Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har selv hatt 1,8T i en Passat stv 2000 modell. Når jeg solgte den hadde den gått ca 250 000 km. I de 6 årene og 150 000 km jeg eide bilen hadde jeg ingen problemer med motoren overhodet. Det skal sies at jeg fulgte servicer til punkt og prikke, og den ble stort sett kun langkjørt. Men en arbeidskollega med samme motor i en A6 1999 hadde masse problemer med coiler, lmm osv. Tydligvis kvalitetsforskjeller ute og går.

Eneste problemet jeg hadde på min Passat 1,8T var at luftmengdemålern gikk og bilen blei grisedau! Blei fort bytta og den blei like frisk som disse motorene er kjent for å være! Fantastiske motorer i grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber en del med disse bilene(møller) og desverre må jeg si at du har kjøpt den dårligste motoren vag noen gang har laget. Det høres for meg ut som om at det kan være strammeren til registeret/oljepumpe.(er en oppe og en nede) disse kan være slark og da kan i noen tilfeller reimen gjøre at kammen står opp til 30 grader feil som vil resultere i nettop det du forklarte. Totalt stopp, stygge lyder og så plutselig kommer all kraften tilbake. Hvor langt er bilen gått?

Edit: etter å ha lest innlegget ditt litt bedre kan det også være coil. Disse ryker i hytt og pine, sammen med oljepumpe, turbo og luftmassemåler. Han ene kollegaen har en slik bil i en A4 og har en lmm og en coil liggende i hanskerommet fordi de ryker så ofte:p var for noen år siden aksjon på disse coilene der de byttet til en forbedret utgave :)

Det jeg har hørt om motoren fra før av er da at de skal være rimelig driftssikre saker? Kanskje jeg har hørt feil.

Bilen har gått 155 000 ca, og tror ikke den er skrudd tilbake, da den ikke bærer preg av de kilometerene engang. Coil trodde en kompis det var også, er dette noe som kan medføre forbigående problem?

Coil kan gi forbigående problemer ja. Du får ta å lese ut feilkoder så finner du nok ut av det :)

Gi tilbakemelding hva som var gale da :D

EDIT: Fredrik, dette er absolutt ikke fantastiske motorer :P Desverre alt for mye som går gale med disse, MEN når de virker er de fantastiske å kjøre :) Mye trim-potensiale, men dog også større sjanse for at ting ryker enda fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er endelig pakka fra USA i Oslo. Kanskje den kommer i posten iløpet av dagen? Værste fall så får jeg vente til imorgen med å gjøre fronten på bilen komplett.

(Er dette lov å skrive, eller er jeg helt på jordet nå?)

Hvis det er helt flatt der du står, ingen busker/vegitasjon i mils omkrests, samt at du muligens kan skimte en fjøs/låve i det fjærne... vel da kan det hende du er helt på jordet. Litt vanskelig å si uten å ha dine GPS koordinater, for det kan være ett islagt vann også, tatt vinteren i betraktning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er endelig pakka fra USA i Oslo. Kanskje den kommer i posten iløpet av dagen? Værste fall så får jeg vente til imorgen med å gjøre fronten på bilen komplett.

(Er dette lov å skrive, eller er jeg helt på jordet nå?)

Hvis det er helt flatt der du står, ingen busker/vegitasjon i mils omkrests, samt at du muligens kan skimte en fjøs/låve i det fjærne... vel da kan det hende du er helt på jordet. Litt vanskelig å si uten å ha dine GPS koordinater, for det kan være ett islagt vann også, tatt vinteren i betraktning...

For de uinvidde byborgere er det vel best å legge ved et bilde?

nm68fsgga9t03rhl4q33.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...