Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det til BMW du mener?

Isåfall ligger det ferdige sjekklister\typiske problemer for hver enkelt modell på Autopower.se

Nei, ikke til bare BMW. Selve overskriften på skjemaet er: ''Sjekkliste ved kjøp av bruktbil''

:)

Skrevet

driver å leiter ett vinterbil (Helt mercedes) og har funnet en veldig bra en nå.

Men det har seg slik at den har automatgir.

Noen som kan si noe om automatgir på vinterføre? Hvordan er det å sladde med automat? :P

Skrevet

Hvilken mercedes er det, og årsmodell? Er det steptronic girkassa eller tiptronic. Husk at mercedes har håndbrekk nede ved foten til venstre, litt til venstre for det clutsjen pleier å være, så du må ha snø/is /powersliden, ingen napping i brekket.

Har en mercedes nå med steptronic girkasse det jeg har N, D; R, P og 1,2,3,4 gir. pleier å sette den i 2 og gasse på spinner pent den på snø/is :)

Skrevet

W123 bilene er helt herlige! Driftssikre biler så det holder, og ordentlig metall, så ruster ikke så fort som w210 modellene osv! Så god modell er w123. Sies blant mercefolka at w123 var siste bra mercebil som var laget.

er det stasjonsvogn?

har du link til den om den er på nettet?

hva er km stand? (selvom det nesten er ubetydelig 300td motor går pent over en million så lenge vedlikeholdet er der.

Skrevet

Om du skal kjøpe w123 så er jeg supermann på det :P Sjekk om den ruster i gulvet (er dobbelt gulv på den)...utenom det er det udødelighets maskin :P Godt balansert på snøen, tung, så den holder seg fint der du vil den skal peke rumpa...

Skrevet

Er en stasjonsvogn ja :)

Står i byen her, en eldre dame som er født i 1944 eier den nå.

Gått 321000++

Godt å høre at automat er brukans ;) Har hørt at mange sier at det dummeste en gjør er å kjøpe automatgiret vinterbil. hehe

Tviler på at den har diffbrems

Edit: Godt å høre wicky, skal sjekke det ;)

Skrevet

Diffsperra er igrunn ikke nødvendig med mindre du skal kjøre sidelengs hele vintern...w123 er tung så en diffsperre (sveisa altså) hadde blitt ganske slitsomt..Om den er billig så hadde jeg nok kjøpt den med en gang...nesten gull verdt pengene... har en C123 og elsker den overalt på jord... Har hatt mange andre 123 biler også, sedan diesel stv og sedan....

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...