Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
En venn har Audi S3 (førstegenerasjons) og vi bytta biler på en stor parkeringsplass (Holmenkollen en plass..). Følte Audien var altfor tung og likte heller turbolaget som minnet for mye om turbodieselbiler, ei heller at den var så leken - ble en liten nedtur men mulig at jeg forventa for mye (hadde aldri prøvd Quattro eller en S-bil før og hadde høye forhåpninger). Det er veldig sannsynlig at jeg hadde følt noe annet om jeg kjørte S3en på tørt føre, mtp. morofaktor. Men uansett, S3-eieren sa også at han ble veldig overrasket over hvor lekne bilen E30 Touring er og insisterte på noen runder ekstra i den! Helt sann historie :) Mulig at han bare hadde glemt hvor slæddeglad bakhjulstrekkere er :)

S3 er jo latterlig tung i forhold til størrelsen sin, 1420 kg! Hadde A3 1.8t 8L før, den var 1140kg, da med framhjulstrekk. Er vel litt mer dimensjonert i understellet den S3'en, men det får da være måte på. Men sikkert gøy bil uansett!

Skrevet

Fin bursdaggave fra værgudene til meg. Bursdag imorgen og idag kom snøen! Bare få bytta litt i forstillinga nå, så jeg ikke hører dunkdunk når jeg kjører, frister ikke å leke så mye da.. Men blir vel tid til det i løpet av vinteren uansett tror jeg :)

Skrevet
En venn har Audi S3 (førstegenerasjons) og vi bytta biler på en stor parkeringsplass (Holmenkollen en plass..). Følte Audien var altfor tung og likte heller turbolaget som minnet for mye om turbodieselbiler, ei heller at den var så leken - ble en liten nedtur men mulig at jeg forventa for mye (hadde aldri prøvd Quattro eller en S-bil før og hadde høye forhåpninger). Det er veldig sannsynlig at jeg hadde følt noe annet om jeg kjørte S3en på tørt føre, mtp. morofaktor. Men uansett, S3-eieren sa også at han ble veldig overrasket over hvor lekne bilen E30 Touring er og insisterte på noen runder ekstra i den! Helt sann historie :) Mulig at han bare hadde glemt hvor slæddeglad bakhjulstrekkere er :)

S3 er jo latterlig tung i forhold til størrelsen sin, 1420 kg! Hadde A3 1.8t 8L før, den var 1140kg, da med framhjulstrekk. Er vel litt mer dimensjonert i understellet den S3'en, men det får da være måte på. Men sikkert gøy bil uansett!

1140 kg. ja ;)

Enig, ganske tunge biler. Interiøret glemmer jeg aldri, bedre skrudd sammen enn hifi jeg har hatt til flere titusener...

NÅÅÅÅÅÅ snør det!! Hvem i Oslo er med på å leke litt??

Skrevet

S3 er jo bare en oppjazza Golf Syncro med litt ekstra blås under huven? Den har ikke skikkelig firtrekk og kan ikke på noen måte sammenlignes med sine samtidige storebrødre.

Skrevet

Var vel veldig framhjulstrekk-biased 4wd på s3, har jeg hørt ja.

Synst folk kan gi seg med påminnelser om snøvær ja :/! Kjøpte meg 535i vinterbil for en uke eller to siden, sto opp i går tidlig og så det lå snø, men da var det bare å ringe taxi for å bli kjørt til flyplassen og fyke avgårde til Finland for jobb i to uker.

Ikke mye snø her heller, men var glatt på veiene. Satt på med en smågal taxisjåfør til jobb i dag tidlig som provoserte fram sladd i hver sving, men var ikke mye han fikk slippe før stabilitetskontrollen tok han i nakkeskinnet.

ÅÅ gleder meg til å komme hjem igjen nå!

Skrevet

^ Det er mulig det... Jeg ble ikke imponert - men så hater jeg det meste som har turbomotor... Det ødelegger mye av opplevelsen...

Har tilgode å kjøre grombil med firehjulstrekk på asfalt, så skal ikke si så mye om det, men i forhold til min kjørestil på offentlig vei så holder bakhjulstrekker med gode dekk i laaaange baner...

Skrevet

Snøvær i Nord-Norge:

Kategori 1 advarsel: Kost av trappa

kategori 2 advarsel: ta fram snøspaden

Kategori 3 advarsel: Kan være litt snø på vegen

Snøvær Østlandet,Sørlandet,Vestlandet:

Kategori 1 advarsel: Totalt snøkaos, bli værende inne, sykemeld deg, skriv testamente!

Skrevet

Hahaha, er det mulig. Brekka litt med minien i fjor, lata som jeg skulle tukle med noe annet hver gang jeg skrudde av antispin. Gikk fem på hver gang! ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...