Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
En IDIOT har stjålet ventilhettene på hjula mine... Er det virkelig det folk gidder å gjøre for tiden?

Skjedde vel ikke på Downtown vel? noen tok mine nye ventilhetter med bmw emblemer på der på lørdag :\

Skrevet
Da har jeg reist 40 mil bomtur for å se på bil.

Hvordan er det MULIG å glemme å fortelle at bilen har to store hull i baksetet, 10-15cm rift i førerstol pluss klakking i understellet, ratt som er ut som det har vært gjennom andre verdenskrig, girkule som er ønsket på plass med tyggegummi, deilig brunflekket grått taktrekk, rust på absolutt alle plassene jeg på forhånd ba selger om å kontrollere (neida, her er det ingen rust...), ikke minst en rustflekk på 5x10cm på panseret, krakelert spraybokslakkering på hjulbuer bak, bøyd hjulbue bak, tidenes verste kast i bremseskiver (rattet slo bokstavelig 5-6cm til hver side når jeg toucha pedalen), intens slamring fra bakstilling ved den minste ujevnhet, manglende baklys i LCD-display, 8 godt skeivslitte dekk og 7 kantkjørte felger osv. I tillegg fant jeg mye fin ny rustbeskyttelse malt på "strategiske" plasser under bilen.

Spesielt ille når jeg sa på forhånd at jeg ikke aksepterte andre feil de tingene han på forhånd har nevnt og at jeg kommer til å gå grundig og kritisk over bilen. Da hjelper det ikke mye å skryte til meg av hvor godt motoren går og hvor fin lyd det er av stereoanlegget. En og annen kamel hadde jeg regnet med å svelge på en brukt 96-mod, men det får da være grenser... Forbanna idiot!

Det var en lang bomtur. Utrolig kjipt. Hva slags bil var det?

Skrevet

Bilen stod på Birger Lie over natta for jeg prøvekjørte DS3, så regner med at de ble tatt mens den stod der over natta.

At det er latterlig, det er det ingen tvil om. Greit nok at de kosta meg 50 kroner, men faen heller da.. Det er tross alt 1 ukes leveringstid fra Ebay! :lol:

Skrevet
Bilen stod på Birger Lie over natta for jeg prøvekjørte DS3, så regner med at de ble tatt mens den stod der over natta.

At det er latterlig, det er det ingen tvil om. Greit nok at de kosta meg 50 kroner, men faen heller da.. Det er tross alt 1 ukes leveringstid fra Ebay! :lol:

Ja måtte jo rett hjem på Ebay selv, men veldig irriterende og lattlig var på downtown i 10 minutter og da jeg kom tilbake var de borte.

Noen som skal starte nettbutikk? :lol:

Over til noe annet, hvordan var ds3?

Skrevet

jaja, da har jeg fått et tilbud fra bilsalongen, så skal jeg få sjekket forsikring i morgen.. er den levelig, så blir det nok handling på denna karen til lørdag :)

Skrevet

Hele konteksten er typisk for eldre litt spesielle premiumbiler som den aktuelle B12 modellen. I utgangspunktet er den egentlig et samlerobjekt med rundt 200 stk. produsert, men for at den skal ha status som et samlerobjekt må folk vite hva de har med å gjøre. Alpina har alltid vært litt uglesett i Norge... du skal ikke tro at du er noe.

Jeg tør imidlertid påstå at en E38 B12 5,7 knapt kan sammenlignes med en alminnelig 750i når det gjelder effekt, fartsressurser og streetcred. 388 HK og 560 Nm er noe helt annet enn 326 HK og 490 Nm. Med tanke på at mange liker å skille seg litt ut fra mengden med individuelle biler er det knapt noe som slår en original Alpina B12 5,7. Det være seg enten det handler om E38 eller E31... rimelig mafia er modellen uansett.

Utfordringen med slike motorsterke biler med presumptiv høy status er at de har en tendens til å få mange eiere på slutten av deres levetid. Det er mange som vil være gatas tøffeste og enda flere som bare er nysgjerrige, men som egentlig ikke har råd til bilene. Dette bærer bilene normalt sterkt preg av og det er derfor viktig å komme tidlig til fatet før bilene blir ramponert pga. manglende vedlikehold. Dette blir de alltid med mindre en litt mer sofistikert kjøper, som vet hva slags bil E38 B12 5,7 er, kjøper den og tar vare på den som klenodiet den er. Noen biler er bestemt ikke bare biler. Vil man ha den kuleste E38 modellen er dette den rette modellen. OK... det finnes også en B12 6,0 (94 stk. produsert), men neppe i Norge.

Nå er akkurat dette ganske uinteressant, da selv Alpinaen blir veldig treig sammenlignet med bilen jeg kjører i dag, og "Streetcred" er så uinteressant som det kan bli. Det er kun spesielt interesserte som vet hva en B12 er uansett. Og som du sier, det er et samlerobjekt. Jeg har ikke råd til å samle på biler, men jeg har råd til å ha en 750i som sommerbil. ;)

Hadde B12en hatt rett fargekombo/utstyrsnivå etc. hadde jeg nok valgt den istedet, men det er ikke så interessant å kjøpe en bil fordi andre synes det er tøft at den er skjelden.

Skrevet

Ja måtte jo rett hjem på Ebay selv, men veldig irriterende og lattlig var på downtown i 10 minutter og da jeg kom tilbake var de borte.

Noen som skal starte nettbutikk? :lol:

Over til noe annet, hvordan var ds3?

Ja hva synes du om DS3 unge mann?

Skrevet
En IDIOT har stjålet ventilhettene på hjula mine... Er det virkelig det folk gidder å gjøre for tiden?

At noen gidder å gjøre seg til kjeltring for en 50 lapp det skjønner jeg ikke altså! Greit nok at det ikke er store utlagga men du så irriterende, akkurat som at noen rappa to fendere(ikke gitarer altså) fra båten min!

Skrevet
Var en på 37 som stjelte en bøsse på søndag... dømt ble'n! Snakk om lavmål.

Sånt skjønner ikke jeg heller.. Gjøre seg til kjeltring på andres gode gjerninger.. Gikk som bøssebærer selv, gikk to roder (runder), gikk vel 3 timer ca. Og var flere personer som ga meg pengene i hånda og lukket døra uten å se at jeg puttet penger i bøssa, men selvfølgelig er man ikke så frekk at man tar pengene.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...