asv Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Tilbakestående russere! De er jo mer opptatt av å akse litt før det smeller og ligge på hornet istede for å faktisk styre unna og bremse... Note to self, aldri kjør bil i russland...
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Var i Russland for to måneder siden. Ganske bananas noen taxisjåfører ja. En så på film mens han kjørte, men det værste var en som kjørte 80-100 gjennom trange gater og dreit totalt i fotgjengere. En dame var komt halvveis ut i veien, snur seg og ser bilen komme mot henne i hysterisk fart, hopper et steg tilbake og sneier speilet. SYKT. Hadde nok ikke vert i live i dag om hun ikke hadde snudd seg og observert bilen. Taxisjåføren brydde seg ikke, verken før eller etter. Han hadde øynene på veien framfor seg, men hadde vel en dårlig dag på jobb. Han ble overhøvla så det holdt av en kollega som satt i framsete, uten at det hjalp noe. Betalte stort sett rundt 800 russerpeng hver vei til verftet, men titt og ofte var det plutselig dobbel pris. Nytta ikke å diskutere, kunne jo ikke engelsk. Fattern fortalte da han hadde vært i Moskva og skulle ta Taxi til flyplassen, en sliten gammel Lada stasjonsvogn! I svingene så måtte han holde på døra så den ikke føyk opp, i lyskryss så daua bilen bare men sjåføren hadde en liten sykkelpumpe liknende ting han "pumpa" som en gal på så vokna bilen igjen! Kjørte over 100 km/t inne i sentrum med svære lastebiler i møtende felt i samme hastighet Kontrasten var sto da han kom ut på flyplassen på Gardermoen og setter seg i en ny MB E-klasse Taxi med skinn og dører som ikke bare plutselig fyker opp i fart
Thewiz Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Tror folka som driver å legger ut "TRYKK HER HVIS DU VIL FÅ EN GRATIS IPHONE", må tenke seg litt om før de poster igjen. Finn 1 feil.
André78 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Helg Skal jeg legge flis eller god laminat i yttergang? Planlegger litt oppussing av hus.
asv Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Tror folka som driver å legger ut "TRYKK HER HVIS DU VIL FÅ EN GRATIS IPHONE", må tenke seg litt om før de poster igjen. Finn 1 feil. Er vel mer en synstest enn intelligenstest om det var det du mente Jeg ser forøvrig 74 Jeg hadde lagt flis i en yttergang siden det ofte er et sted som er utsatt for mye slitasje pga sko osv. Begge deler funker, men redd for at laminaten vil bli seendes litt så-som-så ut etterhvert.
Thewiz Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Akkurat, man er ikke dum hvis man ikke ser tallet 74, snarere litt svaktsynt.
Jordfræsar Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Kjekt med flis på vintern'n med snø og vann. Skal du ha varmekabler?
S.Hafsmo Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Man er ikke svaksynt, men fargeblind. Er et utdrag av en helt vanlig fargesynstest.
André78 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 316: Ok Han får svare hvis han ser min "forespørsel" Men det er vel ikke tvil om hva han anbefaler, hehe.. Jordfræsar: God laminat tåler vel snø og vann? Men slites vel mer enn flis. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ha varmekabler. Forresten syke mengder snø her! Må nok hente meg snøfreser hvis dette forsetter.
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 316: Ok Han får svare hvis han ser min "forespørsel" Men det er vel ikke tvil om hva han anbefaler, hehe..Jordfræsar: God laminat tåler vel snø og vann? Men slites vel mer enn flis. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ha varmekabler. Jeg har både fliser og laminat i butikken jeg så den er grei, hehe ! Neida! I en yttergang så vil jeg absolutt anbefale å legge flis, særlig da laminat ikke er noe glad i vann og søl! Det finnes ingen typer laminat som tåler vann, muligens noe parkett men det er jo litt drøyt å ha i yttergangen. Varmekabler er også en fordel slik at vannsøl tørker bort, det bygger noe mer i høyden men har du plass under dørlistene så er det absolutt å anbefale. Er også viktig å bruke såkalte gjennomfargede fliser, det vil si at flisa har samme farge tvers igjennom og ikke bare en tynn glasur på toppen! Får du en skape i en ugjennomfarget flis så vil den være synlig og til irritasjon, og i en gang har det lett for å bli røff bruk Grå eller koksgrå fugemasse er også det beste, en lys fug vil bli veldig skitten og umulig å holde ren. Lyse fuger hører hjemme på badet hvor man ikke går med sko "Kina" fliser er også viktig å styre unna, disse er ugjevne, tynne og kan sprekke lett! På Megaflis får du kvalitetsfliser(Spanske og Italienske) til en rimelig penge, husk det når du skal handle (litt reklame her nå men)
Jordfræsar Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 316: Ok Han får svare hvis han ser min "forespørsel" Men det er vel ikke tvil om hva han anbefaler, hehe..Jordfræsar: God laminat tåler vel snø og vann? Men slites vel mer enn flis. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ha varmekabler. Forresten syke mengder snø her! Må nok hente meg snøfreser hvis dette forsetter. Anbefaler sterkt varmekabler i gangen med flis!
André78 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Se her ja Takk for tips! Ligger lys laminat i gangen nå, men den er stygg og skal bort. Vet ikke hvor mye plass jeg har. Jeg har tenkt på flis type litt røff skifer e.l. i god kvalitet. Jordfræsar: Ja, ser den. Får finne ut om jeg har høyde nok til å legge det.
Jørgen Lie Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Tror folka som driver å legger ut "TRYKK HER HVIS DU VIL FÅ EN GRATIS IPHONE", må tenke seg litt om før de poster igjen. Finn 1 feil. Jeg er fargeblind, så ser ikke annet enn en haug med prikker der i forskjellige farger..
Anbefalte innlegg