fish Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Fredrik har til dags dato ikke provosert noen her inne med upassende innlegg Eh? Nå kan jeg ikke holde kjeft lenger. Denne diskusjonen burde ha vært lagt på is for mange, mange sider siden. Men hvis man blar tilbake så ser man at Fredrik konstant fyrer opp og nevner Wicky i nesten hvert eneste innlegg og har referert konstant til Wicky's tidligere utestengelse. Dette var strengt tatt unødvendig da han ikke hadde noe med den kranglingen som allerede foregikk her. I tillegg benekter han for å ha dratt W inn i diskusjonen? Maken til hoven, arrogant og barnslig oppførsel har jeg ikke sett på lenge! Jeg kjenner ingen av de, men som en som har lest/sittet på sidelinjen så er det klart hvordan det kommer frem her. Jeg er dritt lei, som de fleste andre her, å se barnslige og hovne innlegg fra alle "deltakerne". Mener å ha lest at dette skulle være en tulletråd et sted.. Eeehh.. Konstant fyrer opp??? Å referere til konsekvensene ved å ha "dårlig" forumskikk, har ingenting med å "fyre opp", i mine øyne er det generell opplysnig til hva konsekvensene er ved å ikke å oppretholde "forumskikk"...
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Kan vi bli ferdig med denne diskusjonen deres? Jeg har gått tilbake til side 995 og lest alt og det ble bare slitsomt og frustrerende å lese. Dette kan virke som helt uinteressant at jeg oppfatter det slik, men om dere ønsker å diskutere videre, ta det dere mellom dere, og la ogg bruke ''tulletråden'' til bil + annet, men ikke drittsnakking, bitching + prat om drittsnakkingen og bitchingen som var. Tilbake til BMW: Når det gjelder Rustsveising, i dette tilfellet E30. Er det noen på østlandet som gjør en god jobb, tar OK betalt og demonterer HELE bilen og rustsveiser, sandblåser, grunner og lakker hele bilen, inkl invendig og motorrom?
knut_olestad Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Er du sikker på at du vil ha regninga for den jobben gjort i Norge? Vet av en nordmann som driver med slikt i Estland, dessverre kan jeg ikke få opp navnet i hjernen nå, men kanskje noen andre her vet hvem jeg mener? Han er dønn seriøs, og jeg kan nesten garantere at jobben selv med frakt blir billigere enn her hjemme Edit, plutselig ramla det inn: http://www.jancarfactory.com/ http://picasaweb.google.com/10534160242 ... ye1KRMMZ6w
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Er du sikker på at du vil ha regninga for den jobben gjort i Norge?Vet av en nordmann som driver med slikt i Estland, dessverre kan jeg ikke få opp navnet i hjernen nå, men kanskje noen andre her vet hvem jeg mener? Han er dønn seriøs, og jeg kan nesten garantere at jobben selv med frakt blir billigere enn her hjemme Jeg har hørt om noen polakker ved Hamar som skal være meget dyktige og er ''kjent'' noe her på bimmers og VW forumet. Der de får ''entusiastprosjekter'' som de gjør. han ene her på bimmers (husker ikke navnet) Fikk bilen: Demontert, rustsveiset, bytting av kanal, sandblåst, slipt ned grunna, lakkert og montert på plass for 23 000kr De er et registrert firma og du får med kvittering, dog at han kjente dem litt godt, og har sin 4. bil hos dem nå, men med tilnærmede priser bør vel det være bra nok i Norge?
knut_olestad Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Ok, den er nok vanskelig å konkurrere med
Jørgen Lie Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 En kompis hadde akkurat sin E46 stasj i Riga (tror jeg d var), for hellakkering... Under 20k, og de henta bilen i Norge, tok den med ned, pussa ned, lakkerte hele bilen i annen farge, og kom opp med bilen igjen mener jeg.. Har ikke sett jobben de har gjort selv enda, men det skulle vist være bra utført! Hvordan er vår søta bror på den typen arbeid da? Like dyrt der som i Nårrje?
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 HER ER LINKEN JEG SÅ DEN GANGEN ANG RUSTSVEISING OG LAKKERING AV DE POLAKKENE I NORGE, SE OG FORTELL MEG HVA DERE SYNES: viewtopic.php?f=9&t=171112
knut_olestad Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Svenskene ligger vel mellom 50-75% av norsk pris tror jeg jeg har hørt? Har noen fantastiske estlendere som driver her og, men de har lært av norske priser.. Edit: den Jettan var fet!!! Go for it
noekult Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Svenskene ligger vel mellom 50-75% av norsk pris tror jeg jeg har hørt?Har noen fantastiske estlendere som driver her og, men de har lært av norske priser.. Edit: den Jettan var fet!!! Go for it Har en kompis med Lada Niva og har stiftet familie med Litauere. Han fikk den totaloppussa (rust, setetrekk, lakk) for langt under 20.000 NOK... Er mye å spare i den kanten, men jeg vet ikke om alle er bra eller lett å ha med å gjøre. Sjansespill? På vår V70 koster delene 50-60% av norske priser hvis man fikser bilen i Sverige. Når det er snakk om reperasjoner i prisklassen 15-30.000 kr., sparer man mildt sagt en del i forhold til Bilia o.l....... Helt vilt at nordmenn skal betale så mye mer, helt vanvittig... Akkurat som at E60 M5 nå koster 180.000 kr. i utlandet - med norske priser fortsatt på millionen
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 HER ER LINKEN JEG SÅ DEN GANGEN ANG RUSTSVEISING OG LAKKERING AV DE POLAKKENE I NORGE, SE OG FORTELL MEG HVA DERE SYNES: viewtopic.php?f=9&t=171112 Gi meg respons på denne da!!
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 aha, så det nå ja det virket lovende for deg òg skjønte jeg, skulle gjerne ha hørt fra flere som har vært kunder der altså ...
hermanoo90 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 er ikke denne veldig sjelden? AutoDB kode:1353931
knut_olestad Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Nydelig bil, men faktisk ikke så svært sjelden. Men en dag, en dag skal jeg ha en
-Roger- Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Fish Skrev Så over til ”fredrikipedia”… Her må jeg si jeg er forbauset over kritikken dere gir Fredrik for opplysningene han poster. Her får dere korte, konkrete og presise opplysninger servert på ett sølvfat! Ingen av dere trenger å bruke tid og energi på surfe webben for disse opplysningene. Ja faktisk så er det noe av oss her på bimmers.no som setter pris på disse postene fra Fredrik. Det som er sørgelig er at det er noen personer her inne ikke liker disse innleggen og faktisk ber Fredrik ”skygge banen” med sine ”tekniske innlegg”. Hallo, vi er tross alt over 20.000 registrerte medlemmer her inne, det er umulig å drive ett forum som tilfredstiler alle medlemmene. Noen liker Porsche noen liker ikke Porsche, men HALLO,,, det meste blir postet i en tulletråd, ingen tvinger ”misslikerne” å lese inneggene og langt mindre angripe Fredrik direkte for disse innleggene. Her er slipset løst, det meste er tillat innenfor forumets rammer. Jeg må innrømme at jeg blir lei meg når ”dere” angriper Fredrik for hans ”tekniske” opplysninger, for flere av oss forumbruker vil jeg si at dette er ”matnyttig” påfyll. JA! Det er noen av oss som setter pris på disse opplysningene… Vennligst aksepter at det er forskjellige personer på forumet, og er det noen av dere som missliker dette vennligst hold det for dere selv, da det kan være noen andre som setter pris på det.Dere må ”bære” over med hverandre. Respektere at vi har forskjellige meninger er vesentlig, men vi må også være voksne og passe på at vi ikke støter andre personer med ordlyden i innleggene. Kort oppsummert så er Fredrik faktisk en ”rund” person som aksepterer det meste. Men når forumbrukere har en nedlatende oppførsel for medmennesker så reagerer Fredrik. Han liker ikke ”mobbing” og ”prank” på andres bekostning, dette er noe vi må respektere. Jeg skjønner også hvorfor Fredrik reagerer når der andre forumbrukere kommenterer hans ”tekniske” innlegg, fordi disse innleggene er faktisk kun av generell opplysing til ”oss” for at vi bimmere.no-brukere skal få et bredere perspektiv i motorhistorisk sammenheng. JA, jeg har fått på ”pukkelen” av Fredrik og JA, jeg respekterer Fredrik og hans yttringer, det er ikke dermed inneforstått at jeg er enig i alt han poster, men det kan taes på PM, for da er liksom forumet litt mer ok for allemann…. 100% Enig med deg. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke liker at Fredrik bruker wikipedia eller andre kilder. Det er jo en stor del av det som er greit med forum. Alle kan jo selvfølgelig lete rundt på nettet etter opplysninger, og andre spør på forum og da er det jo helt kanon at faktisk folk som er god til å finne fakta faktisk gjør det og ligger det ut på forumet. Om fakta som folk kommer med stammer fra Wikipedia eller er noe som er lagret i hodet spiller vel ingen rolle? Som fish skriver, her får vi fantastisk info servert på sølvfat og jeg vet hvertfall at jeg sitter pris på det.
Anbefalte innlegg