars nyere enn 80-tallet gidder jeg ikke med mindre vi snakker om Corvette eller Ford GT (som faktisk er konstruert av britiske ingeniører).
oddis Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Dæven... Am Cars tenner meg ikke, men så fett ut fordiom ^^ Og det er nettopp DET som gjør at jeg liker gamle BMWr så godt. De både ser råe ut og går likedan, spesielt med noen små justeringer. Å få en gammel Amcar til å gå i nogenlunde hastighet rundt en sving krever mer enn 5 kvelder i garasjen.. Synd prisnivået er så dopet på (nye) amcars i Norge. Hadde kjøpt meg en ny Challenger lett. Den er så vanvittig stor da du står på siden av den. Parkerte E30n på siden av den en gang... herregud
noekult Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Dæven... Am Cars tenner meg ikke, men så fett ut fordiom ^^ Amcars er heller ikke min greie, men jeg har ingen problemer med å se hvorfor mange synes at de er interessante. En god venn anbefalte meg for mange år siden å se på eldre amcars som kunstverk og det var et godt råd. Mange av modellene er virkelig imponerende som en designstudie... spesielt når man tenker på når de er konstruert. Amcars nyere enn 80-tallet gidder jeg ikke med mindre vi snakker om Corvette eller Ford GT (som faktisk er konstruert av britiske ingeniører). Helt enig. Kan jo ærlig si at jeg kunne tenkt meg en sånn. Blir jeg mangemillionær en dag og skal ha stor garasje med en bilsamling, så må det en slik Am Car til før samlinga kan kalles komplett. Dodge Challenger, i såfall Syk fet bil. Dæven... Am Cars tenner meg ikke, men så fett ut fordiom ^^ Og det er nettopp DET som gjør at jeg liker gamle BMWr så godt. De både ser råe ut og går likedan, spesielt med noen små justeringer. Å få en gammel Amcar til å gå i nogenlunde hastighet rundt en sving krever mer enn 5 kvelder i garasjen.. Synd prisnivået er så dopet på (nye) amcars i Norge. Hadde kjøpt meg en ny Challenger lett. Den er så vanvittig stor da du står på siden av den. Parkerte E30n på siden av den en gang... herregud Mhm, Corvetter av nyeste typen er jo "supercar killers"... Til M3 pris i USA får man jo Z06 som kjører fra Gallardoer... I Norge, huff, altfor dyrt To millioner kroner for en Corvette, fuckings apesystem... Husker Wicky spotta en Camaro (eller lignende) og nevnte også hvor stor den er/var - og fyren kjører jo som kjent den største BMWen...
DannyRS Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Hmm, var 100% sikkert på at Power Meet måtte være i USA.. Så titta jeg på video'n.. Dukker opp en 740 eller noe, synes det er litt rart.. Så brått er det to volvoer til? Også synes jeg hører noen snakke svensk.. Jaggu er det ikke i sverige
Kjexx Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Noen som vet hvilket innpress som går på e36? Jeg har ett par 20" på handa her men vet fææn ikke innpresset på e36.
316 Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Sto bak en kakse på Elkjøp i dag. Han dro kortet på 23000. Så måtte han hjem å hente større bil for å få med tvn. Bilen han hadde utenfor som var for liten var en GLK 320. HEHEHE
Heib Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Hmm, var 100% sikkert på at Power Meet måtte være i USA..Så titta jeg på video'n.. Dukker opp en 740 eller noe, synes det er litt rart.. Så brått er det to volvoer til? Også synes jeg hører noen snakke svensk.. Jaggu er det ikke i sverige Det är i Västerås.
Anbefalte innlegg