316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Han har jo bare solgt iPhonedeksler i fire måneder, ikke så lett å oppdage det Nytern !!!
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvorfor rapporterer du det ikke da? Det skrives i omtrent 500 emner pr. dag, og flere innlegg pr. emne. Man har ingen mulighet til å lese igjennom alle innleggene. Personlig ser jeg over alle topics hver dag, og enkelte emner. Er det ingenting i et topic som tilsier at det er noe som skulle vært undersøkt nærmere, gjør jeg heller ikke det. Hvordan de andre gjør til skal jeg ikke uttale meg om. Personlig har jeg ikke noe i mot at Nytern selger ventilhetter, men hvor skal grensen gå da? på 5 par ventilhetter? en brutto på 10 000,- pr. år via bimmers? Hvem skal da kontrollere dette? Man vet at Nytern ikke er en storselger her på forumet, da han er en veldig aktiv bruker, men man kan ikke forskjellsbehandle basert på det.
Nytern Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Det som gjør regelen ekstra latterlig er at den ikke finnes. Jeg har søkt rundt på forumet uten å finne noe som omhandler emnet ihvertfall. Kan selvfølgelig hende at jeg ikke leter godt nok, men hvor lenge skal en lete for å finne regelen som omhandler dette? Og 316, 4mnd er jo ingenting, ikke rart at den tråden er oppe og går enda
316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvorfor rapporterer du det ikke da?Det skrives i omtrent 500 emner pr. dag, og flere innlegg pr. emne. Man har ingen mulighet til å lese igjennom alle innleggene. Personlig ser jeg over alle topics hver dag, og enkelte emner. Er det ingenting i et topic som tilsier at det er noe som skulle vært undersøkt nærmere, gjør jeg heller ikke det. Hvordan de andre gjør til skal jeg ikke uttale meg om. Personlig har jeg ikke noe i mot at Nytern selger ventilhetter, men hvor skal grensen gå da? på 5 par ventilhetter? en brutto på 10 000,- pr. år via bimmers? Hvem skal da kontrollere dette? Man vet at Nytern ikke er en storselger her på forumet, da han er en veldig aktiv bruker, men man kan ikke forskjellsbehandle basert på det. Jeg har rapportert flere emner, og til og med huket på av at jeg skal ha beskjed når det er moderert. Denne beskjeden har jeg fått èn gang, i forrige uke en gang. Den grensen må dere sette. Hvis han hadde arvet 100 sett ventilhetter etter sin bestefar, hadde det da vært greit? Men dersom han først selger 5 sett, for så å ta inn 10 til, da er det ikke greit? Jeg kan godt bli moderator om dere trenger hjelp. Har tilbydt meg det før også, men jeg fikk aldri noe svar.
Nytern Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Jeg skal ikke lage noe mer styr utav dette, jeg skjønner at forumet ikke er ett demokrati. Jeg etterlyser bare TYDELIGE regler og likhet for alle. Ja, også vil jeg ha meg frabedt dumme unnskyldninger når dere som styrer gjør feil. Alle er mennesker, jeg skjønner at det er lett å gjøre feil. Bare ikke fornærm meg med unnskyldninger som ikke holder vann. Sånn! Nå er jeg ferdig med denne saken. Ja, forresten.. Jeg vil anbefale 316 som moderator. Han er en svært fornuftig kar med hodet på rett plass. Hadde gjort positive ting for bimmers, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke passet som moderator, blir lett usaklig når jeg blir provosert. (Har ihvertfall selvinnsikt)
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvis han arver 100 sett ventilhetter er det bare å bevise det. Jeg er forøvrig helt enig i at det burde være klarere regler for annonsering her på bimmers. Beskjeden får du om rapporten er lukket. Den behøver ikke lukkes selv om "problemet" er tatt hånd om. Vedr. regler for salg og hvem som er moderatorer, er det Gunnar som styrer dette. Har du et godt forslag til hvordan annonsering på bimmers.no burde vært, kan du sende han en PM. Unnskyldninger for hva da? jeg har ikke sett noen av trådene du linket til før nå. (Bortsett fra "Kes" sin salgstråd), og Kes begynte bare med et felgsett eller 2. Dog er det jo veldig tydelig at det ikke er det det er snakk om lengre, slik at han og burde få forbud mot å annonsere her. Føler i midlertid ikke at jeg behøver å unnskylde at jeg har oversett 2 salgstråder.. Jeg har heller ikke sett Nytern sin salgstråd på ventilhetter. Holder meg i hovedsak på Teknisk/Annet og Bilder.
316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Jeg kan i hvertfall anbefale å inndele kategoriansvar for moderatorene. Jeg er moderator på et forum med 4000 medlemmer og 500 000 innlegg, altså ganske "lite" forum, men selv der har vi kategoriansvar. Dvs at 2 moderatorer til en hver tid passer på sin kategori, i stedet for at alle skal loke rundt i alle underforumene.
Skaar Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Har begynt å planlegge neste års ferietur, som skal tilbringes bak rattet. Ingenting er fastspikret enda, så hadde vært gøy om noen som har gjort noe lignende har tips til gode veier, ting som er verdt og få med seg osv
Nytern Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvis han arver 100 sett ventilhetter er det bare å bevise det. Jeg er forøvrig helt enig i at det burde være klarere regler for annonsering her på bimmers. Beskjeden får du om rapporten er lukket. Den behøver ikke lukkes selv om "problemet" er tatt hånd om. Vedr. regler for salg og hvem som er moderatorer, er det Gunnar som styrer dette. Har du et godt forslag til hvordan annonsering på bimmers.no burde vært, kan du sende han en PM. Unnskyldninger for hva da? jeg har ikke sett noen av trådene du linket til før nå. (Bortsett fra "Kes" sin salgstråd), og Kes begynte bare med et felgsett eller 2. Dog er det jo veldig tydelig at det ikke er det det er snakk om lengre, slik at han og burde få forbud mot å annonsere her. Føler i midlertid ikke at jeg behøver å unnskylde at jeg har oversett 2 salgstråder.. Jeg har heller ikke sett Nytern sin salgstråd på ventilhetter. Holder meg i hovedsak på Teknisk/Annet og Bilder. Når du sier at dere ikke kan følge med på alle tråder synes jeg det er en dårlig unnskyldning. Er det ikke nettopp dette en moderator har ansvaret for? Iphone-annonsen har vært ute siden 7.Aug. Denne tråden burde jo vært observert og stengt for lenge siden. Det samme med Kes sine tråder. Når har dere tenkt til å slette trådene jeg urlet? Nå skal jeg ikke mase mer om dette i denne tråden! Fruen lager taco og roen har senket seg her i gokk
knut_olestad Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hvor står den der? Vet av 2 stk som ble gravd ned på ene nabogården på 80-tallet Ålesund. Moa-området. Ved den rundkjøringen du tar ned med der lerstadveien går(?) mot biltema så kommer du mot en subaru forhandler på høyre side mener jeg det var. Nedsiden av bygget står den. Sikkert noen som er kjent i området så kan rette meg. Jeg rota meg bare bort Vet ca hvor det er
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Når du sier at dere ikke kan følge med på alle tråder synes jeg det er en dårlig unnskyldning. Er det ikke nettopp dette en moderator har ansvaret for? Iphone-annonsen har vært ute siden 7.Aug. Denne tråden burde jo vært observert og stengt for lenge siden. Det samme med Kes sine tråder. Når har dere tenkt til å slette trådene jeg urlet? Nå skal jeg ikke mase mer om dette i denne tråden! Fruen lager taco og roen har senket seg her i gokk Trådene du linket til er slettet. iPhone annonsen hadde 2-3 innlegg. og med tanke på hvor fort ting forsvinner bakover i f.eks salgstrådene, synes ikke jeg det er så merkelig at den ikke har blitt oppdaget. Ser forøvrig fortsatt ingen unnskyldninger. Hadde du rapportert trådene hadde de nok vært borte allerede. Personlig kan det gå flere dager uten at jeg er innom forumet overhodet, og jeg tviler ikke på at situasjonen er den samme for de fleste andre moderatorene. Hvis det da kommer innlegg i en periode hvor det er få/ingen moderatorer pålogget, vil disse forsvinne veldig kjapt, og man har ikke mulighet til å lese igjennom tusenvis av innlegg når du da logger på igjen. Da foretrekker jeg å prioritere tråder hvor det er litt aktivitet. 316: Jeg forsto det slik at det tidligere var kategoriinndelt blandt moderatorene tidligere. Det har ikke blitt oppdelt igjen etter det ble tatt inn nye moderatorer, men det kan absolutt være en god ide for å kunne holde oversikten. Og jeg har ikke hatt noe mot at du hadde blitt moderator her, spesielt siden du allerede har erfaring, men det er det ene og alene Gunnar som styrer.
Nytern Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Men jeg visste jo ikke at de andre trådene brøt reglene Ingen sure miner fra min side ihvertfall, jeg respekterer reglene selvom jeg ikke har lest dem selv. Dessuten synes jeg at E34'en din er feit, S.Hafsmo Synes jeg minnes å ha fulgt med på tråden din i vinter, mener jeg så ett videoklipp av en liten test. Nå er det taco!
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Vel, nå har jeg forespurt "panelet" om noen kan lage en sticky som definerer reglene rundt kjøp salg, slik at brukere og moderatorer har noe håndfast å forholde seg til. Er litt synd at det er nulltoleranse på kjøp/salg, men det er utvilsomt det letteste å opprettholde (dersom man oppdager salgstråden vel og merke ), til et skikkelig opplegg er på plass. Forhåpentligvis får Gunnar bedre tid til forumet en gang i nærmere fremtid, slik at alle planer kan gjennomføres på et skikkelig vis. Hehe, det er da godt at det er noen som liker bilen. Den kommer nok for salg mot våren tenker jeg, dersom alt går etter planen. Er en liten filmsnutt inni der et sted ja. Prøvetur etter kassebytte. Kos deg med taco. Spiste faktisk taco til frokost i dag.
SofaKingFresh Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hva går bilen din for da, S.Hafsmo? Er på leit etter en E34 som skiller seg ut fra mengden. Angrer bittert på at jeg solgte min.. Og, taco hadde jeg til middag igår Nå står lasagnen i ovnen og jeg sitter sulten og spent på å se hvordan det blir.
burny_ Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Har begynt å planlegge neste års ferietur, som skal tilbringes bak rattet. Ingenting er fastspikret enda, så hadde vært gøy om noen som har gjort noe lignende har tips til gode veier, ting som er verdt og få med seg osv Burde bestille hotell på forhånd i de største byene mtp parkering Var nedover en litt kortere tur i Påska selv: Colorline Superspeed fra Larvik til Hirtshals, 2 netter i Aalborg. Så ned til Amsterdam, 2 netter. Så videre til Hamburg, 1 natt der (for lite), og Kiel - Oslo (Color Fantasy). Cirka 1800-1900km, (Startsted Bø i Telemark). I Amsterdam så anbefaler eg ihvertfall 2 netter, og gjerne på dette hotellet: http://no.hotels.com/hotel/details.html ... escription Ok pris, midt i smørøyet av Amsterdam (gang avstand til det meste), og parkering ikke minst.. Ganske kult parkerings opplegg Ellers så vil eg anbefale å ta ei natt eller to i Hamburg om du er glad i en fest Bedre uteliv skal du leite lenge etter... reeperbahn FTW!! Der kan eg anbefale dette hotellet, http://renaissance-hamburg.hotel-rez.co ... cid=334645 SYKE suiter, og greie priser. Vi leide noen rom som hadde senger som må ha vært nærmere 2,5x3 meter haha, helt sykt! Om du har planer om å ta Color Fantasy/magic så ville eg droppa det, ikke verdt pengene etter min mening. Bedre med ei natt eller to i Feks Aalborg, og ta Ferga fra Hirtshals på dagen Og siste tipset, vær flink å spør lokale folk etc om hvor du burde spise/reise på fylla osv
Anbefalte innlegg