Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Que? Moi? Næh... Joda.. Jobber med møbler ja.. :-)

Btw, gode hint. :-)

Edit; bare "vanlig" møbelsjappe med norske og utenlandske merker. Men har interesse for designmøbel og legger av og til ut bilder her av designmøbel. :-)

Skrevet

Ser at 3 idiots som jeg skal begynne å se nå varer i 2 timer og 50 min. Shait! Blir nok kvelden før det. Skal på jobb 7!

Skrevet
Fikk napp der ja. Nei jeg tenkte på ny seng bare. Og har rygg og nakkeskade som gjør valget kanskje litt mer snevert! I dunno... tempur er jo noe. Men tar i mot tips jeg :D

Jobber/har jobbet med madrassprodusenter som Wonderland, Svane og Jensen (norske) og Tibrobadden, Räve, Bellus (utenlandske). Må innrømme at madrass er ikke enkelt, mye å velge mellom og priser fra 3000 til over 30000 for ei dobbelseng. Det finnes tre typer fjærer (bonell, LFK og pocket) og av pocketvarianten er det hvertfall 5 forskjellige typer, og 3-4 hardhetsgrader. I tilleg er det soneinndeling, dvs at fjærene har forskjellig hardhetsgrad plassert i madrassen utifra hode, skulder, hofte og beina. Deretter er "stoppingen" rundt fjærene som enten er skumgummi eller naturlatex. Skumgummien leverers i flere hardehetsgrader. I tillegg kommer alle variantene med overmadrasser.

Men... Du må hvertfall innom en møbelbutikk og prøve madrassene, ha på deg "tynne" løse klær. Masse klær gjør prøveturen missvisende og madrassene føles mye fastere enn de egentlig er.

Min erfaring er at folk flest nå ønsker fastere madrasser enn tidligere. Selv har jeg valgt bort en kostbar kontinenetalseng (madrasser fra gulvet og opp) og har nå rammemadrass. Samboeren min har medfødt liten skjevhet i ryggen og i tillegg brekt den i en bilulykke, hun er meget fornøyd med hennes rammemadrass i fast hardhetsgrad. Men det er veldig individuelt. Kan jo nevne at Svane leverer noen av sine madrasser med to hardhetsgrader på hver sin side, da vender du bare madrassen til den siden som passer deg. En annen produsent som Wonderland har en bytteordning, dvs at hvis du ikke liker den hardhetsgraden du har valgt kan du mot noen hundrelapper få byttet til ett annet innlegg med annen hardhetsgrad ( tror det er innen 1-2 mnd).

Skrevet

Jeg liker rammemadrass og har nå en overmadrass fra IKEA som gjør nytta. Men jeg må ha en som er fast og ikke for løs. Da er jeg stiv dagen derpå som regel.

Hva heter den samboeren din har?

Jeg kan gå kommando på møbelbutikken og prøve madrasser. Friiii as a bird!

Skrevet
møbelboutique med norske og utenlandske merker.

Ikke Skalma, by any chance?

Møbler fra Stryn Møbelindustri - er det bare utvalgte butikker som får lov til å selge det? :)

Nope, ikke Skalma og heller ikke noe fra Stryn MI. Vi er en frittstående forhandler uten noen kjedetilknytning. Ulempen er at kjedene presser produsentene til ikke å selge møbler til frittstående forretninger. Fordelen er pris, frittstående butikker kan på mange produkter gi en bedre pris enn kjedene.

Våre største merker er Ekornes, Formfin, Sitwell/Rajo, Sandvik og Wonderland (norsk), Bellus (estland), TopLine (dansk) Balticfurn (latvia) og en god del svenske leverandører. Dette er hovedtyngden, men vi har mange andre norske og utenlandske leverandører.

Skrevet

Åssen skade har du? Sliter sjæl med den senga jeg har hjemme. Den er for myk... Har muskelbetennelse på 6. året nå. Er helt herpa om mårran.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...