Heimstad Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Volvo 240 er good times Jeg har hatt noen sånne. 2 gamle 242er, en 244 og en 245. Synes 240en har en spesiell sjarm over seg som ingen andre biler har
Fredrik 90 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Klunkelyder på bimmern fra demperne/demperområdet ... hva kan det være tro? Kommer ved alle typer underlag. For meg høres det ut som et "hulrom" og at demperne ikke sitter fast nok eller i den duren, eller at noe slår inni noe. Tips og råd? Skjer også når man vrir på rattet. Er nok ikke farlig! Har samme lyd fra demperne bak på min bil men kun når det er flere minus grader! Også er det kun når jeg kjører over fartsdumper, forsvinner så fort det er plussgrader
noekult Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Volvo 240 er good times Jeg har hatt noen sånne. 2 gamle 242er, en 244 og en 245. Synes 240en har en spesiell sjarm over seg som ingen andre biler har Vel, det blir ikke mer "Norge og Sverige" enn den bilen, akkurat Syns ikek de er spesielle, men kult at noen syns det og tar vare på et mer eller mindre svenskt ikon
Jordfræsar Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Krenga vel godt i svinga 316? @Fredrik 90: nei er ikke noe farlig nei. Det du snakker om er kjent feil med fjøringene faktisk. Antar at det er saken hos deg. Den kjenner jeg til, for det har SAAB 9-3 også i mange minus. Høres ut som ei seng med springfjører. Den lyden fra typiske hollywood-filmer-hvor-naboparet-puler-og-det-knirker-i-senga-lyder! Hos meg er det mer permanent og annen type lyd, men ingen fjørelyder som jeg nevnte. Jeg mistenker som nevnt tidligere at det er foringene, gummien eller noe i den duren. Så jeg skal ta turen innom verkstedet og ta en kjøretur med mannen. Lydene kom etter at jeg skifta til justerbart senkesett. Lyden kan beskrives som en liten hammer slår forsiktig mot metall og lager hule klunkelyder -ish haha... jaja!
316 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Herregud og høy den der var.. Å nei! Noe jævli! De 15" turbofelgene var gromme, skulle ikke solgt dem. Fikk kjøpt de for 2500,- den gang med nye dekk. Solgte de vel for litt mer når jeg kjøpte min første E30, men skulle aldri solgt de. noekult: Veldig god å sladde med, ja. God balanse, og fantastisk å ratte. Servo og greire, vettu. Jeg sladda som en gal, men bulka ingenting. Fatter'n kjøpte den i 1996 og var/er glad i den, så jeg kunne ikke herpe den totally... Nå står den faktisk hos den samme karen som sveiset E30'n min, fattern skal ha den klar til den blir veteran! Fredrik90: Krenger om sommeren ja, hehe. Men om vinteren går jo alt! Jordfræsar: Der ser du. Er garantert det samme jeg "sliter med". Er sånn hul dunkelyd, men den kommer bare når det er mange minusgrader hos meg også, i likhet med hos Fredrik.
Jordfræsar Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Nja skeptisk 316. Du får bli med en tur så hører du. Skal dra innom i morgen å undersøke mer. Hvorfor lyden også kommer når man vrir på rattet skjønner jeg ikke.
anders87 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Endeledd som begynner og få det? Edit; Sway- Still speedin' Rå sang, og jaggu er BMWs peneste karsosseri med også
Jordfræsar Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Endeledd som begynner og få det? Kan være. Tenkte å skifte mest mulig uten å fjerne demper og fjør. Men kan ikke altfor mye. Hvor mye kan skiftes før man må ta ut demper og fjør? Av delene som kan lage lyd.
316 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Ja, kan det. Ekke sånn romling vel? Kan være hjullager da. Er det endeledd skal du kjenne slark i hjulet hvis du jekker opp bilen.
Jordfræsar Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Ingen romling. Kommer lyd ved minste ujevnhet. Nei kjenner jeg blir irritert av å tenke på det! Kanskje han på verkstedet glemte en del :/
Robkill Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Det å dra på jobb (søndagsåpent ) etter man har vært på byen, det er vondt!
Kjexx Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Ser den rob.. Var ute på fredag og er knekt enda..
316 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Hmmm... Julebord på onsdag, første dag i turnusen. Det kan vel ikke gå noe annet enn til hellsike?
Kjexx Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Så lenge du moderer inntaket og styrer unna brunt brennevin og garvesyrer skal det gå greit, men det er noe jeg ikke klarer...
Jordfræsar Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Hmmm... Julebord på onsdag, første dag i turnusen. Det kan vel ikke gå noe annet enn til hellsike? Jeg som trodde at Gud var din rus?
Anbefalte innlegg